حل مشکلات آبی با نگاه ملی میسر می‌شود

مهر نوشت: معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه زاینده رود ریشه فرهنگ و تمدن اصفهان است،گفت: رویکرد مسئولان در دولت سیزدهم این است که به دور از حاشیه برای رفع مشکل اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری، بعداز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آب به عنوان مایه حیات، درخواست و مطالبه مردم است که روز گذشته به صورت زیبا، منطقی، آرام در اصفهان مطرح شد و مردم اصفهان مطالبه جریان زاینده رود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه موضوع زاینده رود در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است، افزود: معیشت عده زیادی از مردم اصفهان به آب زاینده رود وابسته است و همچنین این رودخانه از نظر زیباشناسی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در اصفهان دارد و نقش مهمی در ارتقا شادابی و نشاط جامعه دارد.

ریشه‌های تمدنی و فرهنگی زاینده رود برای اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه زاینده رود ریشه فرهنگ و تمدن اصفهان است، گفت: با توجه به ماهیت گردشگری اصفهان، زاینده رود برای این استان ویژه و حساس است و اجتماع دیروز به صورت خودجوش و مردمی، مطالبه جریان زاینده رود را به دنیا مخابره کرد و دشمنان را غافلگیر کرد.

اجتماع دیروز مردم اصفهان سیلی محکمی بر دشمن زد

وی با اشاره به اینکه در جلسه معارفه فرماندار شهرضا تاکید کردم که مطالبات مردم دستاویز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد شد، گفت: روز گذشته سبک اعتراض روز گذشته مردم قابل توجه بود و در کمال آرامش و صداقت مطالبه جریان زاینده رود بیان شد، مردم ضمن بیان مطالبات خود سیلی محکمی به دشمنان زدند و نشان دادند این اعتراض برخاسته از شهر شهیدان است.

موضوع آب مساله ملی است

جان نثاری با تاکید بر اینکه نگاه به مساله آب با نگاه ملی است، خاطرنشان کرد: راهبرد ما برای حل موضوع آب، منویات رهبر معظم انقلاب است و باید این موضوع در سطح کلان رفع شود. مبنای تصمیم‌گیری در موضوع آب، تصمیمات مبتنی بر قانون و شرع است و رویکرد مسئولان در دولت مردمی سیزدهم این است که با تنش زدایی و به دوری از حاشیه برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مردم حق دارند مطالبه خود را در جامعه بیان کنند چراکه آزادی یکی از ارکان قانون اساسی است و ما همواره به آن پایبند هستیم اما مسئله آب را نمی‌توان به شکل استانی حل کرد و نظرات استان‌ها به سطح کلان مخابره می‌شود و برای این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود.

نقش رسانه‌ها در تبیین مسائل جامعه

وی با تاکید بر تنویر افکار عمومی گفت: مردم استان‌ها هیچ مشکلی با همدیگر ندارند و نمونه بارز آن را می‌توان در دفاع مقدس مشاهده کرد؛ برای نمونه در تیپ قمر بنی هاشم رزمندگان چهارمحال و بختیاری و اصفهان برای دفاع از کشور به جبهه‌ها اعزام شدند.

جان‌نثاری باز هم بر راهبرد تعیین شده توسط رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای کرد و گفت: حل مسئله آب با نگاه ملی و خویشتن داری و به دور از حاشیه سازی حل می‌شود.

وی با تاکید بر مردمی بودن مسئولان در دولت سیزدهم گفت: اگر مسئولان در بین مردم باشند، اعتماد بین مسئول و مردم تقویت می‌شود و برای مسائل چاره اندیشی بنیادین خواهد شد.

بازگشایی زاینده رود تصمیم تخصصی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: بازگشایی زاینده رود تصمیم تخصصی است که باید کارشناسی شده انجام شود. کمبود بارش‌ها و برداشت‌های بی رویه نباید به کشاورزان فشار وارد کند و منصفانه هم نیست؛ امیدواریم با سفر اخیر وزیر نیرو به اصفهان، بتوانیم با حفظ خط قرمز آب شرب، حقوق تضییع شده کشاورزان را با تأمین حقابه و پرداخت خسارت جبران کنیم.

جان‌نثاری با اشاره به ۲۵ آبان ماه به عنوان روز حماسه و ایثار گفت: مردم شهر اصفهان در عملیات محرم در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و روز جمعه هم هوشمندانه ضمن بیان مطالبات خود به دشمن این پیام را دادند که مطالبات به حق خود را در مسیر اهداف دشمنان قرار نخواهند داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =