هنر کارآفرین تبدیل تهدید به فرصت است/تولید محتوای بصری نیاز جامعه امروز

مولف برتر جشنواره کتاب کارآفرینی گفت: هنر یک کارآفرین تبدیل تهدید به فرصت است و جهان پساکرونا دنیای کارآفرینی بر پایه تحولات دیجیتال است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، احسان قاسمی در اختتامیه هفته کارآفرینی با رویکرد تحولات دیجیتال اظهار کرد: در هر کسب و کاری ریسک وجود دارد و جایی ما از مقطع ریسک به کارآفرینی می‌رسیم که آن کسب و کار با نوآوری در دسته بندی، تبلیغات، زنجیره توزیع  و غیره همراه باشد.

وی با اشاره به تحولات دیجیتال در دوران پس از کرونا تاکید کرد:  هنر یک کارآفرین استقبال از تهدید و تبدیل آن به فرصت است.

رئیس کمیسیون تجاری سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران با اشاره به اینکه کرونا زمانی که وارد جهان شد سبک زندگی‌ها را عوض کرد، تاکید کرد: در این دوران بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شدند و از نظر اقتصادی لطمه خوردند اما در دل این تهدید فرصت نهفته بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از کرونا آموزش مجازی را چندان جدی نگرفته بودیم و از فرصت‌های این فضا محروم بودیم، بیان کرد: در واقع در حوزه دیجیتال کار کردن یک فرصت مهم بود که تا زمانی که کرونا نیامده بود به آن دقت کافی نداشتیم.

تولید محتوای بصری نیاز جامعه امروز

قاسمی تصریح کرد: در این دوران فروش اینترنتی،خرید مجازی و تولید محتوا باب شده است تا وارد پارادایم جدید یعنی زندگی در فضای مجازی شویم؛ دیگر متعلقات فیزیکی به تنهایی جواب نمی‌دهد و ما باید به سمت تولید محتوای بصری حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه برای موفقیت در کارآفرینی نباید به افرادی که مدعی هستند شما توانایی ندارید و نمی توانید کسب و کار راه بیاندازید توجه کنید، گفت:  همه چیز به خود شما بستگی دارد و به درون آدمها برمی‌گردد؛ خودتان مسئول همه مسایلی هستید که شما را به اینجا کشانده است.

مولف برتر جشنواره کتاب کارآفرینی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم یک بار برای همیشه خودتان را تحلیل کنید و نقاط ضعف و قوت خود را دریابید، کارهایی که شما بهتر از دیگران انجام می دهید، حتی کاهایی مانند رانندگی و کار خدماتی را کشف و شروع به فعالیت کنید.

وی اضافه کرد:  شما برای کاری در این جهان آفریده شدید و باید آن کار را پیدا کنید؛ باید بدانید که به دنیا آمدید که چه تغییر مهمی ایجاد کنید؛ اگر حتی یک مشکل را حل کنید مهم است و اگر به ۲۰ درصد آنچه برای آن آفریده شده اید، دست پیدا کنید امیدبخش است؛ شما آمده‌اید در این دنیا تغییری ایجاد کنید چراکه تک تک شما استعداد خاصی دارید که باید آن را جدی بگیرید.

قاسمی با بیان اینکه نظام آموزشی غلط باعث شده است که هر کس می‌خواهد رشته انتخاب کند به به جای علائق خود به بازار کار فکر کند، گفت:  اگر روزگار باعث شده به سمتی برویم که به آن علاقه نداریم نیز باید خود را نقد کنیم؛ فراموش نکنید کارآفرینی کار سختی نیست فقط باید به خودباوری برسید.

 وی تصریح کرد: دنیای امروز جهان دلیوری (تحویل) است، هنوز طرح‌هایی مانند اسنپ و موارد مشابه همه فضای دیجیتال را نگرفتند و هنوز جای کار بسیار هست؛ تنها باید آنها را احصا کنید و در آن زمینه با جدیت مشغل فعالیت شوید.

ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در مدارس

در ادامه این مراسم رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در مدارس، اظهار کرد: وظیفه کانون رواج این فرهنگ در میان عموم جامعه است و تلاش داریم با فعالیت در این زمینه به پیشرفت کشور همپای جهان کمک کنیم.

مهدی شیخ سجادیه گفت: کارآفرینی رقم زدن اقدامات مثبت و استفاده از ظرفیتهای کمتر شناخته شده است و بر این اساس کارآفرینان دنیا را به محل مناسب و بهتری برای زندگی تبدیل کرده‌اند.

تفاوت عمده  میان کارآفرین و کار فرما وجود دارد

در ادامه عضو هیئت مدیران کانون کارآفرینی اصفهان نیز با بیان اینکه تفاوت عمده  میان کارآفرین و کار فرما وجود دارد، تاکید کرد: یک فرد ممکن است کارفرمای صدها نفر باشد اما نتوان به وی کارآفرین اطلاق کرد.

ماکان آریا پارسا اضافه کرد: نگاه نو و نوآوری دو ویژگی مهم کارآفرین است که وی را از یک کارفرمای صرف متمایز می کند.

موتور محرک اقتصاد سراسر دنیا کارآفرینی است

وی با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد سراسر دنیا، کارآفرینی است، گفت: اگر کار آفرینی را در کشور گسترش دهیم حتی بدون فروش نفت نیز مشکلی در اقتصاد کشور نخواهیم داشت، در تمام دنیا این مسیر در حال طی شدن است که به یقین حرکت در این مسیر، پیشرفت اقتصادی در کشور ما را نیز به دنبال خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =