بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم

روزنامه شرق نوشت: برای عموم مردم نام بهزاد فراهانی را گره‌خورده با تئاتر و سینما می‌دانند؛ گرچه این تصور کاملا درست است، اما وجوه فراهانی بیش از اینهاست.

بخش‌هایی از گفتگو با بهزاد فراهانی را مرور می‌کنیم.

کمی از گلشیفته بگویید.
قبل از آن می‌گوییم که دختر من شقایق در فیلم جدیدم درخشان است؛ آذرخش من هم که اینجاست و درخشان است و هر سه فرزندانم به اندازه کافی خوب هستند. درباره آنچه سر گلشیفته آمده، من فکر می‌کنم داوری شخص من به درد نمی‌خورد. او اصلا دیگر فقط دختر من نیست و یک هنرمند خوب ایرانی در جهان است و داوری‌اش را باید برای مردم بگذاریم. چون هنرمندی است که متعلق به مردم است. او خوب از پس کارش برآمده است و تئاتری که از او در پاریس دیدم، باید ببالم که من را پدر گلشیفته معرفی می‌کنند؛ چون بازی‌ای که با لهجه غلیظ فرانسه بازی کرد، عجیب بود. وقتی هم سر فیلم دختران خورشید به گرجستان رفتیم، چیزهایی از او دیدم که در ایران دنبال آنها نمی‌گردد.

در ماجرای مشکلاتی که پیش‌روی گلشیفته ایجاد شد، از چه کسانی گله دارید؟
هیچ‌کس؛ بزرگی خرج دارد و به‌هرحال ما در این میدان باید کار کنیم.

 و در پایان بفرمایید که برخورد با گلشیفته تا چه حد سیاسی بود؟
یک آدم نادرستی که دو سال هم شاگرد من بود و خیلی هم به او کمک کرده بودم، این بلا را سر گلشیفته آورد و زندگی‌اش را برهم زد و او را هرگز نمی‌بخشم ولی بالاخره یک روزی یک کشیده میهمانش می‌کنم. او مرد شریفی نیست. وقتی گلشیفته آن فیلم را در اواخر دهه 80 بازی کرد، من به آقای خاتمی که البته دیگر رئیس‌جمهور نبود، زنگ زدم زیرا دوستی خوبی با او دارم. گفتم آقای خاتمی چه کار باید بکنیم؟ او گفت مشکلی نیست و نگران نباش. به من قولی داد که پای قولش نایستاد. یک تلفن هم به آقای میرحسین موسوی زدم که آن زمان رئیس فرهنگستان هنر بود. بیش از سه تا چهار ماه من و گلشیفته و همسرش بی‌دلیل و به علت عدم درک صحیح از مدیریت هنری به نوعی بازجویی می‌شدیم و رسما ‌ به گلشیفته گفته شد بهتر است شما از کشور بروید که گلشیفته رفت و خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    چقدر جالب چه با افتخار صحبت می کند چقدر دنیا عوض شده است
    • آرش، هنرمند نقاش NL ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      کسی که برای مطرح شدن و بازی در فیلم های درجه چهار هالیوود، دست به هر کار ممکنی میزنه، همون بهتر که همونجا بمونه ، اینجا بهش نیاز نیست. شما هم بهتره برای حفظ وجهه خودت هم که شده و چند دهه زندگی و کار آبرومندانه فاسم ایشون را جایی نیاری
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      آفرین آرش، همه جوره با نظرت موافقم
    • حسین IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      63 96
      آره اونایی که موندن هر سال دارند چند تا فیلم درجه اول بازی می کنند جمع کن بابا شعار الکی دادن رو ، این اگه به زعم تو فیلم درجه اول بازی نمی کنه ولی لااقل با دستمزدش داره خوب زندگی می کنه ، از نظر شما بدجوری بوی بخل و حسادت میاد
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      28 0
      کدوم فیلم باعث شد از ایران بره؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    لطفا هنر رو با گفتن این مزخرفات به گند نکشید .
    • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      چرت میگی .هیچ وقت نمی تونید و نخواستید از واقعیت ها درک درستی داشته باشید ..چون عقده ای هستید .خانم گلشیفته فراهانی بازیگر و هنرمند بزرگ ایران است
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      گلشیفته یکی از بهترین هاست برهنگی نشانه هرزه بودن نیست افتخار ماست
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    دوران آخرت الزمانی است ،افتخار به گناه از خصوصیات این دورانست.
    • آسو IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      یه خبر خوب برات دارم،طالبان داره افغانستان رو میگیره،یعنی یه کشور پیدا میشه که بتونی توش زندگی کنی، جز کشور طالبان جای دیگه نمیدونی باشی،
    • به آدم آسو IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      اتفاقا طالبان در یک جاهایی خوبه،نمیگم کشت و کشتار و اینا ،ولی نمیزاره گناه تبدیل شه به افتخار،جای شما ها دقیقا اونجاس،تا نتونید این افکار روشنفکرانه رو به خورد مردم بدین
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      آسوی عزیز نمیدانم چقدر از غرب میدانی یا اصلا تا به حال سفری به این نقاط داشته ایی یا نه، اما آنچه که توسط خانم فراهانی انجام شده حتی در خود اروپا و آمریکا اش هم قبیح،زشت و ناپسنده. حالا اینکه اونها هم چه ربطی به طالبان دارند رو نمیدونم و شاید شما که در زمینه طالبان تخصص داری بهتر بدانی! آسوی عزیز بهتر است بجای برچسب زدن و دیگران را وصل کردن به این گروه و آن گروه افراطی بنیادگرا،یاد بگیری که "گفتگو" کنی. اگر اعتقاد داری تمام دنیا آن اعمال خانم فراهانی را تایید میکند و حتی به آن افتخار میکند پس باید با فکت و سند جامعه شناسانه و فرهنگی از فرهنگ آنها بگویی و اثبات کنی. وگرنه برای کسی که اروپا را دیده یا آثاری در باب جامعه آنها خوانده میداند که چنین کارهایی در قشر عامه مردم مذموم و ناپسند محسوب میشه.تصاویر متداول در هالیوود به هیچ وجه تصویر زنان خود آن جامعه نیست.
    • DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      خطاب به12:11 یا اصلا اروپا رو ندیدی و فقط با فیلتر شکن سفر کردی یا اگه رفتی و دیدی هیچی نفهمیدی.گلشیفته هیچ عمل قبیحی نکرده. این طبیعت حرفه بازیگریه که یه بازیگر بدنش در خدمت داستان فیلمه و باید به کاری که کارگردان مطابق فیلم نامه می خواد تن بده. از این بیشترش رو توی همه جای دنیا تو صنعت فیلم سازی انجام میدن و برای همه عادیه چون حرفه ای نگاه می کنن نه مثل امثال تو. اگه واقعا اروپا رفته بودی می دونستی اینجا مردم تابستون ها لخت مادرزاد تو دریاچه ها شنا می کنن و حموم افتاب می گیرن و هیچ کس به جز ادم های ندید بدیدی مثل تو نگاهشون نمی کنه و برای همه عادیه
    • آسو IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      28 7
      سپاس که ثابت کردین حرفم چه قشنگ سر جاش نشسته،به اون آدم اولا بگم تو هنوز مفهوم گناه رو نمیدونی و تو عهد جاهلی موندی و بی شک یه طالبانیسم کاملی،چون هنوز فکرت اینه که گناه دامن کوتاه و سر لخته، به اون روشنفکرنمای بی سواد هم بگم تو اوروپا هم قشنگ میدونن هنرپیشه چیه،پزشک چیه،مهندس چیه و ... ،و میدونن هنرپیشه برای بیان کارش باید چه کار بکنه و چه نکنه،نمیدونم شما کدام اوروپا رو بحث میکنی ولی اوروپا از دویست سال پیش درک کاملی از این قضیه داره و چیزهایی که شما بهش میگی مذموم از نقاشی گرفته تا تئاتر و اپرا و مجسمه سازی و نویسندگی و ... ارائه شده و نگاه سانسورچی و ریاکار رو کنار گذاشته، اون نگاهی که شما میگی فقط مال راستهای افراطی فاشیسته ،تو ایران پخش نمیشه،ولی همه پرسی های اوروپا ثابت کرده که خیر نگاه جامعه مدرن که از قضا از نظر تمام گناهان و جرمها وضع بهتری از جوامع طالبانی شما داره نگاه تابوشکنه و از قرون وسطی در اومدن، این شعارها و حرفها که شما ندیدی و من دیدم اونجا اون جوری نیست رو ۴۰ ساله دارین تکرار میکنین و مشتری نداشته،به برکت دهکده جهانی هم اینقدر دیدیم که می دونیم غرب نه هالیووده نه
    • آسو IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      19 8
      نه هالیووده نه اون کلبه تعصب و فساد که شماها میگین،بیخود هم نیست که تیم های شما اینقدر دنبال سانسور و فیلتر و حذف و نظارت و ... هستن،نگرانی اخلاقی بهانه است از دیدن و فکر مردم میترسن، میبینن که شکست خوردن و دیگه نمیتونن با حرف مفت ۷۰درصد بیارن پای صندوق، اتفاقا از شماها خیلی باسواد تر و دنیا دیده تر هستیم،شما در طالبان و کره شمالی خود بمانید،برچسب نیست،هستین ،عین دقیقا که دفاع میکنه چون کل دنیاتون شده یه تار مو و اصل قضیه از دست رفته، گناه نمیکنه طالبان،فقط مواد مخدر کل دنیا رو حتما از بروکسل میارن،بالاترین میزان تجاوز به کودکان و زنان و خشونت و علم ستیزی و ... ،نگاه جنسی زده شماست که دید انسانی نداره و نمیدونه اصلا پیام اون فیلمها چیه،فقط فیلم و نگاه کردین و فقط گشتین اون صحنه های به قول خودتان مستهجن رو پیدا کنین تا ....،اتفاقا اوروپایی مستهجن همیشه بازار توریستهای کشورهای طالبانیسم است ،هالیوود هم همین طور ،اونها همیشه غرب رو اون جوری دیدن،کسی هم نمیگه چرا از همه نظر آمار بهتری از ما دارن،جامعه آبرومند بی وجدان،با گناه مشکل نداره،فقط میترسه کسی نفهمه، لطفا تایید کنید،با تشکر
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      منظورشان آخرالزمان است
    • آسو IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      23 4
      معین خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 1
      فقط یه چیز ، چه ما و چه اروپایی ها انسانیم ولی فرهنگمون که چندین هزارسال قدمت داره یک سری شئون و هنجارهایی رو مشخّص کرده ، نه تنها برای ما بلکه در سراسر جهان . مسئله این هست که با پاس داشتن هنجار ها و شئون اصیل خودمان دارای هویت هستیم ، هویتی که حتی اگه به هالیوود هم بریم هر اتّفاقی و مشکلی که پیش بیاد و یا چه ما رو ایرانی خطاب بکنن یا خطاب نکنن ، ما باید خودمون رو ایرانی نشون بدیم ، این دغدغه ی خیلی از انسان ها با خیلی از ملّیت ها است.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 17
      بی‌نام اروپادیده با پرچم آلمان: دوست عزیز، خودتان می‌فرمایید برای شنا در دریاچه لخت می‌شوند. ضمناً ادعای هنر هم بعد از آن ندارند!! در اروپا و آمریکا، هر جایی مقررات خاص خود را دارد. کنار دریا و پنجره آپارتمان و خیابان و... هر کدام یک قانون خاص خود دارند. برترین بازیگران جهان چطور و در چه نقش‌هایی بازی می‌کنند و چطور به این افتخار نائل نمی‌شوند؟! اسکارت یوهانسون و نیکول کیدمن و دو جین بازیگر درجه یک را در نظر بگیرید.
    • داوود IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      5 18
      آسو، اروپا تو تعداد فرزندان نامشروع هم آمار بهتری داره؟ این که وضع اقتصادی اروپا بهتره، توجیه همه کارهای اروپا نیست و ربطی نداره. هنر جنسی، مربوط به نیاز سطح پایینی از نیازهای بشریه. بحث تار مو رو پیش نکش برای قاطی کردن مسائل. صندوق رأی هم ربطی نداشت. شما دوست داری، برو هرجای دنیا لخت شو؛ ولی سعی نکن با ربط دادن مسائل به هم، حرفت رو به کرسی بنشونی.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    واقعا جای تاسف هنر مند در جامعه ما چه کسانی هستند
  • NL ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    جالبه، با کسایی برای حل مشکلش صحبت کردی که خودشون نیاز به صحبت دارن ... خخخخ
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      75 18
      جالب بود
  • مرتضی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    25 33
    هرشخصی داوری های خاصی داردمخصوصا شخصی که هنر را بماهوهنرپذیرفته است..
  • سهیلا US ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    60 9
    جریان اون فیلم چی بوده که باعث شده بره ازایران لطفا بهم بگید
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      83 13
      یه سرچ در عکسهاش کن دستت میاد جریان چیه
  • فرشته IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    خودت و شقایق اعتراف کردین که گلشیفته رفت و به جایگاهش رسید و بهش افتخار میکنید متاسفم که به خاطر لخت شدن دخترتون افتخار میکنید همون جا بمونه تو ... هم برو تا به جایگاهت برسی
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      شما اون چیزی رو دیدی که ذهن و مغزت دلش خواسته ببینه. نه هنرشو.
    • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      77 19
      بی نام عزیز، چیز دیگری را نمی شد دید. آن چه عیان شده بود، بسیار مشخص بود که همه توجه را به خود اختصاص می داد.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    آقای فراهانی ما شاید با هنر بازیگری آشنا نباشیم ولی ادب و نزاکت و حجب و حیا رو خوب می شناسیم .که اگه شما هم مثل ما بودی به داشتن چنین دختری افتخار که نمی کردی ازش بیزار بودی
    • رسول IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 0
      شماها همیشه خدا دنبال آنجورچیزا میگردین ،یعنی چاره ای ندارین چون ذهنتون میمونه.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    یعنی انتظار داشتید خاتمی یا هر مسئول دیگری اعتبار خود را فدای بی اخلاقی های دختر شما کنند ؟!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      38 13
      اگه انتظار نداشت که زنگ نمی‌زد حتما یه چیزایی ازش دیده بود دیگه
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    متاسفم که از ابتذال به عنوان هنر یاد می کنید
  • گلی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    11 36
    اثرماندگاریک ایرانی
  • بیطرف IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    87 17
    بهزار فراهانی فکر کرده که دخترش موفقتر از بازیگرهای داخل کشور هست ! خیلی بازیگرهای معروف هستند که خیلی خیلی بهتر از گلشیفته بازی می کنند و کم هم نیستند که بخوام نام ببرم گلشیفته درجه چهار بازیگرهای ایرانی هم نیست چه برسه به هالیوود
    • NL ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      1 2
      دوست گرامی . ایران ۴۳ ساله که هنرپیشه تاپ معرفی نکرده . همه هنرپیشه ها مخصوصا از نوع هنرپیشه زن مانکنی بیش نیستند البته با حفظیات خوب . کجاش ما هنرپیشه خوب تولید کردیم ؟! چند تا جوان که از اول انقلاب برای ما به یادگار ماندند هم پیر شدند و فوت کردند . کسی هم نتوانست جایشان را بگیرد . مثلا شما به سحر قریشی می گویید هنرپیشه یا بازیگر ؟! یا مهناز افشار ؟ یا الناز شاکردوست ؟!
  • خودم IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    50 16
    سلام آقای فراهانی گفته که دخترش خوب از پس کارخودش براومده من متوجه نشدم منظورش چه بود واز پس کدوم کار خوب براومده .همونجور که خودشون هم گفتند قضاوت وداوری بامردم هست.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    74 90
    پدر هنرمند یعنی این به دخترش می باله به به
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      43 16
      بچه عزیزه.ادبش عزیز تر.این کاری که آقای فراهانی و شقایق میکنن.فرار رو به جلو
  • حمید IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    توجه به این کامنت ها نشون میده چقدر ما از دنیا عقبیم
    • داوود ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      93 8
      یعنی می فرمایید لخت بشیم تا جلو بیفتیم؟!
    • بینام8 IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      21 5
      یعنی چی؟
    • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      51 8
      خودت از دنیا عقبی
    • حامد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      34 9
      و توجه به چی نشون خواهد داد ما از دنیا جلو زدیم؟؟؟
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      59 10
      ... این کارها ی به اصطلاح، هنری که هنر اصیل آن را قبول ندارد عقب ماندگی از دنیا نیست... اگر اینجور باشد جنگل از دنیای ابتذال غرب، متمدن تر است... التماس تفکر
    • حسن جعفری موحد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      49 9
      اتفاقا شما از انسانیت جاموندی و به حیوانیت نزدیکتر هستی تا انسانیت با این طرز فکرت
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      78 7
      از دنیایی که رژه افتخار افراد فاسد در شهرهای اروپایی برگزار میشود بهتر است عقب بمانیم. عقب ماندن از حیوانیت افتخار دارد نه پیوستن به سطحی که وحوش هم از آن بالاترند!
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      79 7
      دوست عزیز این دنیایی که شما این قدر از عقب افتادن به آن نگرانی چقدر در آن خواهی زیست ؟؟ هدف خلقت تو چه بوده جلو زدن از دنیا در بی عفتی؟؟ اگر این جور است برو به دنیایت برس نکند بیشتر عقب بیفتی
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 0
      جدي نگيريد! اينها براي نفهميدن پول مي گيرند!
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      7 0
      اگر در دنیای کنونی برهنگی هنر محسوب میشه همون بهتر که این برهنگی فرهنگی به دور و عقب باشیم
    • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      4 0
      اره ما از دنیا عقبیم ولی به اخرت نزدیک
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      5 1
      الان شما خیلی جلویی؟ :))
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    73 12
    متاسفیم که فکر می‌کنید به راه خوبی رفت. پدر جان.
  • کاما DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    تصور من این بود که افکار مردم ما با افکار حکومت کاملا متفاوته. با خوندن کامنت ها متوجه شدم که تصوراتم واهی بود. از ماست که بر ماست.
  • داوود ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    76 9
    به آسو: هیچ ربطی به افغانستان و طالبان نداره. لخت شدن و برهنه شدن هنر نیست و عمل قبیح و مذموم و سطح پایینه. تو همه جای دنیا هم لخت شدن در انظار عمومی بحث دیگه است و آزادی پوشش بحث دیگه.
  • فیروزه IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    21 10
    چقدر توده ای ها بلندگو پیدا کرده اند که همچنان به ترویج تفکراتشان در جمهوری اسلامی مشغولند. حال با توسل به چهره ای که بنیاد جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است.
  • مسعود IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    23 31
    آقای فراهانی عزیز مگر فراموش کردین همین آقایون بودن که بعد از انقلاب برای اولین بار با کار کردن بهروز وثوقی و آقای ملک مطیعی مخالفت کردن و اجازه بازی گری رو به این دو هنرمند محبوب ندادن حالا چطور توقع داری.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    74 14
    ... وای به حال هنر ایران و هنردوستان که شماها مثلا، هنرمندان هستید غیرت هم خوب چیزیه، آقای بازیگر...!!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    31 17
    هنرمندمحبوب وبزرگوارحیف ازشخصییت که بااین دونفردرددلت گفتی اینهاآدم نیستننداگرمردبودنندخون شهداراپایمال نمیکردننددهه هشتادوهشت
  • محمد داودآبادی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    33 9
    سلام خداقوت فرهنگ و ادب و حیا و زیستن در هر جامعه ای مشخصات و چارچوبهایی دارد که ترویج و رشد و بالندگی وتصحیح آنها توسط هنر و رسانه انجام میشه باید تاسف خورد که کاری که تقریبا در عموم مردم عادی جهان مزموم است رو بهش افتخار نمود همین است که وضع جامعه تاثیر پذیر از مثلا هنرمندان اینی شده که در اطرافمون میبینیم
  • علی چو IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    12 25
    ایران و بعضی هنرمندان ایرانی هنرمند نمی خواهند بلی قربان گو میخوان
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    16 51
    هر کسی عقاید خودش رو داره و عقایدش محترم هست . بهتره ما ایرانیها دست از فضولی در زندگی دیگران برداریم.ضمن اینکه یکم انسانیت هم خوبه؛با این حرفها دل یک پدر رو از این خون تر نکنید و بهشون دلداری بدید.چه زمانی قراره ما مثل یه آدم رفتار کنیم.اگر پیامبران الهی بودند مثل ما رفتار میکردند یا همین اروپایی ها و آمریکاییها که میگید کافرند؟
  • محمد حسن IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    19 66
    لطفا حرف مفت نزنید این خانم حق داره هر طور زندگی کنه تو که نظر میدی و ایشان رو میزنی خودت چکاره هستی فاسد محتاط جی هستی یا خانوادت اگر هست بیرونش کردی از خانه .در کل گلشیفته حق داره هر طور زندگی کنه .و آخرش هم ثابت کرد هنرمند هست اینقدر خارج نقش بهش دادن . احترام بهش میزارم بخاطر معرفت و هنری که داره خواهشن مردم رو قضاوت نکنید .مگر همه زندگی گلشیفته رو میدانی که قضاوت میکنی
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 1
      موافقم باهاتون
    • ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
      5 0
      همون یک کارش رو قضاوت می کنیم که مشخصه چه کار کرده. ضمناً نقش های دسته چندم که توش مجبور باشی هرکاری بکنی، شاهکار نیست.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 28
    هزار آفرین بر هنر .
  • کامران IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 25
    چشمهارابایدشست؛طوردیگربایددید!!!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    9 22
    استغفرالله ندیده درمورددیگران قضاوت نکنید
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    11 3
    نظرات را درج کن ببینیم ملت چی گفتن دیگه
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    65 9
    خداییش یکی به من بگه برهنه شدن و بازی های ضعیف و تکراری یعنی هنر و هنرمند. پس بازیگرای هالیوود که به خاطر بازی گریم کار سخت و طاقت فرسا اسکار میگیرن اونا چی هستن؟
  • کریم IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 1
    گلوله غیرت!!!!!!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    فرهنگ و هنر ایران و ایرانی با این همه تمدن و قدمت رو خوب به رخ جهانیان کشیدن این خانم های بازیگر ما، جای شرمساریست
  • محمدی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 0
    اقای فراهانی اگه دخترتون در رشته هنر موفقه بگذارید هم اونجا بمونه اگه دلتنگید براش خودتون سر بزنید به نظرم حوانها هر جایی که پیشرفت دارند باید هم اونجا باشند
  • US ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 3
    اگه حقیقتاً به آزادی اعتقاد داریم میبایستی حداقل به آن احترام بگذاریم، برای آزادی شخصی اگر حدومرزی مشخص کردی این دیگرآزادی نیست،این رسم ورسوم وفرهنگ شمااست که اسراربه تحمیل آن به غیر دارید.آزادی را مرزی نیست،شمااگرباعث سلب آزادی شخصی شدی ناخواسته دشمن آزادی اون فردهستی. شایدخیلی ازما فکرمیکنیم فردی که نهایت آزادی روداره به احتمال قوی به خودش ویادیگران صدمه میزنه !؟ بدیهی است یک فرد نابالغ ویا بیمار ویاکندذهن و.. نتواند فرق آزادی روبا آزارواذیت خودش ویادیگران درست تشخیص دهد،این دلیل نمیشود که متعصبانه چهارچوبی برای همه افراد ایجاد کنیم.
  • ایرانی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 7
    خانم گلشیفته باعث افتخار ایران هستند . و برای ایشان موفقیت روزافزون دارم.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 5
    گل شیفته یک هنرمند واقعیه،فرزند این سرزمینه و اگر خطایی کرده،دستپرورده همین خاک بود که باز هم به رسم راندن نخبگان،به بهانه واهی پس زده شد و مجبور به جلای وطن شد که اتفاقا چه خوب شد که رفت که در دامن انسان‌هایی که هنر رو درک می کنند و بی عقده و حسادت،پر و بالت می‌دهند تا بالنده شوی و رشد کنی،بزرگ شود و رشد و قد بکشد و شما کوته فکرهایی که منکر هنر گلشیفته اید و بازی او آنهم در سن کم در میم مثل مادر،رو فراموش کرده اید،همان بهتر که به دیدن فیلمهایی که جز وقاحت و هجو ،چیز دیگری به خورد بیننده نمی دهند،محکوم باشید . فقط هشیار باشید که در تمام عرصه ها جا رو برای نخبگان تنگ کرده اند از هنر گرفته تا علم و صنعت و تجارت و آقازاده هایی رو بر مسند نشانده اند که تخصص ندارند،پس خدابه آینده این مملکت رحم کند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 4
    حمله تابلو لشكر سايبري!!!
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 6
    كسي كه حتي كمي با سينما و تئاتر جهان آشنا باشد مي فهمد كه گلشيفته فراهاني كار بزرگي انجام داده است .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 6
    بعصی انسان ها از زمان وفرهنگ خود جلوتر هستند ودرک شخصیت انان برای عوام سخت است.
    • ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      1 1
      انسان هایی که لخت می شوند؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    من بازی و هنرش رو قبول دارم و تحسین میکنم...ولی خدا وکیلی عریان شدنش هیچ توجیهی نداشت...ولی بازهم دختر ایرانه..ناموس ما هست..و مردان ایران برای ناموس ایرانی همیشه فداکاری کردند و با اجنبی ها جنگیدند
  • خرافات US ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    یه ذره دیگه بگذره بهزاد فراهانی میگه دخترم آرش کمانگیر زمانه است
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    7 1
    واقعا کجاش افتخار داره؟ ایرانیان از قدیم به غیرت معروف بودن چه مسلمان چه غیر مسلمان
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 3
    همه هنرمندان فتنه ای هستن.
  • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 6
    گلشیفته بازیگر خوبیست . او شجاع و جسور بود و پیه مهاجرت و تنهائی را به جان خرید چون نمی خواست در این قفس همگانی عمرش به سر برسد . نه برای او و نه برای دنیای هنر مهم است که دنیای مرد سالار ایران درباره اش چه بگوید ..مردان ما تحمل زنان خودکفا و سنت شکن را ندارند و آنها را با سنگ بدنامی ، له می کنند ....
  • حسین IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 2
    هیچ وقت هیچکس نمیتواند در مورد هیچ انسانی قضاوت کند قاضی مطلق فقط خداست گلچهره یک هنرمند و یک انسان بدون آزار و سرشار از مهربانی است ک در کارش موفق بوده و پیشرفت کرده باعث افتخار ایران است
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    8 1
    سلام من همه نظرات دوستان رو خوندم ، واقعا متاسفم اگه من یک شیعه علی و الگویم فاطمه زهرا است . چرا این نظرات بی معنی خانم فاطمه زهرا در مجلس زنانه شرکت کردن و نابینایی وارد اجازه ورود به مجلس کرد . و زنان ثروتمند عرب برای خودنمایی به او اجازه دادن و هر کس مبلغی به او داد. و هیچ کس خود را نپوشاند غیر از زهرای مرضیه ، از ایشان پرسیدم چرا ، خانم فرمودند بله او از دو چشم نابینا است ولی چشم قلبش روشن ترسیدم او با تصورات خود در مجلس بانوان به گناه بیفتد و من هم شریک گناه او . اگر من زن مسلمان و الگویم زهراست چرا برهنه و چشمان هرزه و نامحرم من را تحسین کند .
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 2
    عجب مرد هنرمندی!!!!!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 1
    آنجلينا جولى (كه گلشيفته يك هزارم اون هم نمى شه) خيلى كارهاى بشردوستانه مى كنه، خانم گلشيفته تا حالا چه كار خيرخواهانه و بشردوستانه اى تا حالا انجام داده؟؟!
  • زهرا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 1
    به خدا تو فیلمهای خارجی و اروپایی هم اون کسایی که با حجب و حیا هستند زیادند و بیشتر به دل آدم میشینن تا اون لخت پخت ها .پس لخت گشتن و لودگی دلیل با فرهنگ بودن نیست عزیز .
  • امیر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 10
    مرگ برسران فتنه انگل خیانتکاربه ملت،مرگ برسلبریتی های مفت خوربیت المال که مالیات نمی دهندوفاسدند.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    2 5
    گلشیفته فراهانی بازیگر با استعدادیه هرکسی ازش انتقاد میکنه ،اون همه استعداد در بازیگریشو نمیبینه و فقط از روی تعصبش یا ... قضاوت میکنه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 2
    تا به چی هنر بگین و به کی هنرمند.والله تا بوده هنرمند وظیفش اقناع کردن مخاطب در پذیرش ارزشهاست به زبانی زیبا و راحت و دلنشین .و انتقال فرهنگ جامعه.اگه هنر شده برهنگی و ....که الان دیگه خیلیا هنرمندن
  • شهلا IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 2
    کلا کشور نیازی به هنرمند و قهرمان و نخبه ندارد اگر هم کشور را ترک نکنند بالاخره تصادف و... انها را حذف می کند
  • معلم بازنشسته IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 1
    هنروهنرمندی خیلی هم خوب است و همه جوامع به آن نیاز دارند منظورم شخص خاصی نیست ولی تازمانی مطلوب هست که حدوحدود ها رعایت بشه و تبدیل به کسب درآمد برای دیگران نباشه.
  • مهدی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 3
    بعضیا ی جوری انتقاد میکنن انگار اگه خودشون جاش بودن نمی‌رفتن میموندن اینجا قبل اینکه حرفی کورکورانه بزنی فکر کن خودت کی هستی پاک ترین بنده خدایی یا تو چه جایگاهی رفتی که قضاوت کنی گلشیفته هنرمند عالیه و باعث افتخار ایران شده
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 0
    یه تماسیم با خودت بگیر ببین چند چندی
  • NL ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 4
    عدو سبب خیر شود . اگر برمی‌گشت نهایتش می شد یکی مثل نیکی کریمی یا افسانه بایگان ! توفیق اجباری سبب شد که یک هنرپیشه تاپ جهانی شود . بهزاد جان . دیگر هرگز از این آرزوهای کوچک برای دخترت نکن .
  • امیر IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 1
    خیلی خیلی موفق بوده؟ خجالت هم خوب چیزیه
  • کرمانشاهی IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    3 1
    آمریکا فقط بخاطر اینکه ایران را در جهان سرافکنده کند به این گلشیفته امکان دیده شدن و مطرح شدن داده میخواهد به دنیا بگوید ایرانیان با اینکه شعارهای ارزشی میدهند اگر برایشان امکانات فراهم باشد اینگونه هستند که گلشیفته هست. پدرش میگوید با فلانی در مورد گلشیفته صحبت کردم ، و آنها گفتند گلشیفته کارش را خوب انجام داده !!! پس دیگر جای حرفی باقی نمی‌ماند خسته نباشی
  • مهسا IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    7 1
    جناب فراهانی من بجای شما بودم میگفتم گلشیفته دیگه دختر من نیس نکه با افتخار ازش یاد کنین واقعا متاسفم
  • اسی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    8 1
    خاک بر سر تو و گلشیفته و خاتمی و میرحسین موسوی خائن
  • بنده خدا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    5 1
    آقای بهزاد فرهانی گلشیفته شما بدرد همان فرانسه می‌خورد که فرهنگ اصیل ایرانی....
  • مهربانو DE ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    23 1
    متاسفم بازیگر دیگه بازیاتو نگاه نمیکنم خواهشا دخترتو بازیگر ایرانی مطرح نکن ک خودت و اون یکی دخترتم دیگه ب چشم نمیاین درست تربیت نکردی ازاسم هنرمند برا دخترات استفاده نکن بگوو دخترت تو بی بندوباری موفق بود خاتمی و میرموسوی وقتی راهکارتن پس بشین این ادما برات کازی کنن هرزگی هنرمندی نیس هروقت خاستی ببینی هنرمند کیه برو قطعه شهدا افتاد؟؟؟؟ شماییم ک میگین ازاده میتونه هرجور زندکی کنه ب اسم هنرمند ایرونی ازادی نکنه بره هر غلطی دلش خاست کنه ولی هنرمند ایرانی نه
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    18 0
    پناه برخودخداااااااااااا...چه پدری!!!!!!!....
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 1
    متاسفم برای کسی که برهنه بودن نشانه افتخار می دونه. در مورد ناموس خودت همین می گی. به نظر من تو ایرانی نیستی. ایرانی همیشه حتی قبل از اسلام هم غیرت داشته.
  • ا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    19 0
    مسأله اینجاست که به اسم فرهنگ دارن بی فرهنگی به ما تحمیل می کنن
  • پلشت IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    13 0
    این اقای فراهانی که خیلی جدی گفته بود گلشیفته دیگه دختر من نیست ...!!!!! چی شد حالا
  • بیژن US ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    5 0
    این ها اگر کاری ازشان بر می آمد برای خودشان میکردند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    2 0
    توهم زده
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 4
    گلشیفته سیاسی نیست
  • آیسآ IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 7
    گلشیفته فتخار بازیگری ایران و ایرانیان هست
  • زینب IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    11 0
    هیچ‌محبوبیتی برای من نداره ، نه خودش نه پدرش نه هیچ بازیگر دیگه ای ، مگه چقدر این قشر مرفه تو جامعه مهمن!
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    جمله دقیق و درست امام خمینی که در این‌گونه موارد باید یادآوری کرد: «ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم»
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    شهید لاجوردی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: «به مسئولين بارها گفته‌ام که خطر منافقین انقلاب به مراتب زيادتر از خطر منافقين خلق است، چرا که علاوه بر همه شيوه‌های منافقانه‌ی منافقين، سالوسانه در صف حزب اللهيان قرار گرفته‌اند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    به نظر من اجازه بدهیدایشان کماکان جزو افتخارات پدرش در همان کشورهای خارجی بماند ما که به این نوع هنر و بالطبع هنرمند احساس نیاز نمیکنیم .موفق باشند