ایسنانوشت:

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اکنون مستاجرانی که موعد اتمام قرارداد آن‌ها شهریور،‌ آبان یا آذر است به دلیل ترس از افزایش قیمت‌ها وارد بازار اجاره شده‌اند که این امر بر افزایش نرخ اجاره تاثیرگذار است و باعث بهم زدن توازن عرضه و تقاضا می‌شود.

مصطفی قلی‌خسروی با بیان این‌که از مردم تقاضا داریم که صبر کنند، اضافه کرد: تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در حال ساخت است.

خسروی درباره انتقاد از روند کار مشاوران املاک و تاثیر آن‌ها بر بالا رفتن قیمت‌ها گفت: چنین چیزی نیست ما پایین آورنده قیمت هستیم چراکه هر چه معامله زودتر انجام شود ما زودتر به حق‌الزحمه می‌رسیم.

خسروی درباره دو ساله شدن قراردادهای اجاره اظهار کرد: عده‌ای از افرادی که در شمال شهر خانه‌های لوکس داشتند اقدام به اجاره به مدت دو سال کردند چراکه آن‌ها به قانون اشراف دارند و از نظر اقتصادی قوی‌تر فکر می‌کنند و می‌دانند در صورتی که خانه را به مدت دو سال اجاره دهند هزینه‌های تعمیر و همچنین خالی بودن خانه تا پیدا شدن مستاجر جدید را نخواهند داشت.

مجتبی بیگدلی - نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان- نیز با اشاره به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در استان قم اظهار کرد:‌ طرح مسکن مهر با ابتکار رییس جمهوری کلید خورد و با توجه وزیر مسکن و شهرسازی به اوج رسید.

وی با بیان این که در ابتدای مسیر طرح مسکن مهر 10 هزار واحد هم ساخته نشده بود، تصریح کرد: اکنون حدود دو میلیون و 600 واحد مسکونی در مرحله ساخت است.

بیگدلی گفت‌: در گذشته هر متر مربع ساخت مسکن حدود 500 تا 650 هزار تومان تمام و قراردادها در وزارت مسکن نیز با همین قیمت منعقد می‌شد اما با تدابیر وزیر مسکن و شهرسازی و فراخوان ایشان و دعوت از انبوه‌سازان و همکاری این قشر اکنون ساخت و ساز حدود متری 300 هزار تومان در طرح مسکن مهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کارمند وزارت مسکن نیستیم و در بخش خصوصی کار می کنیم، تصریح کرد: مواقعی انتقاد کرده و زمانی هم نیاز است که نکات مهم را اعلام و از انبوه‌سازان تشکر کنیم.

وی با بیان این‌که انبوه‌سازان برای ساخت صد واحد باید حدود 500 میلیون تومان هزینه کنند واین یک نوع سرمایه گذاری است، تصریح کرد: نیاز است که سیستم بانکی برای ساخت به انبوه سازان تسهیلات بدهد که با اجرای طرح مسکن مهر این تابو شکسته شد و تسهیلات با سود تک رقمی پرداخت می‌شود. /221/39 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فريبا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    كدوم مسكن مهر ؟ كدوم شهري الان به اندازه تهران مشكل مسكن داره ؟ اون وقت همه شهراي ديگه مسكن مهر رو دارن تحويل مي دن به جز تهران اونم كجاها پرند كه واسه رفتن به محل كار بايد دو ساعت تو راه باشي يا ورامين و پيشوا ...... خودشونو مشسخره كردن نزديك ترينش پرديس تهران است كه اونم واسه ثبت نام ادا ئدرميارن ميخوان كاري كنن واسه مردم درست بكنن