نایب رییس خانه صنعت و معدن اعتقاد دارد دیدگاه‌های مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی برای تولید صادراتی، بهترین ایده برای ادغام است.

نایب رییس خانه صنعت و معدن یکی از دلایل اصلی توسعه تکنولوژیکی و رقابت‎پذیربودن بخش صنعت را ناشی از نگاه به بازار اعلام کرد و افزود‌: اگر با نگاه فراتر از مرزها وارد بازارهای جهانی شویم‌، به لحاظ قیمت‌گذاری و کیفیت دیگر مشکلی در بازار داخلی هم نخواهیم داشت.

مرتضی سلطانی، لزوم توجه به رشد صادرات غیر‌نفتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت‌: با توجه به افزایش جمعیت، توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی از اقتصاد تک‌محصولی نفت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در خصوص طرح ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن گفت‌: قطعاً هر طرحی که موجب کاهش بروکراسی اداری و موانع تولید و صادرات باشد شرایط خوبی را برای اقتصاد کشورفراهم خواهد آورد‌.

 سلطانی با بیان این مطلب که کارشناسان اقتصادی بهتر می‌توانند این طرح را مورد بررسی قرار دهند‌، تاکید کرد‌: قطعاً ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی باید هدفمند و هوشمندانه باشد؛ به گونه‌ای که سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی با تفکر تولید صادراتی گسترش یابد‌.

این فعال بخش خصوصی، ایده وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن مبنی بر تولید صادراتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت‌: قطعاً این بهترین ایده برای ادغام می‌تواند باشد‌.

 وی تنها راه ایجاد اشتغال و افزایش تولید را حضور شرکت‌های تولید در بازارهای خارج از مرزها اعلام کرد و افزود‌: یکی از دلایل اصلی توسعه تکنولوژیکی و رقابت‎پذیر بودن بخش صنعت ناشی از نگاه به بازار است و اگر نگاه به بازار، فقط در حد مرزها و داخل کشور باشد و اگر تولیدکننده‌ها فقط برای مصرف داخلی تولید کنند، بازار دچار تلاطم ‎شود.

سلطانی ادامه داد: اگر با نگاه فراتر از مرزها وارد بازارهای جهانی شده و قدرتمندانه بر رقبا غلبه کنیم، به لحاظ قیمت‌گذاری و کیفیت دیگر مشکلی در بازار داخلی هم نخواهیم داشت.

نایب رییس خانه صنعت ومعدن با بیان اینکه رقبای ایران در زمینه کاهش هزینه‌های تجارت کالا خیلی خوب کار کرده‌اند، افزود: بنابراین ما نیز باید به سمت چابک ‌شدن و ناب‌شدن تولید و صادرات برویم.

وی در خصوص مزایای رشد صادرات کشور اظهار داشت‌: درآمد‌های حاصل از صادرات آثار گسترده و موثری نظیر تشویق رقابت‌، کاهش هزینه‌های تولید، بهبود کارایی و کیفیت تولید کالا، افزایش بازدهی عوامل‌، افزایش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری‌، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش اشتغال به همراه دارد.

صادرکننده نمونه کشور با بیان این‌که امروزه شواهد موفقیت راهبرد تولید صادرات‌گرا فراوان است، ادامه داد‌: تولید‌کنندگان باید یک بازمهندسی در قیمت تمام شده تولیدات خود داشته باشند لذا تولید‌کنندگان برای تحقق این مهم باید با بکار‌گیری دانش فنی و تکنولوژی‌های روز‌، افراد متخصص و ارتقای کیفیت در دستور کار خود قرار دهند‌.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =