قزوین آماده توسعه مناسبات اقتصادی با صربستان است

استاندار قزوین گفت: ایران اسلامی با ظرفیت‌های عظیم صنعتی، کشاورزی و گردشگری بهشت سرمایه‌گذاران است و ما آماده بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذاران صربستان در قزوین هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین  در دیدار با سفیر صربستان در ایران گفت: قزوین ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارد که برای سرمایه گذاران خارجی هم می تواند جذاب باشد.

او بیان کرد: قزوین محل تردد و ارتباط 11استان مهم کشور است و با نزدیکی به پایتخت و دسترسی آسان به بندر و دریای خزر در ترانزیت کالا نقش مهمی دارد که در توسعه مناسبات تجاری اهمیت مضاعف پیدا می کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: علیرغم داشتن جاذبه های متنوع اما هنوز این استان برای مردم جهان و تجار و گردشگران ناشناخته مانده که اگر بتوانیم همه ظرفیت های خود را معرفی کنیم بدون تردید با استقبال زیادی از سوی سرمایه گذاران مواجه می شویم.

جمالی پور گفت: اکثر کسانی که در قالب هیات های تجاری و یا گردشگر و یا سرمایه گذار به قزوین سفر کرده اند معمولا با خاطرات خوشی رفته اند و نگاهشان به این منطقه تغییر کرده است.

او اظهار کرد: امروز توریسم و مناسبت های اقتصادی جای سیاست را گرفته و موجب شده کشورها به همدیگر بیشتر نزدیک شوند و قزوین هم از آنجا که نیم قرن پایتخت بوده حتما می تواند برای هیات های صربستان جالب باشد و اگر ظرفیت های مشترکی را شناسایی کنیم می توانیم مناسبات بهتر از قبلی با صربستان داشته باشیم و زمینه همکاری را مهیا کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: ظرفیت های ایران در گردشگری بسیار بالاست که بسیاری از آنها شناخته نشده و داشتن کویر و طبیعت زیبا و محصولات صنعتی و کشاورزی شاخص می تواند زمینه توسعه روابط را مهیا کند.

او اضافه کرد: محصولات کشاورزی مرغوبی چون انگور، کشمش، صیفی جات و گیلاس در استان قزوین داریم که برای کشور شما جذابیت دارد و می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین پیشنهاد کرد با تعیین یک هیئت دو جانبه برای رسیدن به وجوه مشترک اقدام شده و این کار بتواند سرآغاز همکاری ایران و بویژه قزوین و صربستان باشد.

جمالی پور تصریح کرد: هرچند کرونا مشکلاتی را در توسعه گردشگری ایجاد کرده اما آمادگی داریم اقدامات لازم صورت گیرد تا در سال آینده زمینه حضور گردشگران بیشتری از صربستان را در استان مهیا کنیم.

او بیان کرد: از اتاق بازرگانی درخواست می کنم مجموعه ای از ظرفیت های سرمایه گذاری استان را در اختیار شما قرار دهند تا وضعغیت این استان را بررسی کنید و برای توسعه روابط اقدام شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: ایران بهشت سرمایه گذاری است و به عنوان یک قدرت منطقه می توانیم به توسعه اقتصادی با کشورهای دیگر بویژه صربستان با سوابق خوبی که از گذشته با این کشور داریم بیندیشیم و زمینه نزدیکی مردم ایران و صربستان را بیش از گذشته فراهم کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: روابط ایران با دنیا همواره همکاری و احترام متقابل بوده و مردم ما میهمان نواز و خونگرم بوده و به ارتباط با کشورها اهمیت می دهند.

او بیان کرد: امروز دشمنان و استکبار جهانی ناجوانمردانه چهره ایران را در دنیا تخریب کرده که عامل اصلی آن صهیونیست ها بوده اند و با بسیج رسانه ای و تبلیغات غلط چهره تاریخی و فرهنگی ایران را مشوش نشان داده اند اما کسانی که در ایران بوده اند واقعیت های زیادی را دیده اند و به عظمت کشور و ملت ما پی برده اند.

استاندار قزوین اظهار کرد: از سفرای حاضر در ایران انتظار داریم پیام رسان واقعیت های ملت ایران به جهان باشند و بگویند که در ایران چه می گذرد و فضا سازی غلط و ناجوانمردانه را خنثی کنند.

او افزود: از صربها دعوت می کنیم به ایران و استان قزوین سفر کنند و عظمت و عزت ایران و مهربانی و فرهنگ مردم ما را ببینند و اگر حتی یک سفر به کشورما داشته باشند و واقعیت ها را ببینند حتما نگاهشان فرق می کند.

جمالی پور یادآورشد: بعد از سفر سفیر صربستان به قزوین تاکید داریم که یک هیاتی آماده شود تا با تجار و بازرگانان و نمایندگان شما در ارتباط باشند و توسعه روابط را بررسی کنند.

او اضافه کرد: ایران اسلامی بجز اسرائیل که این رژیم را غاصب و اشغالگر می دانیم به دنبال تعامل و توسعه مناسبات با همه کشورهاست.

استاندار قزوین گفت: صربستان کشور خوبی است و می توان تعامل خوبی با شما داشته باشیم و امیدواریم این سفر شروع یک تفاهم بزرگ باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =