۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۶

ایرنا نوشت:

رییس شورای اصناف کشور از توافق با سازمان امور مالیاتی برای تعیین 15درصدی مالیات بر درآمد اصناف درسال 89 بدون تغییر نسبت به یک سال پیش از آن خبرداد.

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: در نشست شامگاه گذشته با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان امور مالیاتی مقرر شد که ضریب مالیاتی همچون سال گذشته تعیین شود.
وی گفت: صنوف تا 31 تیرماه فرصت دارند تا اظهار نامه های مالیاتی خود را تحویل دهند.
رییس شورای اصناف توضیح داد: مالیات بر درآمد گروه 'ج ' (خرده فروشان ) با چهار درصد نمونه گیری و گروه‌های 'الف ' (کارخانجات ) و ' ب ' (واحدهای کوچک و خدماتی) با 15 درصد نمونه گیری تعیین شد.
فراهانی افزود: براین اساس صنوفی که قصد دارند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند باید 30 درصد مالیات را نقد و مابقی را در شش قسط ، شش ماهه پرداخت کنند.
رییس شورای اصناف همچنین توضیح داد: صنوفی نیز که به صورت معمول در نظردارند مالیات خود را بپردازند باید 40 درصد آن را نقدی و مابقی را به صورت شش قسط شش ماهه پرداخت کنند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • * IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
    0 0
    ایرانی چقدر مالیات بدهد ؟ یکی از عظیم ترین ثروتهای دنیا نفت ایران است که در دست دولت است و با این نفت هر کاری که می خواهد می کند . دیگر مالباتگرفتن چه معنی دارد ؟ کشورهائی مالیات می گیرند که ثروتی عظیم چون نفت و مس سرچشمه ندارند