روزنامه جام جم نوشت:

بازپرس شعبه 12 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران 17 عضو باند کمپ وحشت را گناهکار شناخت و پرونده آنها را با صدور کیفرخواست و قرار مجرمیت به دادگاه ارسال کرد. بازپرس پرونده به دلیل آن که متهمان با ربودن افراد و شکنجه آنها و اخاذی از خانواده‌‌هایشان مرتکب جرم شده بودند، این درخواست را به دادگاه جزایی ارائه کرده است.

 اعضای این باند از مهر سال گذشته فعالیت‌های تبهکارانه خود را در غرب و شمال غرب تهران آغاز کرده بودند تا این که روزهای پایانی آبان همان سال در پی شکایت مردی مبنی بر زندانی شدن پسرش در یک کمپ غیرمجاز در محله فرحزاد، ماموران با هماهنگی قضایی وارد آنجا شدند و 7 مرد زندانی را نجات دادند. در تحقیق از این افراد مشخص شد همگی از سوی اعضای این باند ـ که ماموران قلابی بودند ـ ربوده شده و با انتقال به کمپ، پس از شکنجه، پول و اموالشان به سرقت رفته و تعدادی از آنها نیز مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

اعتراف باند تبهکاری
با دستور ویژه بازپرس طوفانی، رئیس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران تحقیقات پلیسی آغاز شد و ماموران در این ارتباط پدر و پسری را همراه 4 مرد دیگر دستگیر کردند. در تحقیق از این متهمان معلوم شد آنها با جعل عنوان ماموران انتظامی، راه افراد را در خیابان‌ها سد کرده و پس از ربودن و انتقال به کمپ اجباری، آنها را به شدت شکنجه داده اند و بارها به قصد آزادی از خانواده‌هایشان اخاذی کرده‌اند. در مرحله دیگر از تحقیقات، ماموران متوجه شدند اعضای دیگر این باند، چند ماهی است در کمپ دیگری فعالیت‌‌هایشان را ادامه می‌دهند. به این ترتیب روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که بعد از یک ماه تعقیب و مراقبت‌های پلیسی، 11 مرد در این رابطه دستگیر شدند و 40 گروگان که در کمپ اجباری آنها زندانی بودند، آزاد و تحویل خانواده‌‌هایشان شدند. افراد دستگیر شده به همدستی با 6 متهم بازداشت شده دیگر در آدم‌ربایی و شکنجه دادن مردم اعتراف کردند. اعضای این باند تبهکاری که 17 نفر هستند، به اتهام ارتکاب جرایم خشن با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

بازپرس طوفانی، رئیس شعبه 12 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران پس از اخذ آخرین دفاع از اعضای این شبکه تبهکاری، آنها را به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی، حبس غیرقانونی افراد، جعل عنوان ماموران انتظامی، شکنجه افراد ربوده شده و اخاذی از خانواده‌های آنها گناهکار شناخت و برایشان شدیدترین مجازات‌ها را خواست. بازپرس، پرونده متهمان را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال کرد تا اعضای باند تبهکاری به زودی محاکمه شوند.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =