ایرنا نوشت:

گروه 'انسر' به عنوان یکی از بزرگترین گروههای ضد جنگ در آمریکا به سخنان باراک اوباما در خصوص تحولات خاورمیانه به ویژه ایران واکنش نشان داد و آن را نشانه دورویی و نفاق عمیق رییس جمهور آمریکا دانست.
برایان بکر مسول گروه انسر ساعاتی بعد از سخنرانی اوباما با صدور بیانیه ای اظهار داشت : اوباما دولت ایران را محکوم و صحبت از حقوق مردم ایران می کند اما او فراموش کرد، بگوید که سازمان جاسوسی آمریکا با همتای انگلیسی خود دولت دمکراتیک ایران درسال 1332 را سرنگون کرد و شاه و رژیم شاهنشاهی را برای چپاول نفت این کشور دوباره به قدرت رساند.
این گروه ضد جنگ که بارها تظاهرات های میلیونی در ایالت های مختلف آمریکا بر ضد سیاست های کاخ سفید به راه انداخته اند، در بیانیه خود آورده است، آمریکا تنها زمانی رابطه اش را با ایران را قطع کرد که انقلاب مردمی ایران دیکتاتوری شاه را سرنگون کرد.
در این بیانیه تاکید شده که چگونه آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران صحبت می کند اما دولت اسرائیل معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا نمی کند و 200 کلاهک هسته ای غیرقانونی دارد. البته آمریکا هم هزاران کلاهک هسته ای دارد و تنها کشوری است که هیروشیما و ناکازاکی را با بمب اتمی تخریب کرد.
گروه انسر در بیانیه خود خاطر نشان کرده آمریکا دهها سال است که از شبکه دیکتاتورها در خاورمیانه و رژیم اسرائیل حمایت می کند و اکنون که با قیام های مردمی دیکتاتورها را از دست داده ، تلاش می کند سلطه خود را بر منطقه حفظ کند.
در این بیانیه تصریح شده است، اوباما از سیاست آمریکا برای ترویج اصلاحات و حمایت از دمکراسی سخن می گوید اما تنها دولت هایی را در خاورمیانه هدف حمله نظامی و تحریم های اقتصادی قرار می دهد که سیاست های مستقل از کنترل نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا دارند، چرا دولت آمریکا هرگز رژیم مبارک را در حالی که مردم مصر قیام کرده بودند، تحریم نکرد و از رژیم خشن عربستان حمایت می کند؟
گروه انسر با انتقاد از خفقانی که در داخل آمریکا ایجاد شده است، گفت :اوباما صحبت از حمایت از حقوق اولیه مردم و آزادی بیان در خاورمیانه می کند اما داخل آمریکا کسانی که قصد آگاه کردن مردم دارند، مجازات می شوند، سرجوخه 'بردلی مننیگ' را زندانی کرده و ممکن است تا آخر عمر در زندان بماند.
'بردلی منینگ اسناد جنایت نظامیان آمریکا در عراق را منتشر کرده است.'
با وجود اینکه تنها چند ساعت از سخنرانی اوباما در خصوص تحولات خاورمیانه می گذرد اما با واکنش های بسیار منفی در داخل و خارج آمریکا روبرو شده است.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    باید تیتر می زدیدسخنرانی ضد ایرانی اوبامامسئول گروه انسر را عصبانی کرد نه اینکه بنویسید امریکایی ها را عصبانی کرد. بابا تو رو خدا یه کم برای مخاطبانتون شعور قائل بشین و مثل صدا و سیما واسه خبرهاتون تیتر نزنین.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    یه احمق هم پیدا شد نظر داد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    خیلی از امریکایی ها از روی نقشه نمیدانند ایران کجا قرار داردوایران رابا عراق اشتباهی میگیرند.برای تو که اگر این حرفها رانزنی از گشنگی می میری ایران خیلی مهم است نه برای امریکایی ها
  • امین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    اتفاقا حرفاش کاملا ایرانی بود و لذت بردیم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    به نظر من زیباتر ، درست تر از این و ایرانی تر از این نمیتوانست صحبت کند
  • امیر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    یک گروه ضد جنگ با آمریکا فرق داره ، این طوری تیتر نزن جناب روزنامه نگار خالی بند احمدی نژادی .
  • سعيد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    خيلي تيتر مزخرفي زدين اينجوري در سايتتون رو بايد تخته كنيد بريد سماغ بمكيد. خواهش مي كنم يه مقدار اصول حرفه اي رو رعايت كنيد.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    چییییییی میگییییییی !!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    این انقلاب جه با نظر موافق اوباما و جه غیر نظر اوباما با لطف خدا مسیر خود را ادامه خواهد داد . ملت شهید پرور ایران برای رضایت خداوند تلاش کرده و می کند هر فردی می تواند نظر بدهد حتی اوباما .
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    اوبما حرفش برای وطن فروش ها ونادان ها جالبه !!!!دلتون زیاد خوش نکنید به این ادم ها امثال مبارک خیلی خوشخدمتی به امریکا وغرب کرد ولی رفتند داخل زباله دانی... شما ها مواظب باشیدداخل زباله دانی امریکا نروید
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    آمریکا رفتنی است.