دیدار با سیدمحمد خاتمی و حرف‌هایی درباره  اصلاح‌طلبی و اصولگرایی

دیدارهامان بعد کرونا بیشتر مجازی است. بعد از مدت‌ها، حضوری با آقای خاتمی دیدار کردم.

می‌دانستم همه‌ی انتقادها را می‌داند. در مورد خط خبری لشکر سایبری صحبت کرده بودیم که از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی که  از هر جهت بهترین دولت بوده و مخالفان هم می‌دانند، تلاش دارند دولت روحانی را به نسل جدید، دولت اصلاحات معرفی کنند، فقط به این دلیل که آقای خاتمی از مردم دعوت کرده بودند که رای دهند. 

گفتم شما یک اصلاح‌گر هستید.
الگوی اصلاحات و جامعه مدنی و بازگشت امید را در دوران اصلاحات ارائه کرده‌اید.
باید همچنان در کنار حاکمیت، یکسر به اصلاح امور دعوتشان کنید. حتی اگر حکومت با بلندترین صدا بگوید شما و اصلاحاتتان را نمی‌خواهد.
من که خیلی پیشترها به این نتیجه رسیده‌ام که اصلاحات در ایران از لحاظ پذیرش حکومت به بن‌بست رسیده، به آقای خاتمی گفتم شما  هم می‌دانید. اما حداقل شما در مقام مکتب‌دار اصلاحات نمی‌توانید دست از خواسته اصلاح‌طلبی به عنوان الگوی مورد توصیه بکشید. پس حداقل نظر اصلاحات عمیق را برای ثبت در تاریخ هم که شده رساتر و بیشتر اعلام کنید.
می‌دانم جامعه از اصلاح طلب و اصولگرا رد شده. واقعیتی غیر قابل انکار. اما شعارهای اصلاح‌طلبی که نمادش در جامعه مدنی و روابط خوب و آرام با همه دنیا و معیشت  در خور ملت ایران است، از سویی شما پیگیری شود.
آقای خاتمی هم نکته‌های بسیاری گفتند. شاید هم درد دلهای بسیاری. خاتمی همان خاتمی همیشه است. نپرسیدم که آیا بگم یا نه و تصمیم گرفتم نگم بلکه خودشان بگویند.

دیدار با سیدمحمد خاتمی و حرف‌هایی درباره  اصلاح‌طلبی و اصولگرایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    13 4
    واقعا بهترین وکار آمد ترین دولت بعد انقلاب بیشرین روابط با دنیا کمترین تورم کمترین ترخ بیکاری
    • ناناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 1
      هرچندکه سخن دراست ،، خاموشی به اگر چه که بعضی ها از خاموشی هم می ترسند
  • قاسم IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    12 5
    درودخدابرخاتمي بزرگوارکه واقعا بزرگ منش ونجیب است درمقابل نیش های زهرآگین دلواپسان تمامیت خواه خم به ابرونمي اورد
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    آقاب ابطحی فراموش کرده اند که در مورد خاتمی موسوی وهاشمی چه گفته اند
  • سمیه IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 13
    خبر بسیارمهم بود، مهره های سوخته، اخبار سوخته، افکار سوخته هنوز تاوان خطاهای بزرگی چون کرسنت دولت خاتمی را می دهیم.
    • محمد‌از‌تبریز IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 1
      اینا‌مهره‌سوخته‌نیستند‌خاتمی‌همیشه‌دردل‌ملت‌زنده‌هست‌باور‌نداری‌‌رفراندوم‌بزاریم‌تامعلوم‌بشه
  • جبارزاده US ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 2
    سلام اقای ابطحی امروز چوب بی ارادگی وبی کفایتی حمایت مطلق اقای خاتمی ازنظام را می خوریم درست است کارهای خوبی درزمان ایشان انجام شد ولی ایشان ارزشی به رای مردم نکرد وبصورت مطلق ازطرف مقابل حمایت کرد وهیچ شانی وجایگاهی به رای واراده مردم نکرد وباان همه رای دران موقع این بی کفایت امیدمردم را ناامید کرد ورفتارایشان را ازروزاول تا همین حمایت ازروحانی وگفتارایشان درمسایل روز نشان میدهد اقای خاتمی فقط بفکرفریب مردم بوده ودوس دارد درهمه شرایط مردم کوتاه بیایند وهیچ خواسته ای نداشته باشند متاسفم برای شما که اینقدرسنگ ایشان رابه سینه میزنی
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    باسلام شما دو نفر فقط یک مشکل اساسی دارید و آن اینکه گنده تر از آنچه هستید و ظرفیت دارید حرف می زنید. شما دانشجویانی کمتر درس خوانده و بیشتر بزرگ شده هستید کاشکی بفهمید!
  • مهدی IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    سلام دو مهره سوخته! راستی شما در لباس پیغمبر چه می‌کنید؟ شما چه کاری برای دین خدا انجام می دهید؟ آیا شده یک روز یا یک شب دغدغه دین خدا داشته باشید؟ کو ظهور ش؟
  • کرار IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    ایکاش فقط تاریخ رو فراموش نکنیم و یادمون نره زمان خاتمی ازچه کلمه ای دررابطه باایشون به دلیل وعده هایی که داد و عمل نکرد استفاده میشد درجامعه دراون زمان ضمنا تحریم ها به این شدت نبود ضمنا خاتمی و تیم اصلاح طلبش درسال ۸۸ تهمت بزرگی به کشور دررابطه باانتخابات زدن واگر نزدن چرا محکوم نکردن و اغتشاش گران را مورد هجمه قرارندادن؟ درآخر دولت جناب روحانی هم تحت حمایت شدید جنتب خاتمی وتیم اصلاح طلبش بودن و سیاستشون یکی بود اگر روحانی بااین افتضاحی که به بارآوردخوبه پس خاتمی هم خوبه
  • کرار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    هرزمانی که کار دست اصلاح طلبان بود اوضاع به بدترین شکل گذشت بگردید ببینید بالاترین تورم در کدام دولتهابوده و اون دولتها تحت حمایت چه کسانی بودن سه دولت تحت حمایت کامل اصلاح طلبان بود که بدنه اون هم بالای ۹۰درصد ازاصلاح طلبان بود دولتهای مرحوم جناب هاشمی،جناب خاتمی و جناب روحانی حالا جستجوکنید ببینید تورم درزمان این سه بزرگوار چقدربوده در زمان جناب خاتمی کمتر ولیکن دیگردولتهای تحت حمایتشون بیشتر
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    دوره این اقایون مفت خور تمام شده هر چند وقت از روی سیری یه حرفهایی میزنند لطفا شما هم دست بردارید