۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱

یک تابلو نقاشی اثر ایلیا رپین در حراجی آثار هنری روسیه در حراجی کریستی در لندن به قیمت چهار میلیون و 500 هزار پوند به فروش رفت.

به گزارش خبرآنلاین، تابلو این هنرمند روسی «کافه پاریسی» نام دارد و در سال 1875 کشیده شده است. انتظار می‌رفت این تابلو که در آن یک کافه شلوغ با مشتریان خوش‌لباس به تصویر کشیده شده به قیمت سه تا پنج میلیون پوند به فروش برود.

تابلو طبق انتظار عمل کرد و به قیمت 4.5 میلیون پوند (7.4 میلیون دلار) فروخته شده و بدین ترتیب به یکی از گرانترین نقاشی‌های روسی فروخته‌شده در حراجی بدل شد. از طرف دیگر این تابلو گرانترین اثر رپین در یک حراجی است.

این اثر از سال 1916 در اخیتار مجموعه‌دار شخصی بوده است. «کافه پاریسی» با قیمت 1.8 میلیون پوند قیمت پایه چکش خورد و در نهایت خریداری ناشناس از طریق تلفن آن را خرید. این تابلو بزرگترین اثر رپین از نظر اندازه است.

رکورد گرانترین نقاشی روسی در حراجی‌ها در دست حراجی مک‌دوگال است که ویژه حراج آثار هنری روسیه است. تابلو «کابوی کوچک» اثر نیکلای فچین، هنرمند آمریکایی-روسی سال گذشته در این حراجی به قیمت هفت میلیون پوند به فروش رفت.

کریستی در هفته جاری فقط روز دوشنبه آثار هنری روسیه خود را حراج کرد این در حالی است که رقیب او یعنی سوتبی سه حراجی از آثار هنری روسیه در این هفته برپا می‌کند که آخرین آنها روز چهارشنبه برپا می‌شود. مک‌دوگال نیز روز چهارشنبه و پنجشنبه چهار حراجی برپا می‌کند و تخمین می‌زند حداقل 15 میلیون پوند فروش داشته باشد.

ویلیام مک‌دوگال، مدیر حراجی مک‌دوگال گفت: «ما با خوشبینی این هفته را آغاز کردیم و فروش کریستی نشان می‌دهد این خوشبینی درست بوده.»

او با اشاره به مشتریان آثار هنری روسیه که ثروتمندان واقعی هستند، افزود: «قیمت نفت رو به رشد است و میلیاردرهای بسیاری در مسکو هستند. اقتصاد روسیه به اندازه اقتصاد دیگر کشورها در طول بحران اقتصادی ضربه ندید و حالا در دوران بازیابی خود است، بازار آثار هنری هم از آوریل سال 2009 رو به رشد است.»

یکی از آثار هنری مهم مک‌دوگال در حراجی این هفته پرتره سال 1911 بوریس کوستودیف از چهره دخترش ایرنا است که گفته می‌شود بین 1.2 تا 1.8 میلیون پوند به فروش می‌رود.

رویترز / 6 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =