مجید درخشانی،آهنگساز و نوازنده که یکی از اعضای «گروه شیدا» و «کانون چاووش» بوده​است،خاطرات شنیدنی از این کانون دارد.

 او که مهمان کافه خبر بود ، گفت:« ما سال​ها با هم زندگی کرده بودیم و به هیچ عنوان دغدغه مالی نداشتیم،برای مثال چاووش مرداد تعطیل بود و همه به سفر رفته بودند، من و آقای علیزاده و بیژن کامکار در تهران مانده بودیم. آقای علیزاده پیشنهاد دادند که ما در روزهای باقی مانده تا پایان تعطیلات، چاووش را رنگ کنیم. رنگ خریدیم . سبز کم رنگ و خودمان دیوار را رنگ کردیم تا بچه​ها را خوشحال کنیم.»

در اوخر دورره رژیم پهلوی کانون «چاووش» با تلفیق دو گروه «شیدا» (به سرپرستی محمدرضا لطفی) و «عارف» (به سرپرستی حسین علیزاده) شکل گرفت. در این کانون آهنگ​های انقلابی متفاوت و تاثیرگذاری خلق شد. پس از پیروزی انقلاب نیز مدتی فعالیت​های کانون «چاووش» ادامه داشت. 

 در خشانی افزود:« جالب است که کار ما از بعد از ظهر شروع می​شد،اما ما از صبح به ساختمان چاووش که همین الان ساختمان شرکت ماهور در آن قرار دارد، می​رفتیم و صبحانه​ را با هم می​خوردیم. آقای لطفی هم خودشان از صبح می​آمدند و با ما کار می​کردند. فضای بسیار خاصی در آن زمان بود که الان مشکل می شود آن​ فضا را درست کرد.»

سرپرست گروه «خورشید» گفت: «فکر کنید من بعد از سال​ها که آن خاطرات را در ذهن داشتم، به ایران آمدم تا اثری را ضبط کنم، بچه​ها اصلا وقت نداشتند که در این کار حضور داشته باشند. البته این هم قابل درک است. موسیقی در حال حاضر برای بسیاری از آنها شغل است، هر کدام چند فرزند دارند و ... . من با تصور دیگری می خواستم به فعالیت​های موسیقی​ام ادامه دهم. یا اولین کاری که با بچه​های گروه «شیدا» کار کردم که کار «بیکران» بود، از همان بچه​های گذشته برای نوازندگی دعوت کردم و دوست داشتم مثل گذشته چند جلسه تمرین کنیم، اما آن​ها گفتند که این وقت را نداریم و باید از نظر مالی این تمرینات هم لحاظ شود.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =