۰ نفر
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
مرکل: دلم برای صدراعظمی تنگ می‌شود

ایسنا نوشت: صدراعظم در حال کناره‌گیری آلمان در مصاحبه‌ای از دستاوردها و چالش‌های دوران صدارتش و دلتنگی ترک مسئولیتش گفت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به زودی و پس از ۱۶ سال رهبری دولت، از سیاست کنار می‌کشد. اینک پارلمان تازه‌ای تشکیل شده و این بار، رئیس دولت از احزاب متحده دمکرات مسیحی/سوسیال مسیحی نخواهد بود. 

ماکس هوفمان، مدیر بخش خبر دویچه وله، در برلین به دیدار آنگلا مرکل رفته و پرسش‌هایی پیرامون کارنامه دولت، ارزیابی مرکل از دستاوردها و ناکامی‌ها و برنامه‌های آتی این سیاستمدار طرح کرد. 

پیشتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان چند مرتبه تاکید کرده بود که کنار کشیدن از مسند قدرت برایش ساده است و فرصت زیادی برای خواب و مطالعه دارد.

مرکل در پاسخ به این سوال دویچه وله که در آینده قصد چه کاری را دارد، می‌گوید: «هنوز برنامه‌ای ندارم. ابتدا کمی استراحت می‌کنم تا بعد ببینم چه می‌شود.»

با این حال مرکل افزود که از یک طرف خوشحال است، اما کمی هم احساس حزن و دلتنگی به سراغش می‌آید. او گفت: چون همیشه کارم را دوست داشتم و هنوز هم از انجام وظایفم لذت می‌برم.

ماکس هوفمان، مدیر خبر دویچه وله در پایان مصاحبه به مرکل می‌گوید "قابل تصور نیست که دیگر شما را در مقام صدراعظم نبینیم." مرکل هم با همان حالت عاقلانه همیشگی و با لبخند پاسخ می‌دهد: «به این هم عادت می‌کنید.»

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آیس IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    ما هم دلمون براتون تنگ میشه خانم مرکل عزیز..شما همیشه برای من الگو بودین و اخبار مربوط به شما رو دنبال می کردم..
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    شخصیت بسیار دوست داشتنی دارند