فیلم «جرم» ساخته مسعود کیمیایی در برنامه این هفته «هفت» بدون حضور کارگردانش نقد شد.

به گزارش خبرآنلاین، این هفته فریدون جیرانی برخلاف هفته​های گذشته از دو منتقد دعوت کرده بود تا در مورد این فیلم و کارگردانی مسعود کیمیایی صحبت کنند.

مسعود فراستی به عنوان مخالف و علی معلم به عنوان موافق این فیلم به بحث در مورد اثر مسعود کیمیایی پرداختند. فراستی در بخشی از این برنامه با اشاره به این موضوع که کیمیایی بعد از فیلم «قیصر» مدام در حال تکرار خودش بود و بر اساس نوستالژی که نسبت به گذشته داشت ، فیلم می​ساخت، گفت:« در حال حاضر اما به نظر می​رسد او دیگر این نوستالژی را هم ندارد و ادای آن را در می​آورد.»

 او نتیجه گرفت که کیمیایی طی این سال​ها بیشتر ادای خودش را در می​آورد. علی معلم اما در پاسخ به مولفه​های سینمای کیمیایی اشاره کرد و او را فیلمسازی مولف و صاحب سبک دانست و گفت:« اصلا کیمیایی نمی​تواند و نباید ادای کس دیگری را در بیارد، یعنی به نظر شما او باید ادای من یا مهرجویی را در بیاورد. ضمن این که او اصلا ادا در نمی​آورد، او در جهان خودش به خلق اثر دست می​زند.»

پخش گفت و گوی ضبط شده جیرانی با مسعود کیمیایی یکی دیگر از  بخش​های این برنامه بود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود DE ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    10 12
    این فراستی هم که فقط بلده هنرمندان رو با اعتقاداتشون بسنجه و نقد کنه...
  • محمود IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    4 16
    علي معلم در حد و اندازه برنامه هفت نبود . از مسئولان اين برنامه تقاضامنديم از منتقدان حرفه اي تر و باسوادتر استفاده كنند.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    8 7
    اتفاقا من با حرفهای آقای فراستی موافقم و معتقدم ایشون یکی از معدود منتقدهای بافراست حال حاضرمونه. من به شخصه همچنان مجذوب فیلمی همچون قیصر هستم. اما آقای کیمیایی فیلم اخیر شما وحشتناک ضعیف بود. اینقدر که فقط متاسفم وقت خودم و دوستام برای پیشنهاد این فیلم بودم و هستم! و در ضمن در پایان جا داره یه تبریک به نوابغ داوری سینمای ایران در جشنواره فجر بگم؛ مرسی فیلم بلدهای غیر سیاسی!
  • آتنا(مهران مدیری) IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    14 9
    درود بر علی معلم فوق العاده بود برای اولین باز نشستم و کامل برنامه رو دیدم و دیدم که چطور علی معلم مسعود فراستی رو با خاک یکسان کرد و برای اولین بار یک نفر تونست فراستی رو ساکت کنه... آفرین بر علی معلم دوست داشتنی و دانا...
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    10 4
    آقای محمود خان یا سابقه آقای معلم را نمی شناسند. یا حد برنامه هفت را نمی دانند. یا اینکه اصولا دوست دارند آدمها را آنچه هستند نبینند. آقای معلم روشنفکری شریف و با سواد هستند که نقد حرفه ای را می شناسند. و اتفاقا برنامه هفت محتاج همچین افرادی است.
  • ایرج IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    5 6
    آقای علی معلم سواد وآگاهی های لازم را برای نقد وبویژه به قول خودشان دیالوک با دیکران را ندارد و تنها متعصبانه از اثر بی ارزش وکاملاغیر قابل دفاع کیمیائی که دیکر تمام شده وهیچ چیزی برای ارائه ندارد جاهلانه دفاع می کند .
  • بدون نام DE ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    4 6
    آقاي علي معلم در ابتدا اظهار داشتند ما بايد با هم گفتمان داشته باشيم.اما اصلا به آقاي فراستي اجازه صحبت كردن ندادند
    • نغمه IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      4 3
      به نظرمن اقاي فراستي حق توهين به چنين شخصيتي رونداره.اين ادم فكرميكنه هرچقدركه بي ادبي كنه جنجالي ترميشه وبرنامه بيشتر بيننده داره درصورتي كه اصلااينطورنيست.پولادخوب حالشوجااورد.......كيف كردم
  • پژمان عبادی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    3 3
    به نظر من برنامه هفت ماهیت خودش را با اوردن فراستی و نقد فیلمهایش خدشه دار می کند. فراستی در برنامه بهمن ماه هم با گفتن اینکه جرم ...هست توهین بزرگی به شخصیت کیمایی کرد. و فراستی بداند که بهتر از جرم فیلمی گیرش نمی آید. از علی معلم هم بابت دفاعیه های پرمحتوایش تشکر می کنیم.
  • سعید US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 7
    خیلی باحال بود.علی معلم کنترلش رو از دست داده بود و میخواست با داد و هوار رای خودش رو تحمیل کنه.ولی اونطرف فراستی خیلی ریلکس نشسته بود و جواب میداد.
  • نیما IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 7
    معلم پشت سر همیشه فحش به کیمیایی می داد چطور شده عاشق سینه چاک کیمیایی شده .یک منتقد سینما
  • بهمن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    1 4
    نگارنده با بسياري از تحليل هاي آقاي فراستي موافق نيستم، اما در مورد جرم، آقاي فراستي تحليل هاي درست تري ارائه دادند. اما آقاي معلم برخلاف آنچه كه در ابتدا در باره دمكراسي شعار دادند، قلدر مابانه حتي اجازه نمي دادند آقاي فراستي صحبت كند. اصلا به نظر مي آمد به جاي نقد جرم براي گرفتن حال فراستي به برنامه آمده بود.
  • پوریا US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    5 5
    فراستی مشکل داره بابا...علی معلم خیلی کارش درسته قشنگ صحبت کرد
  • مهران IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
    0 4
    یکی ازبهترین های هفت صورت گرفت مسعود فراستی اسلوب شخصی ونگاه مستقل خودش رو همواره دارا هستش علی معلم تحمل کمتری درگوش دادن داشت
  • مهم نیست IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 6
    من عاشق فراستی ام نظراتش فوق العاده کارشناسیه به نظر من علی معلم فقط داشت با تعصب کور راجع به کیمیایی صحبت می کرد... فراستی یک یکه...
    • ياسمين IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
      2 0
      يكى فراستى منتقد با سواديه يكى.......فقط بلده بگه نه ......ايشون دقيقا از كدوم فيلم ، بازيگر و كارگردان خوشش مياد؟؟؟؟؟.....
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 5
    به نظر من جناب فراستی قالبا دنبال ایراد گفتن الکی اند اما در مورد جرم حق داشت
  • benyamin US ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    0 0
    به نظر من فيلم جرم يكي از بهترين فيلمهاي كيميايست شايد اين جور رفاقت ها تو تهران اتفاق نيوفته ولي تو شهرهاي كوجك هنوزم اين رفاقت ها هست درضمن فراستي حالش خوب نيست اين طور فيلم رو ميكوبه كيميايي هنوزم كه هنوز فيلماش زندست و خيلي از كاركردان ها دارن ازديالوك و كارهاي او تقليد ميكنند همين كيميايي خيلي هارو بازيكر كرد
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    1 7
    به اعتقاد من جرم فیلم قشنگیه،موسیقی و دوبله خوب هم به خوب شدن فیلم خیلی کمک کرده.
  • حسين A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 2
    فيلم هاى كيميائي حتى بهترين هاش داراى إشكالات فيلم نامه اى هستند درحالى كه فيلم هاى فرهادى حتى با ميكروسكوپ هم نمى توان اشكالى درش پيدا كرد.من سالهاست منتظر فيلم بعدى فرهادى ميمونم و فيلم هاى كيميائي را هم ميبينم ، با تمام اين أوصاف اين تنها فيلم هاى كيميائي هستند كه ديالوگ ها وكاراكترهايش در ذهنم ماندگار ميشوند با اينكه شخصيت هاى فيلم هاى فرهادى واقعي تر وملموس ترند.شايد اشكال همين جاست جهان واقعى صفايى ندارد ،شايد فيلم هاى ضعيف كيميائي در مقابل فيلم هاى بدون نقص فرهادى از اين مضمون برخوردارند كه جنگيدن براى هر چيز از زندگئ براى هيچ چيز بهتر است.