جزییات پرونده پولشویی از طریق فروش معادن و اموال عمومی

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی جزئیات پولشویی بیش از ۳ هزار میلیارد ریالی و تحصیل مال نامشروع در آلبلاغ اسفراین را اعلام کرد.

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون مشخص شده حجم اموال نامشروع تحصیل شده از سوی متهمان در پرونده پولشویی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال بوده است که یقینا با دستگیری دیگر عوامل و ایادی مرتبط و تکمیل تحقیقات این مبالغ به بیشتر از این نیز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام جعفری افزود: متهمین با فروش اموال عمومی و ذخائر ارزشمند معدنی به مناطق مختلف کشور از جمله به برخی استان‌ها به طور سازمان یافته و شبکه‌ای عمل می‌کردند و با این کار باعث تضییع حقوق عامه شده اند.

او عنوان کرد:همه عوامل مربوط به این رویداد چه افراد بومی و غیربومی که به نحوی در این جریان دخالت شده اند تحت تعقیب کیفری قرار گرفته اند و اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:کسانی که در امر برداشت و بهره برداری غیرمجاز از معادن و نیز در خرید و فروش اموال عمومی به هر میزان و در هر سطحی فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه داشته اند و همچنین کلیه اشخاصی که عالمانه و عامدانه بسترهای لازم را برای تسهیل و تسریع ساز و کار غیرقانونی پولشویی عوامل اصلی فراهم کرده اند تحت تعقیب کیفری و قضایی قرار دارند.

231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =