به گزارش فارس، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان گفت: محدوده تعریف شده برای طرح چرخه آب مصنوعی زاینده‌رود، پارک ناژوان تا پل شهرستان بود که مطالعات صورت گرفته، عملی بودن آن را به دلیل نیاز به تغییرات قابل توجه، توجیه­‌پذیر نشان نمی‌دهد.

عبدالرسول جان­‌نثاری با اشاره به طرح­‌های پیشنهادی احیای زاینده­‌رود گفت: در جلسه اخیر کمیسیون عمران شورای شهر دو طرح پیشنهادی کارشناسان در مورد احیای زاینده‌رود مورد بررسی قرار گرفت که موضوع اول وجود یک مقدار آب در رودخانه و چرخاندن آن به صورتی که به بالادست متصل شده و دوباره به خروجی شهر برسد و طرح دوم موضوع نحوه احیای رودخانه و مقدار آب مورد نیاز برای اینکه رودخانه از نظر مردم زنده و پایدار باشد و بررسی نحوه تأمین این آب برای این موضوع بود.

وی افزود: در این زمینه، یکی از شرکت­‌های مشاوره، مطالعاتی انجام داده که نتایج این مطالعه با حضور کارشناسان این شرکت در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه در مورد نتیجه این بررسی تصریح کرد: اجرای چرخه آب مصنوعی در زاینده­‌رود نیازمند تجهیزات قابل توجه است و در ثانی، میزان تبخیر و نفوذ آب به لایه زیرین رودخانه موجب می­‌شود طرح مذکور نیازمند حجم بالایی از آب باشد.

جان­‌نثاری هم­چنین اظهار داشت: محدوده تعریف شده برای این طرح، پارک ناژوان تا پل شهرستان بود که مطالعات صورت گرفته شرکت مذکور، عملی بودن آن را به دلیل نیاز به تغییرات قابل توجه، توجیه­‌پذیر نشان نمی­‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان در مورد ایزوله­‌سازی بستر رودخانه برای جلوگیری از نفوذ آب نیز تصریح کرد: این کار به دلیل صدمات زیست محیطی، قابل اجرا نیست و در ثانی اگر این کار صورت گیرد، به دلیل ایجاد فاصله بین بافت­‌های بستر زمین، احتمال نشست ساختمان­‌ها، پل­‌ها و سازه­‌های اطراف رودخانه افزایش می­‌یابد.

به گفته جان­‌نثاری، بحث دوم نیز محاسبه دقیق میزان آب مورد نیاز شهر اصفهان برای بهبود منظره شهر مخصوصا در پل‌های قدیمی خواجو و سی‌و‌سه‌پل بود که با تکنیک­‌های مهندسی محاسبه شده و نتایج مناسبی به همراه داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =