قراربود پالایشگاه بندرعباس در روز آزادی خرمشهر با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما در روزهای آخر این سیاست تغییرکرد.

آذرجزایری: در حالی که مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در 21 اردیبهشت ماه امسال از افتتاح فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه نفت بندرعباس در 3 خرداد توسط رئیس جمهور خبرداده بود اما طی چندروز گذشته تبلیغات برای افتتاح طرح توسعه پالایشگاه آبادان در روز جاری آغازشد و در نهایت نیز این افتتاح زودهنگام منجر به انفجار و جان باختن چندی از کارکنان نفتی شد.

ضیغمی در 21 اردیبهشت ماه امسال در گفت وگو با یکی از خبرگزاری های رسمی کشور در خصوص پالایشگاه آبادان تنها به این نکته اکتفا کرده که این پروژه نزدیک به صد درصد پیشرفت دارد و به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد. وی در عین حال به جریان بهره برداری ها اشاره کرد و تاکید کرده در سوم خرداد که روز آزادسازی خرمشهر است قراراست از فازنخست طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس باحضور رئیس جمهور افتتاح شود. حال این سوال ایجاد می شود که در شرایطی که نمایندگان کمیسیون انرژی از عدم بهره برداری زودهنگام پالایشگاه آبادان تاکید کرده بودند و حتی ضیغمی در کمتر از 15روز قبل از این تصمیم از نزدیک شدن پیشرفت این پروژه به صددرصد خبرداده بود چه مساله ای باعث تغییر استراتژی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و تغییر مراسم افتتاح شده است؟

این در حالی است که کارشناسان معتقدند:بعید به نظر می رسد پروژه ای که چند سال است اجرای آن به طول انجامیده ظرف 15روز پیشرفت آن به صددرصد برسد و در عین حال تست های ضروری برروی آن انجام شود. در این بین شاید بد نباشد به اظهارات سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی اشاره کنیم. سید عماد حسینی تاکید دارد: تست های نهایی و ضروری بر روی واحدهای این پالایشگاه انجام نشده بود و این امر دلیل اصلی مخالفت اعضای کمیسیون انرژی مجلس با این افتتاحیه زودهنگام بوده است. شاید لازم باشد بازهم این پرسش در انتهای این مطلب تکرار شود که چه مساله ای باعث تغییر استراتژی شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و تغییر مراسم افتتاح شده است؟

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sara IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا با این کارها مردم رو نا امید میکنید؟
  • مملی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    وزیر که نداره. از سرپرستش هم که نمیشه سوال کرد. بنظر شما چرا این افتتاحیه جابجا شده/
  • امیر IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    نمی دانستند کدام پروژه تکمیل شده کدام نشده؟؟!
  • بدون نام CA ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    دلیل:خودشیرینی برخی مدیران سبب کشته و سوخته شدن عده ای از هموطنان ما شد.اگر مسولین پاسخ گوی اعمال خود بودند حد اقلش استعفا بود-درایران هرگز
  • بدون نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    جالب است اخبار ساعت 22 شبكه3 هيچ اشاره اي به انفجار و كشته شدن و زخمي شدن هموطنانمان در به اصطلاح افتتاح اين بخش از پالايشگاه نكرد . ( از خبرآنلاين تشكر مي شود. )
  • بدون نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    هیچکدام از بخش های خبری دیشب حتی 20:30 به این انفجار اشاره نکرد. یعنی عامه مردم و کسانی که به اینترنت و ماهواره دسترسی ندارند نباید خبردار شوند. اگر این اتفاق در یکی از کشورهای غربی افتاده بود که جزو مهمترین عناوین خبری میشد. چرا؟
  • فرشاد IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    جالبه اخبار بيست وسي از ضايع شدن رييس جمهور آمريكا بدليل گير كردن ماشينش خبر داده و كلي مانور داده ولي .
  • بدون نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    من از کارکنان شرکت نفت هستم نظیر همین پروژه که 30درصد راه اندازی نشده بود سالهای قبل بخاطر خود شیرینی بعضی از مدیرها افتتاح شد که یکسال بعد راه اندازی شد.و هنوز هم صدرصد راهاندازی نشده است
  • رضا IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    مقصر خلبان هواپیما هست باید می رفت بندر عباس