ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام تمهیدات ترافیکی بیست و دومین مراسم ارتحال امام خمینی (ره) از بکارگیری بیش از شش هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور برقراری انضباط ترافیکی این مراسم خبر داد.

 سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهارکرد: بر اساس برآورد انجام شده بالغ بر 300 هزار وسیله نقلیه در 24 ساعت به منظور شرکت در مراسم ارتحال امام (ره) در محدوده حرم تردد و توقف خواهند داشت.

وی ادامه داد: در نتیجه 10 پارکینگ در اطراف حرم پیش‌بینی شده است که شش پارکینگ مربوط به خودروهای شهرستان و چهار پارکینگ مربوط به استان تهران و البرز خواهد بود.

رحیمی اضافه کرد: پارکینگ‌های شماره یک، دو، سه در شرق حرم و پارکینگ‌های شماره چهار، پنج، شش و 10 در شمال حرم و پارکینگ شماره هفت، هشت و 9 در قسمت غربی حرم قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی آمادگی برقراری انضباط ترافیکی را به صورت کامل دارند، افزود: بیش از شش هزار نفر از پرسنل نیروی راهنمایی و رانندگی مسئولیت برقراری انضباط ترافیکی را در این مراسم برعهده خواهند داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی به شعاع50 کیلومتری از حرم به صورت کامل محدوده حرم را تحت پوشش قرار خواهند داد.

رحیمی ادامه داد: از روز جمعه (13 خردادماه) تا پایان مراسم هر گونه پارک حاشیه‌ای در معابر و اطراف حرم ممنوع است.

به گفته وی در دو ماه گذشته مسئولان و سرپرستان کاروان‌های استانی توجیه شده و ضمن بازدید از محل استقرار اتوبوس‌ها نقشه‌های مسیر به آنان ارائه شده است.

رحیمی با بیان اینکه برای کاروان‌های عزاداری که از استان‌های مختلف به منظور شرکت در این مراسم به تهران می‌آیند اسکورت‌های لازم پیش‌بینی شده است، گفت: از 35 کیلومتری شهر تهران تابلو و بنرهای بزرگی به منظور راهنمایی مسیر تا پارکینگ پیش‌بینی شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه از بعدازظهر روز جمعه 13 خردادماه آمادگی پذیرش کاروان‌های مختلف تا ساعت 8:30 روز 14 خردادماه وجود دارد و تا این ساعت تمام پارکینگ‌ها باز و آماده‌پذیرش است، افزود: از زائران خواهشمندیم که حداکثر دو ساعت پس از مراسم از پارکینگ‌ها خارج شوند.

وی ادامه داد: مسافران باید در پارکینگ‌ها پیاده و سوار شوند تا این موضوع موجب ایجاد ترافیک نشود، همچنین نصب چادر و غیره باید با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی و مسئولان این مراسم انجام شود تا از هرگونه بی‌نظمی جلوگیری شود.

رحیمی با بیان اینکه مسئولان کاروان‌ها سعی کنند از اتوبوس‌های مناسب استفاده کنند، افزود: کسانی که باید مسیرهای طولانی را برای شرکت در این مراسم طی ‌کنند باید زمان‌های مناسبی را برای رانندگی در نظر گیرند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه تعداد زیادی مهمان ویژه داخلی و خارجی در این مراسم شرکت خواهند کرد که به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک در مسیر بزرگراه خلیج‌فارس بعداز 800 متر نزدیک به عوارضی یک دوربرگردان تعیین شده است که مسافران با استفاده از این دوربرگردان وارد مسیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار اتوبوس در این مراسم حضور خواهند داشت که باید علامت پارکینگ را به همراه داشته باشند، افزود: پیش‌بینی شده است که هر اتوبوس در کدام پارکینگ حضور خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: 32 هزار نقشه در اختیار مسئولان کاروان‌های عزاداری قرار گرفته است و حدود پنج‌هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد در 70 نقطه در پایتخت آمادگی ارائه خدمات را به زائران دارد.

به گفته وی پیش‌بینی شده است که بالغ بر 5/1 میلیون زائر در مراسم ارتحال امام شرکت خواهند کرد که پلیس راهنمایی و رانندگی هم پیش‌بینی‌های لازم را برای خدمت‌رسانی به این افراد در نظر گرفته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: مترو تهران نیز اعلام کرده است که آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران را در این روز دارد به طوری که هر سه دقیقه یکبار قطار در ایستگاه‌های مترو می‌ایستد و زائران را جابجا می‌کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =