واکنش طالبان به جذب نظامیان سابق از سوی داعش

ایسنا نوشت: دولت طالبان پیوستن شماری از نظامیان پیشین افغان به گروه داعش را رد کرده، می‌گوید که این گروه در افغانستان ظرفیت جذب افراد را ندارد. پیش‌تر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع طالبان، مدعی شده‌بود که مأموران استخباراتی و نظامی افغان که از سوی امریکا آموزش دیده‌اند برای پیوستن به داعش ثبت نام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری افق، بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، گزارش رسانه‌های خارجی درباره پیوستن نیروهای امنیتی پیشین به گروه داعش را تبلیغات خوانده و گفته گروه داعش هیچ مکان ثابتی در افغانستان ندارد و حتی اگر حرکتی انجام دهد، از سوی طالبان سرکوب خواهد شد.

روز گذشته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که برخی از نظامیان آموزش‌دیده‌ افغان که در معرض تهدید طالبان هستند، برای پیوستن به گروه داعش نام‌نویسی کرده‌اند. در آن گزارش آمده‌ است که برخی اعضای سابق استخبارات افغانستان و واحدهای نظامی نخبه و آموزش‌دیده توسط ایالات متحده که اکنون از سوی حامیان آمریکایی خود رها شده‌اند و توسط طالبان شکار می‌شوند، برای پیوستن به داعش نام‌نویسی کرده‌اند.

این رسانه به نقل از طالبان نوشته‌ است که تعداد افرادی که به گروه تروریستی پیوسته‌اند نسبتا کم است؛ اما در حال افزایش می‌باشد.

به نوشته وال استریت ژونال این افراد تازه جذب‌شده، تخصص حیاتی در جمع‌آوری اطلاعات و تاکتیک‌های جنگی را برای داعش به ارمغان می‌آورند و به طور بالقوه توانایی این سازمان افراطی را برای مبارزه با طالبان تقویت می‌کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    مراکزی مثل ام ای شش و سیا و کا گ ب و موساد از شبهات دینی و اعتقادات مسلمانان سو استفاده و انها را دچار سردرگمی برای انتخاب اصلح میکند که منجر به درگیری و قتل میشود.حتی پس از انتخاب هم مشخص میشود این فرد دزد یا شیاد و تابعیت انگلیس و ...بوده. مسلمانان با انتخاب افراد جوان و تحلیلگر با نرم افزار اس پی اس اس و اکسپرت چویس و مشابه ان لازمه شبهات را رفع و مانع نابودی خود به دست هم نوع شوند. سایر ادیان مثل بودا و یهود و مسیح این جور شبهات ندارند