کشف ۲۸ عدد سکه قدیمی مربوط به دوران اشکانی و الیمایید در عملیات پلیس شازند

فرمانده انتظامی شهرستان شازند از کشف ۲۸ عدد سکه قدیمی مربوط به دوران اشکانی و الیمایید در عملیات پلیس در توقیف یک دستگاه خودروی سواری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "عبدالرضا جودکی"درگفتگو با خبرآنلاین از اراک در این رابطه توضیح داد: ماموران انتظامی شهرستان در انجام تحقیقاتی از جابجایی سکه های قدیمی توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری و تردد آنها از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند. 

وی افزود:‌ با برنامه ریزی انجام شده از سوی پلیس،‌خودرو مورد نظر شناسایی و متوقف شد و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی به مورد بازرسی قرار گرفت و راننده خودرو دستگیر شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان شازند خاطر نشان کرد:‌ در این عملیات تعداد ۲۸ عدد سکه قدیمی مسی و تعدادی ظروف صنایع دستی و مجسمه که با نقوشی چون لنگر هلال ماه و ستاره تزئین شده، کشف و به اداره میراث فرهنگی،‌گردشکری و صنایع دستی تحویل شد. 

وی اضافه کرد:‌ در بررسی تخصصی کارشناسان اداره میراث فرهنگی،‌گردشکری و صنایع دستی، اشیاء کشف شده به دوران اشکانیان و الیمایید اعلام شد. 

سرهنگ جودکی خاطر نشان کرد:‌ در این خصوص پرونده ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است. 

الیمایید یکی از حکومت های دوره اشکانی در خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد و حوزه هایی از لرستان و بختیاری بودند که به طور مستقل اقدام به ضرب سکه می کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =