دبیر انجمن ورزش های زورخانه ای ترکیه گفت، کشورش با برنامه ریزی دقیق و فعالیت شبانه روزی قصد دارد، دروازه صدور این رشته به قاره اروپا باشد.

جوشکون بیلگی با اعلام این خبر گفت: « ورزش زورخانه ای از سال 2010 و در جام جهانی قونیه به صورت رسمی وارد ترکیه و خوشبختانه خیلی زود با اقبال عمومی مواجه شد. در حال حاضر این رشته در 26 استان ترکیه جریان یافته و در 5 استان نیز به صورت فعال پیگیری می شود.فرهنگ ترکیه و ایران به عنوان دو کشور برادر بسیار نزدیک است. این رشته که به نوعی رشته دلیران و مدافعان خاک و ناموس ممالک به حساب می آید، با فرهنگ هر دو کشور هماهنگ است و شکی وجود ندارد که به زودی وارد خانواده ها و جمع ورزشکاران ترکیه می شود. البته سالهاست در محافل دانشگاهی و مدارس ورزش ترکیه به صورت آکادمیک روی این رشته کار شده و چند رساله ی دکتری نیز در این باره نوشته شده است. مطئن هستم با کسب استانداردهای لازم به زودی به یکی از فدراسیون های درجه 1 ترکیه تبدیل خواهیم شد.»

بیلگی در پایا ن گفت: « مهمترین هدف مان این است که دروازه صدور این رشته به اروپا باشیم. در این راستا با میزبانی مسابقات جهانی سال جاری در آنتالیا که همزمان با مسابقات جهانی ورزش های همگانی برگزار می شود، این رشته را به تمامی کشورهای شرکت کننده در این گردهم آیی معرفی خواهیم کرد.مطمئنا اگر بتوانیم این رشته را به 20 کشور نیز معرفی و صادر کنیم کار بزرگی را انجام داده ایم.»

 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    دم اين ترکها گرم