فارس نوشت:

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ادعای وهابیون مبنی بر اینکه قرآن شیعیان و اهل سنت متفاوت است کذب محض تاکنون نقطه‌ای از قرآن تحریف نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: چند دستور در رابطه با قرآن وجود دارد. نخست این که قرآن تحریف نشده‌ است و ادعای وهابیون مبنی بر این که قرآن شیعیان تحریف شده و با قرآن اهل سنت تفاوت دارد کذب است و حتی یک نقطه از قرآن تحریف نشده است.

وی افزود‌: دومین دستور قرآنی قرائت و سومین دستور قرائت با ترتیل و چهارمین دستور تدبر در قرآن است.
قرائتی با بیان این که مشکل حوزه و دانشگاه این است که برخی از علوم مفید نیست و تصریح کرد: علم و اقدام مفید چهار شرط لازم دارد و نخست این که واجب باشد، دوم اینکه مستحب باشد سوم نیاز فرد بوده و چهارم این که نیاز جامعه باشد. تمام اقدامات ما باید بر اساس اسلام باشد. ما در زمینه علمی در حال حاضر نه شرقی و نه غربی نه اسلامی، بلکه گیج هستیم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور به انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج پرداخت و گفت:‌ مطابق مفاهیم قرآنی سومین نیاز بشر ازدواج است که بعد از نیاز اکسیژن و نان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌چهار نوع نماز داریم نخستین نوع ‌نماز، نماز شکر است که شاکر خداوند باشیم دومین نوع نماز، نماز رشد است و 250 نکته تکاملی در نماز وجود دارد سومین و چهارمین نوع نماز به ترتیب نماز انس و قرب است.
قرائتی گفت: ما نتوانسته‌ایم مزه دین را به مردم بچشانیم و مفاهیم قرآنی را درست به مردم آموزش دهیم و امیدوارم دانشجویانی که دراین جشنواره شرکت کرده و تازه وارد حیطه قرآنی شدند در جا نزده و به جلو بروند.

وی ادامه داد: قرائت قرآن توقفگاه نیست بلکه مرحله گذار است و اگر مشکلی نداشته قرآن را حفظ کنید. به طور مثال تا به حال 2 هزار و 700 نکته حقوقی از قرآن استخراج شده است و من که طلبه‌ای بیشتر نیستم، 250 نکته از نماز استخراج کردم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =