۰ نفر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۸

«یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد»، «از پشت عینک‌های ته استکانی» و «پیاده رو خیابان شقایق» از جمله داستان‌های اولین مجموعه داستانی علی‌اصغر حسینی‌خواه با عنوان «یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد» هستند.

به گزارش خبرآنلاین، «یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد» اولین اثر علی‌اصغر حسینی‌خواه و شامل ۹ داستان کوتاه است که عمدتاً مضامینی اجتماعی دارند. «یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد»، «مخروبه»، «از پشت عینک‌های ته استکانی» و «پیاده رو خیابان شقایق» از جمله داستان‌های این مجموعه ۹۶ صفحه‌ای هستند که توسط نشر ثالث با قیمت ۲۲۰۰ تومان منتشر شد.

یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد

در بخشی از داستان «یک نفر برای تاکسی‌ها دست تکان می‌دهد» می‌خوانیم: «آخرین باری که دیدمش، آن طرف ایستگاه اتوبوس بود؛ وقتی می‌خواستم بروم ایستگاه راه آهن و از آن شهر و آن وضعیت فاصله بگیرم. یک دفعه بین جمعیت ظاهر شد و بعد مثل شبحی لابه لای ماشین‌های ایستاده پشت چراغ، گم شد. انگار آمده بود چیزی را ثابت کند. سوار اتوبوس نشدم.‌‌ همان جا توی ایستگاه نشستم و زل زدم به تیغه دیواری که به پیاده روی آن یکی خیابان می‌پیچید و ناهید و کناره مانتوی ناهید را که باد می‌بردش، توی پیچ‌اش گم کرده بودم. دلم می‌خواست ساعت‌ها توی‌‌ همان حالت بمانم و نگاه کنم. اگر ساعت حرکت قطار دیر نمی‌شد، به این زودی برای تاکسی دست تکان نمی‌دادم. برف باریده بود؛ سرد بود و لبه جاده پر شده بود از برف و کمی هم که آب شده بود، آمده بود و روی جاده را خیس کرده بود....»

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =