ایسنا نوشت:

علی چنگیزی دومین رمانش را به همراه نخستین مجموعه‌ داستانش منتشر می‌کند. این نویسنده با اشاره به انتشار دومین رمان خود گفت: رمان «پنجاه درجه بالای صفر» در یک فضای کویری رخ می‌دهد و سه داستان در این رمان وجود دارد که با هم پیش می‌روند. این داستان‌ها البته یک تفاوت زمانی با هم دارند و به گونه‌ای به هم مربوط ‌اند. یکی از این داستان‌ها را راوی اول‌شخص روایت می‌کند و دو داستان دیگر راوی‌ سوم‌شخص دارند.


این نویسنده با اشاره به ماجرای این داستان‌ها عنوان کرد: یکی از این داستان‌ها ماجرای سرقت از بانک است، یکی تحقیق درباره‌ قتل و دیگری فرار یک سرباز از محل خدمت. رمان «پنجاه درجه بالای صفر» مجوز نشر گرفته است و تا تابستان از سوی نشر چشمه منتشر می‌شود.


چنگیزی از در راه نشر بودن مجموعه داستان خود خبر داد و گفت: مجموعه‌ داستان «گربه در زیرزمین» شامل شش داستان می‌شود؛ داستان‌هایی چون «رو به غرب»، «معبدی در باغ»، «مرمت» (برنده‌ جایزه‌ ادبی اصفهان)، «گربه در زیرزمین» (برگزیده‌ جایزه‌ ادبی اصفهان) و «این یک نارنجک نیست».


وی افزود: اغلب داستان‌های این مجموعه را قبل از رمانم نوشته‌ام. این داستان‌ها چندان به هم مرتبط نیستند و موضوعات متفاوتی دارند. داستانی مانند «این یک نارنجک نیست» درباره‌ جنگ است، «گربه در زیرزمین» طنز است و «رو به غرب» فضایی شبیه رمان اولم «پرسه زیر درختان تاغ» دارد. این مجموعه داستان پیش از عید توسط نشر افراز برای دریافت مجوز نشر ارائه شده است.


علی چنگیزی زاده سال 1356 در آبادان است و تاکنون از او، رمان «زیر درختان تاغ» منتشر شده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =