۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

فارس نوشت:

 یک روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به سخنرانی دیشب رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد اوباما از حقوق بشر در خاورمیانه حمایت کرد اما اشاره‌ای به عربستان سعودی که یکی از سرکوبگرترین کشورها در جهان عرب است، اشاره‌ای نکرد.

به گزارش روزنامه گاردین، سخنرانی "باراک اوباما " در خصوص خاورمیانه یک واکنش دیرهنگام به وقایع فوق العاده‌ای بود که آمریکا تا کنون در آنها نفوذ اندکی داشته است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا از روح قدرت مردم که "بهار عربی " امسال را به وجود آورده است ستایش کرد اما همچنین این موضوع را روشن ساخت که مداخله مستقیم آمریکا در منطقه همچنان گزینشی خواهد بود.

گاردین ادامه داد: با کمال تعجب، عربستان سعودی که یکی از سرکوبگرترین کشورها در جهان عرب و یکی از هم‌پیمانان کلیدی و تامین کننده نفت آمریکاست، اوباما در سخنرانی 5 هزار و 400 کلمه‌ای خود اشاره‌ای به آن نکرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: اوباما هیچ ایده‌ واقعی جدیدی در خصوص بن بست اسرائیل-فلسطین ارائه نداد و بر تعهد همیشگی آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

گاردین با اشاره به اینکه حذف کامل عربستان سعودی از سخنرانی اوباما اشتباهی فاحش بود ادامه داد در خصوص بحرین نیز که شریک قدیمی آمریکاست و ناوگان پنجم آمریکا در آن قرار دارد، نشانی از برخورد و تنبیه آمریکا با سرکوب مخالفین دیده نمی‌شد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =