فارس نوشت:

خاطرات پاسدار «زبیده واحدی» که به عنوان نخستین پاسدار زن در هرمزگان شناخته می‌شود به صورت کتابی با عنوان «زبیده دخت دریا» چاپ می‌شود.

بی‌گمان یکی از ارزنده‌ترین و باشکوه‌ترین دوران از نظر معنوی دوران جنگ تحمیلی است. دورانی که به عقیده بسیاری از کارشناسان فرهنگی به عنوان یک ظرفیت غنی اعتقادی و معنوی در صورت توجه می‌تواند برای سال‌ها و قرن‌ها انقلاب اسلامی را از نظر معنوی بیمه کند.

در این بین توجه به خاطرات رزمندگان و ایثارگران نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه از این قشر نیز به عنوان خاطرات زنده جنگ یاد می‌شود.

زبیده واحدی یکی از زنان خطه هرمزگان است که در امور انقلابی و دفاع مقدس حضور برجسته‌ای داشته و در این راه خاطرات خود را به شکل کتاب در آورده است.

خاطرات وی که مربوطه به دوران انقلاب و دفاع مقدس است در حال حاضر به قلم سمانه رضایی‌زاده در کتابی با عنوان «زبیده دخت دریا» تدوین و در آینده‌ای نزدیک، به چاپ خواهد رسید.

به گفته این بانوی پاسدار، «زبیده دخت دریا» به صورت داستانی نوشته شده و دوران کودکی، تحصیلات (زبیده واحدی) در مقطع دبیرستان و فعالیت‌های انقلابی، عضویت در سپاه پاسداران استان هرمزگان به عنوان نخستین بانوی پاسدار، آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و اقدامات امدادی (راوی) در منطقه خوزستان را به تصویر می‌کشد.

فرازهایی از حضور زبیده واحدی در جبهه، جذابیت کتاب «زبیده دخت دریا» را دو چندان کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به ماجرای استخدام او در سپاه هرمزگان و حرکت وی به سمت منطقه جنگی، پس از گذشت 15 روز از مراسم ازدواجش اشاره کرد.

به عقیده سمانه رضایی‌زاده، نویسنده کتاب «زبیده دخت دریا»، زبیده واحدی نمونه کاملی از یک زن جنوبی است که دشواری‌های جنگ را به جان خرید و در حد توان از میهن خود دفاع کرده است.

این کتاب در آینده‌ای نزدیک، به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان وارد بازار نشر خواهد شد.
زبیده واحدی در حال حاضر، مسئولیت امور زنان سپاه پاسداران استان هرمزگان را برعهده دارد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =