۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶

ایبنا نوشت:

محمدعلی علومی که این روزها چند رمان را در حال انتشار دارد، به زودی رمان دیگری را با نام «ظلمات» منتشر می‌کند. داستان این کتاب براساس تقابل خیر و شر در داستان‌های اسطوره‌ای است و همراه با طرح‌های نویسنده از چهره قهرمانان داستان منتشر می‌شود.

علومی اسفند سال گذشته(89) رمان «سوگ مغان» را روانه کتابفروشی‌ها کرد. وی تا چندی دیگر رمان «خانه کوچک» را از سوی نشر «آموت» به چاپ می‌رساند و به زودی رمان «ظلمات» او نیز از سوی نشر «افکار» منتشر می‌شود.

این داستان‌نویس درباره رمان «ظلمات» توضیح داد: موضوع کلی رمان براساس تراژدی‌هایی است که در دوران گذار از سنت به تجدد در کشور ما و کشورهای در حال توسعه رخ می‌دهد، ولی منطقه خاص جغرافیایی این رمان شهر بم است.

وی افزود: واضح است که مبنای همه تراژدی‌های قدیم و جدید بر تضاد استوار است و همان جدال خیر و شر با پیچیدگی‌های روانشناسی در دوران جدید، هم رخ می‌دهد و هم بیان می‌شود.

نویسنده «شاهنشاه در کوچه دلگشا» همچنین اضافه کرد: در این کتاب دو شخصیت خیر و شر در قالب شخصیت دو پسر عمو توصیف شده‌اند که یکی فرماندار و دیگری انقلابی و تبعیدی است؛ و هر دو آنان عاشق دختری به نام «زهره» اند. در داستان این کتاب در نهایت شخص سومی به اجبار با زهره ازدواج می‌کند و دو پسرعمو را به گونه‌ای از سر راه خود برمی‌دارد.

نویسنده «من نوکر صدامم» با اشاره به اهمیت حفظ زبان‌های بومی و ایرانی از طریق خلق داستان و اثر ادبی، گفت: در حال حاضر زبان معیار ما زبان «تهرونی» است؛‌ درحالی که فرهنگ ما براساس هویتش کلمات و عباراتی دارد که در زبان‌های بومی پیدا می‌شود. همچنین این زبان رویکرد هویت‌شناسانه و کارکردهای فلسفی و عرفانی دارد که نباید به هیچ قیمتی به دست فراموشی سپرده شوند.

علومی خاطرنشان کرد: در داستان این کتاب برحسب ضرورت ناشی از رخ دادن وقایع در یک منطقه باستانی، تا حدودی از تعبیرات، صرف و نحو و وارژگان بومی استفاده شده است. در پایان این کتاب نیز چند صفحه‌ای به طرح‌هایی از چهره شخصیت‌های اصلی داستانی به قلم خودم اختصاص یافته است.

به گفته علومی این کتاب 300 صفحه است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =