پیش‌بینی یک کارشناس از اقتصاد آینده/ در این حالت تیم اقتصادی دولت در شرایط قرار می‌گیرند

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: ما در ساده ترین آمار و اطلاعات انحراف داریم و در نتیجه هیچ تصویر روشنی از وضعیت بیماری های اقتصاد ایران نداریم.

به گزارش خبرگزاری، وحید شقاقی شهری با بیان این مطلب افزود: شاید تنها از عناوین آنها اطلاع داشته باشیم و هیچ‌گونه اولویت بندی بر پایه شدت، فوریت و ضرورت آنها صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: همه وزرا اقتصادی دولت های گذشته و روسای جمهور آرزو و آمالشان این بوده است که تورم را کنترل کنند، بیکاری را کاهش دهند و رشد اقتصادی را افزایش دهند مشابه همین حرف هایی که دوستان ما در دولت سیزدهم مطرح می کنند.

پیش‌بینی یک کارشناس از فضای اقتصادی کشور/ در این حالت تیم اقتصادی دولت در شرایط قرار می‌گیرند

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: سوال بنیادین این است که چرا این دوستان موفق نشدند؛ از این منظر می توان به این نتیجه رسید که ما باید جلوتر برویم و ببینیم که آیا این هماهنگی در تیم اقتصادی صورت خواهد گرفت یا خیر و اولویت بندی در اقتصاد ایران چگونه خواهد بود.

شقاقی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر اخبار مثبتی از برجام به بازار منتقل شود می تواند تلاطم های بازار را کمی آرام کند و کار دوستان اقتصادی را کمی آرام کند، اما اگر برجام به یک فرایند فرسایشی تبدیل شود و اخبار بدی به بازار منتقل شود همچنان با مسائل سخت اقتصادی مواجه خواهیم بود و تیم اقتصادی در شرایط سختی قرار خواهند گرفت.

مشروح اظهارات وحید شقاقی‌شهری را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =