همایش ملی "هنر و تمدن شیعی" دهم و یازدهم اردیبهشت ماه جاری در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری به منظور تبیین ابعاد گسترده دستاوردهای فرهنگ و هنر شیعی در تمدن اسلامی که تجسم و نمود حقیقت اسلام است و بررسی چگونگی شکل گیری آن در ایران و تأثیر آن در سایر کشورها که ناشی از روح ولایی و اعتقادی آن است؛ " همایش ملی هنر و تمدن شعی " را برگزار می کند.

این همایش با دو محور پژوهشی "فرهنگ و تمدن شیعی" و "هنر ومعماری شیعی" با موضوعاتی چون تأثیر قرآن بر شکل گیری فرهنگ شیعی، تأثیر احادیث نبوی و ولوی بر شکل گیری فرهنگ شیعی، ولایت و ولایت مداری در فرهنگ شیعی، نقش حکمت و عرفان در فرهنگ شیعی، تأثیر فرهنگ شیعی بر ادبیات فارسی، تأثیر فرهنگ شیعی بر تفکر و اندیشه ایرانی و... برگزار می شود.

همچنین تأثیر قرآن بر زیبایی شناسی هنر شیعی، تأملی بر متون و منابع هنر و معماری شیعی، تأثیر تفکر ولایی در شکل گیری تمدن شیعی، بررسی تجلی فرهنگ شیعه در هنرهای معماری، نگارگری، خوشنویسی، موسیقی و هنرهای صناعی و... برخی از موضوعات محور دوم این همایش به شمار می رود.

"همایش ملی هنر و تمدن شیعی" روز یکشنبه و دوشنبه 10 و 11 اردیبهشت ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان حافظ تقاطع خیابان سمیه برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =