جاکوبسن در کتاب خود وجود پایگاه 51 برای تولید بشقاب‌پرنده را حتمی اعلام می‌کند و می‌نویسد معلوم نیست بعد از بشقاب پرنده‌ها چه موجودات فضایی جدیدی قرار است در آسمان‌ شهرهای مختلف جهان ظاهر شوند.

به گزارش خبرآنلاین، تا به امروز کتابهای بسیاری درباره بشقاب پرنده‌ها و راست و دروغ بودن آن‌ها نوشته شده است. بعضی نوشته‌ها از تکنولوژی فوق پیشرفته‌ای حرف می‌زدند که موجودات فرازمینی در اختیار دارند و بعضی نیز این ماجراها را افسانه‌ای خطاب کردند که تنها می‌توان در کتابهای نقاشی کودکان پیدا کرد. همیشه این مسئله هشدار داده می‌شد که اگر موجودات بیگانه به این کره حمله کنند، سرنوشت انسان کره خاکی به کجا ختم می‌شود و همین نگرانی سرچشمه ساخت بسیاری از فیلمهای سینمایی شد که بعضی خنده دار و بعضی ترسناک بود.

در میان این همه کتاب علمی تخیلی کمتر کتابی درباره پایگاههای نظامی مخفی آمریکا نوشته شد که در آن سال‌ها جزء اسرار محرمانه نظامی این کشور محسوب می‌شد ولی ظاهراً در سالهای اخیر این اطلاعات چندان محرمانه محسوب نمی‌شود چرا که دروغ بشقاب پرنده‌های بیگانه را کمتر کسی باور می‌کند.

کتابی که بخواهد درباره پشت پرده نظریه توطئه موجودات بیگانه و پایگاه نظامی «۵۱» در ایالت نوادا آمریکا و بشقاب‌های پرنده این پایگاه مطلب بنویسد شاید بهترین کتاب در این زمینه باشد تا یک نظریه دیگر درباره توطئه موجودات بیگانه از نوع زمینی را مطرح کند.

در تابستان سال ۲۰۰۹ «آنی جاکوبسن» خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارش‌هایی با منابع غیر رسمی از وجود چنین پایگاهی در صحرای نوادا خبر داده بود که حالا در کتابی با عنوان «منطقه ۵۱: تاریخ سانسور نشده مخفی‌ترین پایگاه نظامی آمریکا» به صورت متمرکز با استفاده از منابع رسمی‌تر جمع آوری شده است که به گفته خود جاکوبسن یکی از منابع نظامی سابق این پایگاه است که به دلایلی نامش ذکر نشده است.

به گفته این منبع نظامی، در این پایگاه تمام آزمایشاتی که در جهان غیر قانونی بوده، انجام می‌گرفته است. از آزمایش انواع و اقسام بمب‌های اتمی گرفته تا پرنده‌های عجیب و غریب همه در این پایگاه به صورت کاملاً محرمانه و طبقه بندی شده انجام می‌شد ولی چیزی که محرمانه نبود یادداشت‌های شخصی سربازان و نظامیانی بود که در این پایگاه کار می‌کردند. به نوشته جاکوبسن در این پایگاه تمامی کار‌ها بر اساس تحقیقات و اسناد محرمانه‌ای صورت می‌گرفت که گزارش‌های آن از سالها پیش در جنگ جهانی دوم به دست آمده بود.

بعد از جنگ جهانی دوم اولین بار صحنه ابری قارچ مانند از رسانه‌ها و فیلمهای سینمایی و مستند آمریکایی برای جهانیان و عده‌ای از توریست‌های ثروتمند در صحرای لاس وگاس به نمایش درآمد تا به نوعی این مسئله قانونی جلوه کند. به نظر می‌رسد نویسنده در این کتاب مطالبی را به سفارش مقامات آمریکایی به صورت اجباری درباره آزمایش‌های هسته‌ای دولت و انفجارهای مربوط به آن نوشته است که برای حفظ زندگی موجودات زنده کره زمین صورت گرفته است ولی وقتی قرار باشد حتی همسران نظامیان از نوع غذا خوردن آن‌ها در پایگاه نظامی کوچک‌ترین اطلاعاتی را هم نداشته باشند چگونه می‌توان به مخاطب گفت که باور کنند تمام این آزمایش‌ها قانونی و برای حفظ جان آن‌ها صورت می‌گیرد. با این حال جالب‌ترین و شاید شیرین‌ترین قسمت کتاب فصول انتهایی آن باشد که درباره بشقاب‌ پرنده‌ها صحبت شده است.

هرچند به نظر می‌رسد منابع خبری و اطلاعاتی نویسنده از مصاحبه تنها بازمانده دانشمندان آلمان نازی در دست استالین و شواهد عینی نظامیان سابق این پایگاه اطمینان کمی برای مخاطب این کتاب ایجاد کند ولی تا ده‌ها سال مردم فکر می‌کردند که بشقاب پرنده‌ها ساخته دست بشر است و این مسئله به صورت فرضیه مطرح می‌شد ولی حداقل کتاب جاکوبسن و دیگر کتاب‌ها و شواهد به دست آمده نشان از وجود چنین پایگاههایی در آمریکا و روسیه برای ساخت چنین وسیله‌هایی خبر می‌دهد.

جاکوبسن در کتاب خود از جوزف منگل، پزشک رژیم نازی اسم می‌برد که بعد از جنگ جهانی دوم از روسیه تزاری به طور نامعلومی سر از ایالت‌های جنوبی آمریکا درمی آورد. البته اطلاعات نویسنده به همین داده‌های سطحی ختم می‌شود که نمی‌توان دقت گزارش‌های موجود درباره پایگاه ۵۱ را بررسی کرد ولی وجود این پایگاه و احتمالاً پایگاه‌های دیگر مشابه امری حتمی است که معلوم نیست بعد از بشقاب پرنده‌ها چه موجودات فضایی جدیدی قرار است در آسمان‌های شهرهای مختلف جهان ظاهر شوند.

لس آنجلس تایمز/۳۰ می‌/ ترجمه: محمد حسنلو

۶۰۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =