۶۰ نفر
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
فقط باید گریست؛ وقتی شیخی به علامه‌‍‌ حکیمی توهین می‌کند!

باید زنده می ماندیم و روزی را می دیدیم که کسی در قد و قواره شیخ رضا غلامی به شخصیتی با عظمت مرحوم علامه حکیمی متلک بیاندازد!

تصویر توئیت این شیخ را ببینید!

فقط باید گریست؛ وقتی شیخی به علامه‌‍‌ حکیمی توهین می‌کند!

من که می دانم مشکل از کجاست، کافی بود استاد حکیمی یک بار برخی را مختصری تحویل بگیرد یا جواب دعوت های پژوهشکده ها و مؤسسات شان را بدهد، یا کمی کارهای متوسط و کم بنیه ای که با بودجه های میلیاردی تولید می کردند تأیید کند، آن وقت هم ضد انقلاب حسابش نمی کردند و هم کاملا به تجلیل و تقدیر او می پرداختند!
کسی نیست بگوید همین که مرحوم حکیمی سال ها سوخت و ساخت و از درون آتش گرفت اما جامعه را برنیاشفت و برای حفظ ثبات جامعه و پرهیز از آسیب نظام جنجال و آشوب برپانکرد، بروید خدا را شکر کنید!
و گرنه اگر قرار بود برای عدالت به میدان بیاید، با این کارنامه شرم آور شما دیگر چیزی برای کسی باقی می ماند؟
سازکار تحقق عدالت اگر قرار بود برقرار شود که جای خیلی افراد باید تغییر می کرد و امروز هر کسی نمی توانست از راه برسد و زبان بریزد!

این روزها می گذرد و فردایی هم هست که در پیشگاه پروردگار حکیمی بزرگ را که شب و روز بر مظلومیت ها و محرومیت ها اشک می ریخت و می نالید، و همه زندگی اش را وقف مجاهدت های بزرگ کرده بود مقابل کسانی بیاورند که مناصب را تقسیم کرده اند و کشور و مردم و دین را به این روز کشانده اند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    این شیخ غلامی فردی ست وابسته به دستگاه های دولتی و سوادش به خاک پای علامه هم نمی رسد
    • سرمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      85 80
      این شیخ که علامه حکیمی توهین کرده در دفتر رهبری کار می کند بگویید کاش ادب از رهبری می آموختی که آن چنان پیامی صادر کرد
    • سعید IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      ادب از که آموختی ای شیخ عدالت خواه؟؟؟؟
    • adam IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      او که مرد اندیشه بود فهمید اندازه نگه دارد آن شیخ ابله اما نفهمیدی عدالت یکی همین است که بدانی سخن کجا به درستی بگوی و چه زمانی ؟
    • ali IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      97 4
      بصوفی گفت شیخ ای بی وفا مرد/ کسی با بی‌زبانی این جفا کرد
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      شما خیلی توی این چهل ساله با نخبگان تعامل کردید... فیلم های تعاملات تون رو هم از اوین دیدیم از خونه بیرون اودی یادت باشه یه سری به اوین بزنی آشیخ...
    • عدل علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      درود بر آقای غلامی حرف بیراهی نزده چرا اینقدر برآشفتید حالا مگه خودتون با حرف از عدالت زدن کار مفیدی کردید برای جامعه ؟
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      99 49
      حاجی زائری شیری که خوردی حلالت پای نون حلال بزرگ شدی معلومه و الا از عمله اکره حکومت کسی جرات نداره چنین بنویسه
    • خطاب به آقای زائری IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      حالا تو این قدر به جنتی فحش دادی اینم با کج سلیقگی یه نقد به حکیمی کرده.جنتی از لحاظ ساده زیستی مثل حکیمیه با این تفاوت که در راه خدا از بچه ش هم گذشته ، مدت ها تبعید و زندان بوده ، و چهل ساله که صبح تا شب وسط میدونه ، از لحاظ علمی و پژوهشی و اموزشی هم کارهای مهم کرده. از کجا معلوم که اگر حکیمی وسط میدون بود شما سلیقه شو می پسندیدی. اگه حکیمی با اون سخت گیری های عجیب غریب از ریخت و پاش های خانه روزنامه نگاران جوان و همشهری و ... خبر داشت ؛ به شما هم همونجوری نگاه می کرد که شما به علم الهدی نگاه می کنی.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      توهین کننده اصلی آقای زائری ست نه شیخ غلامی الکی جو سازی نکنید
    • شهرام IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      یادش به خیر یه سید نخبه ای بود این روزها رو می دید و گفت ادب مرد به ز دولت اوست. آن سید امروز در حصر و زندانی امثال شیخ غلامی ست . تعامل با جامعه تون رو هم دیدیم شیخ گزافه گو
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      ای شیخ عدالت خواه! کلیپ های زندان اوین رو دیدی اون روحانی که از روی یک زندانی زمین افتاده رد میشه رو دیدی؟ اگه دیدی و داری از تعامل و از خونه بیرون اومدن می گی که پس ضر زیادی می زنی اگه ندیدی که خب پس کور بودی...
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      20 17
      قطعا برای ایجاد عدالت باید ساز و کار قابل اجرا تعریف کرد. و صرف نظریه پردازی برای تحقق عدالت و عدالت طلبی کافی نیست. حالا کجای این حرف آقای غلامی اشتباه بود؟ لطفا به روش علامه بزرگواری بحث علمی کنید نه سیاسی البته حساب جماعت همیشه سیاست زده جدا.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    221 5
    جناب آقای غلامی لطف کنند و با توجه به مطالبی که نوشته اند الان از خانه بیرن بیایند و برای اجرای عدالت در مورد فیلمی که زندان اوین لو رفته است اقدام عملی کنند.
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      32 82
      علامه اگر علامه بود از درد مردم میگفت
    • حکیمی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      79 8
      منبع: کتاب نامه ها اثر استاد حکیمی، ص 296 «روحانی در جامعه می باید فقط به «نظارت» بسنده کند. کناره گیری درست نبود، لیکن نظارت کافی بود. و روحانی خبیر و متعهد و قاطع و بی طمع (نه نامتعهد، و دنیاطلب، و سست عنصر و فرصت جو ….) می توانست با همان نظارت، مسائل را به صورت اسلامی درآورد. و در این وضعیت، نقصها و ضعفها و انحراف از اهداف انقلاب نیز به او منسوب نمی گشت، و حرمت او در نفوس – که برای تأثیرگذاری تربیتی ضروری است هماره محفوظ می ماند...
  • محسن IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    60 20
    همای گو مفکن سايه شرف هرگز / در آن ديار که طوطی کم از زغن باشد
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      پس شما باید شبانه روز گریه کنی. برو یه سر بزن تو ادارات و دانشگاه ها. ببین یه مشت بی سواد با پارتی اومدند جای شایستگان رو گرفتند و هر روز هم توهین میکنند. مشت نمونه خرواره
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    شیخ بی سواد جواب بده چه گلی به سر ملت زده که حالا به پیر اندیشه توهین می کنه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      کسی که دغدغه مردم را نداره و در پستو خودش عافیت طلبی میکنه حکیم نیست
  • دریا IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    85 23
    از این شیوخ نان به نرخ روز خومر زیاد دیده تاریخ . تفاله هایی روی دریا می روند آنچه می ماند آب زلال است
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    60 47
    وای به روزی که بگندد نمک ....
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    30 38
    بیا ای شیخ و از خمخانه ما. شرابی خور که در کوثر نباشد. بشوی اوراق اگر همدرس مایی. که علم عشق در دفتر نباشد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    77 18
    این شیخ غلامی با شالاتانیزم رسانه ای خودش رو گنده می کنه والا اونچه در چنته نداره معرفت و سواده
    • سید IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      21 95
      آقای غلامی مرد باسوادی ست وقتی نمی شناسی چرا بیخود حرف می زنی
  • سعید IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    74 14
    اف بر این شیخ غلامی
    • امین IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      34 16
      شیوهٔ مرحوم علامه حکیمی اُف کردن نبود، جواب مستدل بدهید به صواب نزدیکتر است
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    95 6
    به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      30 18
      سلام بر مهدی اخوان ثالث
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      8 17
      شعر مال نیما یوشیج است
  • صمیمی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    16 7
    باعث ناراحتی همه دوستداران
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    27 14
    حرف مفت کار بیهوده گویانه والا اهل علم فرق یک .... رو با یک علامه خوب می فهمند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    45 9
    حکایت آن کلاغ دریده شنیدید....؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    29 8
    برخی حرف مفت زیاد می زنن برای جلب توجه اشتباه شما اینه که توجه می کنید به گزافه گویی شهرت طلبان
  • عباس IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    74 19
    مرحوم علامه خود بهترین جواب را به این شیخ کوته اندیش داده است و شاید این شیخ بغض و کینه آنرا داشته که چنین اهانتی به علامه کرده . مرحوم استاد حکیمی در انتقاد از حضور روحانیون در مصادر و مناصب اجرایی می افزاید: «روحانی می باید فقط به «نظارت» بسنده کند. کناره گیری درست نبود، لیکن نظارت کافی بود. و روحانی خبیر و متعهد و قاطع و بی طمع (نه نامتعهد، و دنیاطلب، و سست عنصر و فرصت جو ….) می توانست با همان نظارت، مسائل را به صورت اسلامی درآورد. و در این وضعیت، نقصها و ضعفها و انحراف از اهداف انقلاب نیز به او منسوب نمی گشت، و حرمت او در نفوس – که برای تأثیرگذاری تربیتی ضروری است هماره محفوظ می ماند.» (همان، ص 296)
    • حمید IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      45 3
      پاسخ عالی بود دست مریزاد
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    18 95
    کاملا با آقای غلامی موافقم.به عنوان دانشجوی دکتری فلسفه و کلام اینو می گم.
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      41 15
      دکترای خودتو حتما از یالغوزتپه گرفتی
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    15 24
    بگریید خون بگریید واویلا چه مصیبت عظمایی
  • @azade1240 IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    59 9
    درود بر آقای زائری عالی بود خصوصا این بخش: و گرنه اگر قرار بود برای عدالت به میدان بیاید، با این کارنامه شرم آور شما دیگر چیزی برای کسی باقی می ماند؟
  • محمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    21 23
    این شیخ کجای متنش اسم علامه رو برده، شما که تو بوق و کرنا کردی این موضوع بیشتر داری به علامه توهین میکنی اتفاقا حکیمی بزرگ از #آخوند-سلبریتی هایی مثل شما که در زمان مرگ شخصیت های بزرگ با متلک نوشتن دنبال لایک گرفتنی دلش خون بود
    • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      23 10
      به قول خود شیخ زائری: این روزها می گذرد و فردایی هم هست در پیشگاه پروردگار
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    43 4
    امثال این آقا چون چیزی از خود ندارند و در میان مردم هم جایگاهی ندارند با اعتراض کردن به شخصیت بزرگی مانند حکیمی قصد مطرح کردن خود را دارند ... حکیمی که مسئولیتی نداشت تا در مورد عدم عدالت در جامعه کاری بکند ...!!!
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 6
    درود درود الیگودرز
  • امید IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    31 4
    یادم هست اولین جشنواره علوم انسانی فارابی که برگزار شد یکی از کسانی که در دستور کار تقدیر جشنواره بود «علامه حکیمی» بود اما علامه حکیمی در جواب گفته بودند تا عدالت را در جامعه محقق نکردید، هيچ هدیه و تقدیری را از شما نمی پذیرم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    18 13
    این کجاش توهین کرد هیچ اسمی نبرد و اشاره ای نداشت
  • @kabir110 IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    28 48
    نقد آقای زائری غیر منصفانه و بی ادبانه است. این چه ادبی ست و چه ادبیاتی ست؟ شما که مدعی بودید از کسی نباید بت ساخت! شما که شعار نقدپذیری می دید! شما که مثلا آخوند روشنفکر می دونی خودتو! پس چرا یک توئیت ساده رو که هیچ توهینی نداره رو تبدیل به یک سوتفاهم بزرگ کردی؟ اونکه باید جواب بده تو هستی آقای زائری . زمین بازی رو عوض نکن. دیگه دوره این بازی ها تموم شده . کسی برات تره خورد نمی کنه . نه بین سلبریتی ها که چشم ندارن عمامه ات رو ببینن نه بین انقلابی ها که می فهمن داری جو می سازی... این تذهبون؟
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    21 36
    اگر هرکسی دیگر بود قابل دفاع بود ولی زائری خودشو اصلاح بکنه بعد در باره دیگران نظر بده البته بنده موافق نیستم که به کسی توهین بشه حتی حضرت آقا علامه حکیمی را از رفقای خود معرفی کردند ولی این زائری خودش آدم مثبتی نیست در این موارد وارد شود چون خرابتر میکند تا خوبی کرده باشد
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    14 29
    نمیدونم چرا اینا با وجود پیام تسلیت رهبر خجالت نمیکشن به خصوص اینکه ادعای انقلابی بودن دارن
  • عدالتخواه وجانباز IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    19 9
    درود برشمامردبزرگ، ودرود به ارواح علامه حکیمی فیسوف ودانشمند بی بدیل جهان اسلام روحس شاد
  • جواد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    15 35
    زائری خودت چطور روت میشه از عدالت علامه حکیمی دفاع می کنی؟ مگه خودت الگوی تفکر حکیمی هستی؟
  • ابن الأهواز IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 13
    علامه حکیم که وحی نازل نیست،! به نظر من صحبت‌های این شیخ کاملا منطقی‌ست
  • زائری! IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 17
    زائری! تو خودت نماد روشنی از اشرافیت عملی ضد حکیمی هستی و نماد پیاده نظام دشمن خارجی
  • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    122 2
    وضعیت امروز جامعه نتیجه از خانه بیرون آمدن و مشارکت امثال شماست آقای غلامی. اگر لباس طلبگی به تن کردید به رسالت طلبگی هم بپردازید اما شما وارد این لباس شدید که به سمت دیگری حرکت کنید. اگر هم سودای مشارکت در سر دارید لباس روحانیت را بیرون بیاورید
  • بابایی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 3
    بفرمایید شما چکار کردبد ؟
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 0
    ازقدیم گفتن ازچندچیزبترسید۱دیوارسست ۲....۳.....
  • تتا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    113 1
    با هم بخورین
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 17
    کجای این متن به علامه حکیمی ربط داره؟ نه اسمی از استاد حکیمی برده شده نه اشاره ای به استاد حکیمی شده که جناب زائری بیخودی این رو به ایشون ربط میده! زائری با غلامی مشکل داره بیخودی از اسم علامه حکیمی مایه میزاره! جناب زائری جنابعالی میفرمایید مرحوم حکیمی سال ها سوخت و ساخت و از درون آتش گرفت اما جامعه را برنیاشفت و برای حفظ ثبات جامعه و پرهیز از آسیب نظام جنجال و آشوب برپانکرد اما شما متنی که هیچ ربطی به استاد حکیمی نداشت رو فقط برای مشکل شخصیتون با غلامی به استاد حکیمی ربط دادید و قصد آشوب به پا کردن رو دارید!خواهشا استاد حکیمی رو تحریف نکنید ایشون هیچ وقت نه زائری رو تحویل میگرفت و نه غلامی رو!
    • احمدعلی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      احسنت درست گفتین
  • اکبر IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    11 2
    اگر برخورد عده ای سیاستباز سطحی با نخبگان و مجاهدان دوران خفقان ریشه کاوی شود بسیاری باید به محاکم قضایی کشانده شوند.میراث ملی و انقلابی امام خمینی (ره) و ایران بازیچه هر نو رسیده ای نیست. اگر راست میگویید یک علامه حکیمی، استاد مطهری، شهید بهشتی و... با همه امکاناتی که دارید تربیت کنید.
  • صالح IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 9
    توهین نکرده حرف حقی زده
  • علی اصغر نادری IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    95 1
    من فقط اینومیتونم بگم آخوندی که تواین مملکت زندانی شده باشه مطمئنن حرف حق بااونه
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    9 0
    از مشکلات جامعه امروزی نبود عدالت اجتماعی است، آنان که سخن از عدالت می گویند و داد از ستم و ظلم می زنند، خود از عدالت سهمی نبرده و درکی واقعی از عدالت ندارند، سعدی می گوید: برای مال مسلمان و چو مالت ببرند*بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست!* ای کاش کلمات مقدسی چون عدالت را به بازی نمی گرفتند و از این عبارات برای خود آب و نان نمی اندوختند.
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 6
    زائری! کجا اسمی از علامه حکیمی برده؟
  • فرید IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    11 2
    اصلاً از ژست عکس پروفایل این جناب غلامی پیداست فردی خودشیفته و گرفتار در توهم دانایی و کاریکاتور یک انسان متفکر است
  • ناشناس IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 5
    آقای زائری بنده يک بار هم اسم این شیخ بزرگوار را تو عمرم نشنیده بودم ميشه از تألیفات اختراعات و نوآوری‌های ایشان در عالم هستی کمی برای مان بگویید
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    8 1
    خدا رحمتش کنه خدا عاقبت همه رو بخیر کنه
  • معین الرعایا US ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    14 9
    آقای زایری! من نه شیخ غلامرضا را می شناسم و نه شناخت چندانی از مرحوم حکیمی دارم. اما یک چیزی را میدانم. شما اگر در ستایش امام حسین بنویسی، من العیاذ بالله در امامت ایشان به شک می افتم.، علامه حکیمی که جای خود دارد. شما اگر میخواهی در حق کسی لطف کنی، ازش تعریف نکن. همین بزرگترین تعریف در حق آن فرد است.
    • عبدالکریم IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      جان مادرت شما هم نظراتت رو برا خودت نگه دار، باهاش ترشی بنداز. از معاونت به رعایا هم دست بردار. معلومه سرت تو کدوم آخوره!
  • معین الرعایا US ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    31 9
    خبرآنلاین! من، به ها آرتص و اورشلیم پست و نویسندگانشان بیشتر از تو و کسانی که در سایت تو قلم می زنند، اعتماد دارم. سر جدت اگر مرحوم حکیمی خوب آدمی بوده، تو لطف کن و درباره اش چیزی ننویس. از دیروز که شما مرتب در وصف ایشان نوشتید، ذهن من نسبت به ایشان خراب شده. بینی و بین الله دارم عین واقعیت را بهت میگم
    • آسو IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      پس تو هم عین خاخام حسین کیهان سرت تو آخوره اسرائیله،مهم فحش دادن و مرگ گفتن نیست،مهم اینه کاری که میکنی به نفع کی باشه شما آنوسی ها هم نفس به نفستان به نفع اسرائیل است،
  • سارینا IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 10
    میشه بگین از کجا فهمیدین منظور شیخ به علامه حکیمی هست؟؟؟ بنظر من که کلی گفتن!! نه به شخص علامه حکیمی...تا مطمئن نشدیم قضاوت نکنیم که آخرتمان برایمان مهم هست!!
  • مهدی IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 2
    کم گوی و گزیده گوی
  • یاس US ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    63 3
    به هر حال مفت خور های میلیاردی هر جا جلوشون گرفته بشه دادشون در میاد! مملکت پر شده از یه عده آخوند امثال همین شیخ که بودجه میلیاردی می‌گیرن برای تولید حدیث دروغ بعد متلکاش رو به یه علامه میندازن! فعلا بتازید! این تیزی سنان شما نیز بگذرد!!
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    81 0
    وقتی سخن از عدالت میکنی حاجی اقا واقعا به درک وفهمت احسن میگم که تمام قواعد عدل وعدالت به درستی وحتی بیشتر داره اجرا میشه با وجود ادمای مثل شما عدالت یعنی یعنی یکنفر با خانواده اش شب را گرسنه بخوابند ودیگری غذای ده بیست خانواده انجوری را فقط بریزه اشغال این اصل عدالت است
  • AU ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    199 2
    همتون آخوندین. هیچ فرقی ندارین
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
      0 0
      گل گفتی
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 3
    خوب آن هر چه بود برای خودش بود و هر چه کرد برای خودش است و در فوتش همه پیام تسلیت دادند . تو این وسط چه کاره حسنی زایری
  • محمد مقدس IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 3
    خدارحمتش کنه. سوال من وخیلی ها اینه مگه دوران هشام به عبدالملک هست که امام مبانی اعتقادی شیعه و... را درقالب دعا فقط مطرح کنه. این بزرگوار در میدان عملی چکار کردن
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    125 0
    عدالت؟پیدایش کردید سلام مرا به او برسانید
  • هم وطن IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 1
    بنظر می رسد مجاهدت علمی علامه مرحوم اولین گام است ودر ثانی بسیار محک عقل و دین باید تا گمشده ایام که همان. عدالت است بر همگان مکشوف شود
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    53 5
    ماشالله این همه کارشناس دینی ی دفع کجا بودید. بعضی نظرات فقط از روی بغض وکینه نوشته شده تاکی میخواید سر هر نظری به جان همه بیفتید تا مایه خنده دشمنان دین وعلما دین شوید.
  • احمد IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    5 9
    بنده کاری به متلک وغیره ندارم درکل حرف اقای غلامی صحبت صحیح ومتقنی است
  • ahmad IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 8
    یه پیام دارم برای شیخ غلامی عزیز.....
  • محسن IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    10 8
    به نظر من رضا غلامي حرف منطقي و درستي زده.اينكه بشيني تو خونه و بدوني به مردم جامعه ظلم ميشه و روزگار رو به سختي ميگذرونن و اشك بريزي كه اين كار رو هم ننه قمر خدا بيامرز منم انجام ميداد و هي براي مشكلات پسراش(البته فقط پسراش و براي دختراش ميگفت به من ربطي نداره دامادم وظيفشه زندگي دخترم رو تامين بكنه ولي نوبت به پسراش كه مي رسيد مي گفت خدا ريشه خونواده اين عروسام رو از ريشه درآره كه اين همه پسرام رو اذيت مي كنن) گله مي كرد و گريه مي گرد.اين هم شد فضيلت.اگه فضيليت اينه كه شب تا صبح مردم اين سرزمين در حال گريه كردن و ناله كردن هستن.
  • ملت مظلوم ایران DE ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    19 1
    روزی تک تک این خائنین و وطن فروشان و کاسبان دین به سخت ترین مجازات در دادگاه عدل ملت مظلوم ایران محاکمه می‌شوند..
  • حسین IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    142 3
    خوب مردم را سرگرم میکنید شیخ و آخوند و علامه همه با هم دوستند و برای ابر قدرت ها مشغول فعالیتند...
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 1
    یک بار نبود این شیخ عصبانی حرفی بزند ‌وال۰تهابی ایجاد نکند خیلی از مردم ازاین کج سلیقگی ها خبر ندارند واین ادم بین مردم شایع می کند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 1
    علامه حلی پیش کش به حال ملت گریه کنید که هرمصیبتی توی این چند دهه برسرشان نازل شده بله باید گریست وقتی به استاد شجریان بزرگ بی احترامی میشه دیگر اشکی برای گریستن باقی نمانده هرروز بلا و مصیبت
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    100 0
    اوا خواهر
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    122 1
    روحانیت کجا بوده که شما حرصشو میخورید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    4 16
    اگر منصف باشیم حرف بدی نزده است و توهینی هم نکرده است؛ آیا صرف انتقاد کردن مشکلی را حل می‌کند؟! هنر این است که راهکار ارائه شود. آقای زائری هم می‌داند که برای زدن رقیب، دارد دست به قلم می‌شود.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    90 4
    روحانی بفهم مگه داریم
  • رحمت IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    135 7
    دعوا بین آخوندک ها تا حالا ندیده بودم خخخخخخخخ
  • حمید IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    9 7
    واقعاً هر قدر نظرات کاربران را بیشتر می‌خوانی درک روشنتری پیدا می‌کنی! از کجا معلوم که این توئیت مال آلان باشه؟! آیا میتوان در پیشگاه عدل خدا قسم خورد که کلام ایشان ناظر بر علامه حکیمی بوده؟! حال بر فرض که دیوانه ای سنگی پرت کند باید همه جا فریاد کرد؟! اگر هم میخواهی جواب بدهید در همان توئیتر جواب بده نه رسانه‌ای عمومی. اما مشکل دیگر از همین خبر آنلاین است که هیزم آتش را زیاد می‌کند.
  • محسن IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    86 22
    ایشون خیلی اشتباه کرد که سال ها سوخت و دم بر نیاورد...باید میومد حرف میزد تا مردم نسوزند...پس چون سکوت کرده در جرم سایر افراد شریک هست و این که رفته به گوشه نشسته فقط حدیث می‌خوند و مینویسد به درد عمه اش می‌خورده
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    6 21
    احسن درود بر آقای زائری گرامی در جامعه ما بیخردان بر با مردان حکمرانی می کنند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    7 17
    حالا همچین چیزی هم نگفته الکی داد و هوار راه انداختین تیپیکال هوچی‌گر اصلاحطلب
  • فرهاد خر چیز IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    چه خودشون هم تحویل میگیرن، کاش از ملت سوال کنید ببینید چی دارن بهتون میگن، توهین که مال یه دقیقه س، این به اون میگه علامه اون به این میگه علامه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    پناه بر خدا باید به جناب غلامی گفت شما که مدتهاست ۲۴ ساعته از خانه خود و به قصد عدالت گستری و احتمالا ترویج علم دینی در حکومت اسلامی با حمایت‌های تمام قد از بیرون آمده اید، بفرمایید چقدر توفیق داشتید؟ ای کاش به جای بزرگترین کارها به زعم خود به کمترین آن که تفکر ک تامل بود می‌پرداختید...
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    شیخ ها فرقی ندارن و خوب و بد هم فرقی ندارن فقط زمانی از یک شیخ خیر میرسه که اون رو نبینی یا مرده باشه
  • علی اصغر خوبان 09141596612 IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    به حال مردم در دم مرگ بگیرید مردمی که که از نادانی شما جون میدند این مذهب خشگ را جمع کنید بفکر امپول باشید بفکر رفاه مردم باشید بااین احکامها چند صد ساله بجای نرسیدید ترا بجان عزیزانتان بس کنید بفکر بیمارستانهای مملکت باشید
  • حسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    حرفش حق
  • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام.واقعا حیف شدکه این بزرگ مرد صالح خدا (علامه حکیمی)را از دست دادیم ،ایشان برای خدا و آخرت تلاش میکرد بگذارید هر چه میخواهند بگویند خدایی هست آخرتی هست بموقع جوابشان را خواهد داد. خدا رحمت کند روحشان شاد.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    بهتر است به فکر مردن مردم باشید فلانی به فلان شیخ متلک گفته مگر شیخ چه میزان تحصیلات دارد به جز خواندن و نوشتن به فکر کرونا خودتان واکسن آمریکایی زدید مردم عاری برکت بی خاصیت را هم نمی تواند پيدا کند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران
  • علی اشرف شمسعلی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    سکوت دربرابر ظلم وتبعیض فشارهای افسارگسیخته که در مملکت ایران اسلامی مردم راجان به لب کرده خیانت است بی غیرتی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    به خدا به قدری به سقوط نزدیک شدین که از رگ گردنتون تا تیغه عدالت هیچ فاصله ای نیست
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    آخوندکی که عاشق حاشیه و دیده شدنه
  • K IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    دمش گرم
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    آقای زائری به حال دنیاوآخرت خودت گریه کن که امثال این نفهمادست پروده شماهستن.وگرنه قدرومنزلت مرحوم استادحکیمی بااین چندخط خدشه دارنمیشه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    اقای زایری فردا برای تو هم هست که با توهین نوشتی
  • محسن IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    اخوند هرکس اخوند بود حرف از عدالت میزنه فقط اون کلاه رو از سرت بردار یه کم افتاب به سرت بخوره سواد تو کجا سواد علامه کجا
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    این فرد مسلما مزدبگیر و طبق دستور عمل می‌کنند... ایرادی نیست
  • مهدی کرمی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    کی بوده این مردک علامه،که تو آخرتتو برایش میدی،خاکت بسر باد،علامه بعد از اون
  • بی نام بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    فکر کنم خود شیخ زائری از شیخ غلامی کینه داشته، سعی کرده با نام علامه حکیمی، شیخ غلامی رو مورد انتقاد قرار بده
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    اینهمه بحث و جدل واسه چیه؟ بفرمایید این حضرت علامه کجای درد جامعه رو درمان کرده چه چیز مفیدی داده به نسل بعدش فقط یاد گرفتن بگن فلانی در خانواده‌ای مذهبی زندگی صوفیانه ای داشت که چی
  • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    ادب از که اموختی ار بی ادبان وبی شخصیتان
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    شیخ ها هم نون به نرخ روز خور شدن حاج آقا
  • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    سلام جناب زائری با این رویه که در پیش گرفته اید شخصیتی بزرگ مثل علامه حکیمی صرفا تبدیل به اسطوره ای خواهد شد دست نیافتنی حالا بماند که خیلی ها پیش از این اسم این استاد بزرگوار را هم نشنیده بودند و امروز در سوگ درگذشت ایشان فریاد وا مصیبتا سر می دهند آقای غلامی می تواند نقطه نظر خود را در باب ایشان داشته باشد و شما نیز نقطه نظر خود را ، خاصه این که مرحوم حکیمی هم عالم دینی و مجتهد بود و هم خرد پیشه ، پس دیگر روحانیون و نیز مخاطبان می توانند به بحث و ارائه ی نظر در باب کارهای ایشان بپردازند ، حرف آقای غلامی هم توهین نبود ولی کنایی بود ، شاید بهتر می بود در این زمان آقای غلامی طور دیگری منظورش را می رساند اما به هر حال قرار نیست همه آن گونه که شما به مرحوم حکیمی ارادت دارید ارادت داشته باشند ، همان طور که کسی نمی تواند شما را از ارادت داشتن به ایشان و دفاع از ایشان در برابر سایرین منع کند
  • کمال IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    آخوند بازاری وچرتکه انداز درمورداین شیخ بزرگ چه می گویی کی که چندین کتاب نشرداده است مطمئن باش ازخانه به بیرون حدیث را به عدالت تقسیم کرده است
  • ابراهیم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    بسم الله القادر زبان ریختن جه ربطی به عدالت و اجرای عدالت دارد.ایجاد راهکار برای اجرای عدالت و تحقق شایسته سالاری که این بنده خدا توییت کرده چرا بی حرمتی احصا شده.برخی خواص دینی و سیاسی شاید روحشان خبر نداشته باشد که چه سوء استفاده هایی از جایگاهشان میشود.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    جناب آقاي غلامي روحاني يي دردمند و باسواد و پاك است. مرحوم استاد بزرگوار حكيمي ـ اعلي الله مقامه ـ هم كه تكليف شان در علم و فضل و غصه خوردن براي دين و جامعه بر همگان معلوم است. جناب غلامي توجه كنند كه اتفاقاً يكي از مهم ترين كارهاي نشده (يا كم شده) همين نوشتن در باب عداالت و تبيين مفهومي آن از ديدگاه ديني است. اگر متفكري چون حكيمي درباره عدالت ننويسد و به قول ايشان حديث جمع نكند، پس كي بكند؟ اتفاقا خود آقاي غلامي همين اخيراً كتابي در همين موضوع نوشته اند (واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی، چاپ اول: 1400، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا). مهم ترين كاري كه يك انديشمند براي عدالت مي تواند انجام دهد، همين نوشتن است.احتمالاً جناب غلامي ايده خاصي در باب «نسبت تفكر/ روشنفكري/ دانش با حوزه عمومي» دارند و طبق آن ايده، اين متن را نوشته اند. راجع به اين موضع بايد بحث كرد كه جايش اينجا نيست. به نظر من متن هر دو بزرگوار (زايري و غلامي) تند و غيرمنصفانه است. ادبيات بعضي كامنت هاي ذيل اين پست هم گاهي بسيار بد و موهن است.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    در جواب شیخ غلامی ، سیف فرغانی شاعر قرن هفتم و هشتم می گوید: هم مرگ برجهان شما نیز بگذرد ، هم رونق زمان شما نیز بگذرد آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست، گرد سم خران شما نیز بگذرد در مملکت چو غرش شیران گذشت ورفت، این عوعو سگان شما نیز بگذرد
  • حامی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 0
    ا یاخدا کسانی که درحبس بسر می برند واذیت میشون باخدا ما فرق دارد چرا باخودمان باکشورهای دیگر جهان سازگاری نداریم
  • دانیال IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 1
    چ توهینی کرده انتقاد کردن توهینه؟ جمع کن خودتو زائری تو خودت سرتاپا حرفات اراجیف توهین آمیزه مردک
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    تو رو بخدا این قدر گریه نکنید
  • کیوان مومنی DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    1 1
    ازکدامین عدالت سخن می گوید نصف اموات ایام کرونا بدون کفن خاک شدن درحالیکه شخص جنابعالی اندازهٔ کفن یک الی دونفر دورسرت کفن پیچیدی؟ آیا این نماد عدالت است یاجهالت برای آخوند مذکور
  • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    آقای زائری ، خیلی وقت پیش ها بابت خیلی چیزها گریستن را شروع کرده ایم ! شما امروز تازه یادت افتاده است باید گریست !!!
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    دورد بر وجدان های بیدار
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 2
    علامه؟! مثلا چه علومی داشته اند؟ آخوندها طبق عادت یکدیگر را فحاشی می کنند زیرا همدیگر را خوب میشناسند، شما حرص نخور!
  • US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    امروزه. هرکی بهر کیه و راست. راست دروخ میگن و همه هم تماشا میکنند و کسی نیست دلیل غز کسی بخواد مخصوصاً بالا بالا یکیش. مخبر به که. سر آمد شده. هنوز نیامده
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    یک عده مرده خور سیاسی هستند مثل این آقای زائری. منتظرن یک نفر فوت کنه داستانی درست کنند و معرکه بگیرند. اون زمانی که هر ساعت در یک شبکه سیما میگفتی و می خندیدی از این حرفها نمیزدی! نه علامه ضد این انقلاب بود و نه استدلال این آقا صحیح. بهتر است برای مطرح کردن خودتان جای دیگری پرسه بزنید.
  • ایرانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 1
    به نام خدا / سلام / اگر مراجع تقلید برن بشینن رساله شون رو بنویسن و آخوند برگرده مسجد واعظی شو ادامه بده و کار رو بسپاره به علم و عقل و تجارب اثبات شده جامعه ی انسانی آن وقت است که می توان مردم را در ریل رفاه و اخلاق انسانی دید وگرنه هرچه در این باب سخن گفته شود مهمل بافی است اگر شرایط حکومت دینی فراهم بود بهترین گزینه خود حضرت امام مهدی(عجل الله...) بود قدرت جعلی با سوء استفاده از نام دین را نمی توان حکومتی دینی نام نهاد بلکه نام آن قدرت طلبی بر پایه ی دیکتاتوری است!باسپاس
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    احسنت عین حقیقت است