ایبنا نوشت:

چاپ نخست کتاب «برگزیده فرهنگ قرآن» (جلد چهارم) به کوشش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز فرهنگ و معارف قرآن، از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد. محققان این اثر، هدف از شکل‌گیری این دائرة‌المعارف را آسان‌سازی بهره‌گیری و امکان حمل آن برای مبلغان و استادانی دانسته‌اند. «فرهنگ قرآن»، بزرگ‌ترین معجم معنایی جامع قرآن کریم است که با بیش از دو هزار موضوع اصلی و هزاران موضوع فرعی توسط محققان «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» تدوین شده و به چاپ رسیده است.

محققان این اثر، هدف از شکل‌گیری این دائرة‌المعارف را آسان‌سازی بهره‌گیری و امکان حمل آن برای مبلغان و استادانی دانسته‌اند که ناچارند در سفر یا هنگام تدریس از محتوای این فرهنگ‌نامه قرآنی بهره گیرند.

فرهنگ قرآن

در بخشی از پیش‌گفتار کتاب آمده است: «قرآن مجید، یگانه کتاب آسمانی است که دست تحریف، دامان آن را نیالوده و جاودانگی اسلام را سندی است پر ارج و آخرین سفیر آسمان را معجزه‌ای است ابدی. کهنسالی، غبار کهنگی بر آن ننشانده. از سوی خدا و همیشه پابرجاست. افسردگی را بدان راه نیست و تشنگان را از هر نسل و عصر، جام‌های سرشار از طراوت دارد. کتابی است که هیچ کژی و ناراستی را برنمی‌تابد. استوار و بی‌رخنه همه آنچه را که بایسته هدایت آدمیان است، پیش روی آنان نهاده است. تشنگان معرفت را باران است و شیفتگان محبت را مهربان. عامی و عالم، از خوان گسترده آن بهره دارند.»

مضامین این اثر در چهار جلد خلاصه شده است، به نحوی که فیش‌ها، متن‌ آیات و توضیحات مربوط به برداشت‌ها، حذف و فقط به ارایه شناسه‌ها، نمایه‌ها و نشانی آیات، اکتفا شده است. جلد چهارم کتاب که با کلمه «قرآن» شروع می‌شود با کلمه «یهودا» به اتمام می‌رسد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کتاب حاضر، ضرورت چاپ این مجموعه را به عنوان یک آرزوی مقدس و دیرین یادآوری کرده است.

چاپ نخست کتاب «برگزیده فرهنگ قرآن» (جلد چهارم) در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۶۰۷ صفحه و بهای ۱۲۰هزار ریال راهی بازار نشر شد.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    خبر آن لاین مواضب باش با این تیتر گزینی داری به بیراهه می زنی.