ایسنا نوشت:

جدیدترین برآوردهای بازار مسکن از افزایش 2.3 درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش 3.9 درصدی متوسط مبلغ اجاره در زمستان 89 نسبت به پاییز همان سال حکایت دارد.

بررسی معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور مربوط به مناطق 22 گانه شهر تهران در زمستان 1389 که توسط مرکز آمار ایران انجام شده است نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران یک میلیون و 680 هزار و 300 تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 2.7 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 17.3 درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران یک میلیون و 885 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 2.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 12.7 درصد افزایش داشته است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 104 هزار و 668 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 34.4 درصد افزایش داشته است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طبیعت زاده IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    اجاره ها کمرم را دارد می شکوند.میرم تو غار و جنگل زندگی کنم
  • لقمان حکیم IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    من نمیدونم این آماراراو از کجاشون در میاران خونه متری 885 هزار تومان؟لابد معاملات ملکیه داشته شوره زارای قم و میفروخته؟؟؟؟!!!
  • بدون نام MY ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    آخ کمرم م م م م. فکر نکنید که دارم از درد و فشار گرانی می نالم ها. دارم از فرط خوشحالی میرقصم
  • بدون نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    شما را بخدا قسم می دهم با ارائه این آمار درست یا غلط ؟ به افزایش قیمتهادامن نزنید شما هم سهیمید باور ندارید نظر خواهی کنید
  • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    همه صاحب خونه ها اجاره مي خوان. رهن كم شده. ولي مطمئناً قيافه صاحب خونه ها چند ماه ديگه كه اجاره خونه ها عقب افتاد ديدنيه. حساب كن خيابان قصرالدشت 800 هزار تومان اجاره واسه يه خونه 85 متري؟؟؟!!!!!!!!!
  • ن - ک IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
    0 0
    زمانی که حقوق و دستمزد، مصالح، عامل های انرژی ، و غیره همه گران شود چگونه ممکن است قیمت مسکن گران نشود بجز با فرمول معادله ای آقای وزیر مسکن.