چهارشنبه هفتۀ گذشته، آمریکا هفت شرکت بی‌اعتنا به سیاست تحریم ایران را تنبیه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد شرکت صهیونیستی «اوفر برادرز گروپ» نیز یکی از این شرکت‌هاست که برای شرکت کشتیرانی ایران یک نفتکش 8 و نیم میلیون دلاری تهیه کرده است. 

پیشینۀ «اوفر» 
به گزارش هاآرتص «خانوادۀ اوفر» در دوران قیمومت بریتانیا بر فلسطین تجارت خود را به حیفا منتقل کرد. این بنگاه کوچک رفته‌رفته رشد کرد. یکی از فرزندان خانواده، یعنی «دیوید»، ترجیح داد در خدمات عمومی بماند و بعداً فرمانده پلیس شود. دو برادر دیگرش، «سامی» و «یولی» تانکرها و کشتی‌های تجاری خریدند.  

طی سال‌ها شرکت «برادران اوفر» به نیروی اقتصادی مهمی در رژیم صهیونیستی بدل شد. این روزنامه افزود: اما ادعای فروش نفتکش به ایران حیرت‌زا و مایۀ سرافکندگی بود.  

خود را مسخره کردیم
هاآرتص ادامه داد: این ماجرا پرسشی بوجود می‌آورد که نه تنها باید آن‌را از «برادران اوفر» پرسید، بلکه مقامات و نهادهای اسراییلی – دفتر نخست‌وزیر، وزرای دفاع، مالی، خارجه، اطلاعات نظامی، موساد و نیروی دریایی - نیز باید به آن پاسخ دهند. هنگامی‌که اسراییل تقاضای خودش از جهان برای جنگ بر ضدّ ایران را به تمسخر گرفت، همگی این‌ها کجا بودند؟

این روزنامۀ صهیونیستی نوشت: نخست‌وزیر نتانیاهو ایران را تهدیدی برای بقای اسراییل توصیف می‌کند. او حامی محاصرۀ اقتصادی ایران، به عنوان آخرین چاره پیش از حمله است.

گفتنی است اواخر هفتۀ قبل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد شرکت نفت دولتی ونزوئلا، شرکت تانکر پاسیفیک سنگاپور،آسوشیتدشیپ بروکینگ موناکو، شرکت بازرگانی پتروشیمی جرسی و ایران، شرکت رویال اویستر گروپ امارات و شرکت اسپیدی شیپ امارات و ایران دیگر شرکت‌هایی هستند که با تحریم‌های آمریکا روبرو شدند.

/27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =