بازنشستگی استادان، یکی از پر سر و صدا ترین اتفاقات وزارت علوم دولت های نهم و دهم است. اما اکنون خبر می رسد که کامران دانشجو، پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی استادان را داده است.

رضا عامری، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی دراین باره گفته است: "وزارت علوم پیشنهاداتی داشته که بتوانیم از اعضای هیئت علمی که دارای رتبه‌های دانشیاری به بالا هستند مدت زمان بیشتری در دانشگاه‌ها استفاده کنیم یعنی ماندگاری اعضای هیئت علمی دانشیار به بالا در دانشگاه افزایش پیدا کند.

آنطور که عامری به مهر گفته، وزارت علوم پیشنهاد داده اعضای هیئت علمی که در شرف بازنشستگی هستند ولی طی 3 تا 5 سال پایانی خدمتشان از نظر علمی، پژوهشی و آموزشی خدمات قابل قبولی داشته اند بتوانند با نظر هیئت امنای دانشگاه در سیستم ماندگار شوند.

تا پیش از این، وزارت علوم در پاسخ به خروج استادانی از دانشگاه ها که رتبه علمی بالا و البته ناهمگونی با سیاست های وزارت علوم داشتند، بحث بازنشستگی را مطرح می کرد. کار به جایی رسید که حتی مجلس هم در اعتراض، از وزیر علوم توضیح خواست.

معترضان به بازنشستگی عمده استادان تاثیرگذار در دانشگاه ها می گویند کرسی استادی، هیچگاه بازنشستگی ندارد و این خلاف اصول حاکم بر مراکز دانشگاهی است.

عامری درباره تصمیمات در این باره می گوید: "پیش از این مجلس شورای اسلامی نیز وارد بحث افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی شده بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هم اکنون بر روی این بحث کار می‌کند اما هنوز این بحث‌ها جمع‌بندی نشده که بالاخره سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی افزایش پیدا کند، کاهش پیدا کند یا همین طور بماند."

افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی قبل از سال 90 مطرح شد. کامران دانشجو وزیر علوم در این جلسه پیشنهادات وزارت علوم برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی را با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در میان گذاشت.

این درحالی است که دانشجو بارها گفته دانشگاه جای دسته ای از استادان نیست که او آنها را غیرمذهبی، غرب زده، همراه با فتنه و مانند اینها خطاب می کند. هرچند که بازنشستگی اجباری استادان را تکذیب می کند.

به گفته محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای بررسی دقیق‌تر در جلسه شورای معین مورد بررسی قرار گیرد و سپس جهت تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    فكر مي كنم آقاي وزير فكر آينده شغلي خود را هم كرده اند
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    آقای وزیر نکند چون نوبت به شما رسیده فکر آینده کرده اید ؟ ایکاش ازاساتیدی که بیشتر عمر ع لمی خود را صرف مدیریتهای کلان نموده اند یک آزمون علمی گرفته شود که آیا صلاحیت ادامه تدریس را دارند یا نه؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    از سرنوشت جامعه ای که کارهای بزرگ را به اشخاص کوچک داده اند باید نگران بود