۶ نفر
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
لابی وجدان در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

بالاخره دومین وزیر پیشنهادی دولت جدید هم به مجلس معرفی شد.

رزومه وزیر از نظر تجربه و ورود ایشان یا عدم اشراف وی به مسائل آموزش و پرورش و اعتبار واقعی مدرک دانشگاهی  و.....مشخص است و قصد زیر سوال بردن آن را ندارم که حاجت به بیان نیست. میزان مقبولیت یا عدم مقبولیت ایشان در بین قاطبه فرهنگیان هم اظهر من الشمس است که هر نماینده ای  که با فرهنگیان مزتبط باشد از آن مطلع است و به پیامک های سازماندهی شده و اعتبار یا عدم اعتبار آنها واقف است.

به نظر می رسد لابی گسترده ای برای کسب رای اعتماد این وزیر پیشنهادی  سازمان یافته است به طوری که ۴ وزیر سابق و اسبق هم  به حمایت برخاسته اند البته امضای دو نفر از آنها که ضعیف ترین وزرای آموزش و پرورش بوده اند جای تعجب ندارد خصوصا که ممکن است به دلیل جایگاه سازمانی و یا .... وارد عرصه شده باشند ولی امضای دونفر دیگر قدری جای تعجب داشت چون یکی را به داشتن وجدان می شناختم هرچند  سابقه رفاقت با رئیس دولت و همکاری آقا زاده با یکی از معرفین و منسوبین وزیر پیشنهادی می تواند در این امضا  موثر باشد .و اما وزیر اعتدالی که با پرچم اعتدال دست به قلم برده است تحلیل ذهنی قبلی ما درمورد صداقت ایشان و شناخت واقعی به مصالح آموزش و پرورش و حتی مواضع سیاسی را مورد تایید قرار می دهد .

تاکید می کنم دراین نوشتار قصد  بررسی رزومه وزیر پیشنهادی را ندارم که هر فرد صاحب اندیشه و وجدانی با یک نگاه ساده صلاحیت یا عدم صلاحیت وزیر را در می یابد. بلکه  هدف بنده این است که به عنوان یک شهروند ساده و بدون پست و سمت به نمایندگان محترم  توصیه کنم در رای اعتماد به وزیر جدای از این لابیگری ها گوشه چشمی هم به خدا و وجدان و مصلحت میلیونها دانش آموز و آینده کشور و معلمین داشته باشند. همین.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    بیداری درهرزمانی خوب است چرخه ایشان هم مبارک است ارزیابی شماازقوی وضعیف بودن وزراچیست انرااعلان کنید
  • فاطمه CA ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    کلا آموزش و پرورش رو هواس . مدارس در بدترین وضع خوشون هستن. دولتی ها که کلا تعطیلن . غیر انتفاعی ها هم فقط پول می گیرن . الان همه دنیا مدارس حضوری شده مردم تو جاهای دیگه کرونا رو رعایت می کنن. اینجا همه مسافرت و پارتی های شبانه و پاساژ و خرید هستن فقط اسم مدرسه میاد می گن نه کروناس. اثرات این کار 10 سال دیگه مشخص می شه وقتی پایه های اول و دوم خواستن برن دانشگاه و بعد برن سر کار . یه مشت خنگ تنبل هستن. مملکت رسما داره به سمت نابودی میره .
  • نکته IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    میگویند روزی متهمی به قاضی میگفت خدا شاهد است که من این جرم را مرتکب نشدم، ظریفی که آنجا بود به متهم گفت شاهدی بیاور که قاضی او را بشناسد!. قضیه روزگار ما است... جناب نویسنده چیزی طلب کن که وجود داشته باشد!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    مگه میشه یک وزیر بهتر از بقیه باشد نه نمیشه اینم مثل بقیه بی ربط میخاد وزیر بشه تا کاملا یکدست بی ربط و سواد باشند،مزاحم نشید بزارید کارشو تو مملکت که معمولا آزمون خطاست انجام بده، خوب سال تحصیلی باز کتاب جدید داریم مگه بده
  • علی رضا IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    به نکته بسیار حساسی اشاره فرمودین: در انتخاب خودگوشه چشمی به خدا و وجدان و مصلحت میلیون‌ها دانش آموز و آینده کشور و معلمین ... به قول معروف : در خانه اگر کس است یک حرف بس است ،،،عالی فرمودین
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید
  • معلم ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    درود بر شرافت شما جناب آقای میرزا علی آیت اللهی
  • معلم IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    وزیر بایستی آشنا با نظریه های روانشناسی دارای سبک باشد برای مثال بداند چطور فرهنگ ترافیک را ارتقا دهد همینطور فرهنگ تعامل اجتماعی و فرهنگ ارتقای تفکر و ارتقای هنری و به خصوص فرهنگ سلامت کودکان را ارتقا دهد به طوری که با ارتقا فرهنگ ترافیک دانش آموزان کشته های جاده ای اگر کم شد اونوقت آموزش پروش موفق بوده.اما از همه مهمتر اینکه چطور عدالت را بین آحاد دانش آموزان رعایت کند و چطور از طریق آموز ش پرورش عدالت درجامعه پیاده میشود اصلا دیدگاهش در باب عدالت آموزشی چیست
  • US ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    لا! بی وجدان!