فازسوم پالایشگاه آبادان امروز توسط احمدی نژاد سرپرست فعلی وزارت نفت افتتاح شد اما ...

فازسوم پالایشگاه آبادان امروز برای افتتاح رسمی توسط احمدی نژاد سرپرست فعلی وزارت نفت آماده بود و قراربود افتخاری دیگر در تاریخ صنعت نفت با افتتاح این پروژه عظیم که تولید بنزین روزانه کشور را بیش از 4 میلیون لیتر در روز افزایش می داد رقم بخورد. مراسم افتتاح آغازشد و حتی رییس جمهوری پس از افتتاح رسمی به ایراد سخن هم پرداخت اما آتش سوزی در یکی از واحدهای این پالایشگاه منجر به کشته شدن و مصدوم شدن کارکنان این پالایشگاه شد.

پس از شروع این آتش سوزی احمدی نژاد این مراسم  را ترک کرد و راهی خرمشهر شد. براین اساس افتتاح کامل این طرح عظیم با تاخیر مواجه خواهد شد. 

براساس این گزارش،پس از انجام مراسم رونمایی از نماد طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان توسط رئیس جمهور، در یکی از واحدهای فرآیندی انفجار صورت گرفته و منجر به آتش سوزی شده است.

در حال حاضر هنوز به طور مشخص اعلام نشده که کدام یک از واحدهای این پالایشگاه در معرض آتش سوزی قرارگرفته و علت این حادثه چه بوده است.

اما عملیات مهار آتش سوزی توسط نیروهای آتش نشانی و امداد به طور کامل انجام و بررسی برای دلایل این حادثه در سطح پالایشگاه آغاز شده است.در خصوص مصدومان و کشته شدگان این حادثه نیز اخبار دقیقی در دست نیست.

برخی منابع غیررسمی از کشته شدن 11نفر خبر می دهند و برخی منابع خبری دیگر از کشته شدن و مصدوم شدن30 تن از کارکنان این پالایشگاه. اما آنچه تا کنون مورد تایید مراجع رسمی قرارگرفته وخیم بودن اوضاع یکی از مصدومان با سوختگی 90 درصد و کشته شدن یکی دیگر از کارکنان این پالایشگاه است.

گفته می شود دیگر مصدومان بیشتر دچار گازگرفتگی شده اند. بااین حال هنوز تعداد دقیق مصدومان و کشته شدگان دردسترس نیست.

هدف از طرح توسعه‌ پالایشگاه نفت آبادان علاوه بر تولید بنزین سوپر با عدد اکتان 93، تولید روزانه 250 تن پروپیلن، 330 تن خوراک گازی صنایع پتروشیمی و یکصد تن گوگرد است.

 با اجرا و تکمیل این طرح ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی در قدیمی‌ترین پالایشگاه نفت خاورمیانه 45 هزار بشکه به ظرفیت فعلی آن که حدود 430 هزار بشکه است، افزوده خواهد شد.

 پیش بینی می شد با راه اندازی کامل این پروژه نفتی روزانه 4.5 میلیون لیتر بنزین به ظرفیت تولید کشور افزوده شود./22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقي DE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    آقا اين حادثه مشكوك نميزنه يه كم ؟
  • کاربرجدید IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    یاد خط اهن شیرلز به...... بخیر.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    آقا يكي مسئولين سايت شانا را از خواب ناز بيدار كنه لطفا" طفلكي ها از انفجار پالايشگاه در ونزوئلا خبر دارند ولي نمي دونند كه در آبادان چي شده!
  • ایرانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    قرار بود ظرفیت تولید بنزین بی کیفیت زیاد شود، اما فعلا چند تن از هموطنانمان را از دست دادیم و پول بیت المال را دود کردند
  • بدون نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    اقا بنزين نخوايم كي رو بايد ببينيم؟
  • علی آبادانی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    اتفاقی که پیش از ظهر افتاده چرا در اخبار ساعت 2 بعد از ظهر نیامده؟
  • بدون نام MY ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    تقی جان اصلا هم مشکوک نیست. به وضوح روشن است که پیمانکاران و شرکتهای کاغذی که یکشبه میخواهن ره صد ساله را طی کنند مسبب این حادثه هستند.
  • مريم IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    احمدي نژاد بعد از اطفاء حريق از محل حادثه ديدن كرده
  • بدون نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    چطوري ميشه كه شما اينگونه خبر سازي مي‌كنيد ولي در اخبار 20:30 گفته شد يك مشكل كوچك كه يك نفر كشته داشته و اصلا مسئله مهمي جلوه داده نشده بالاخره كدوم يكي؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • آدم IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
    0 0
    نميدان در زودتر از موعد افتتاحها چه گلي به سر مسولان ميزند كه اينقدر عجله ميكنند يك روز سد آبي بزرگ در زمان رفسنجاني سر ريز ميكند يك روز هم در زمان احمدي نژاد پالايشگاه آتش ميگيرد