۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵

ایسنا نوشت:

در حالی که نظام حاکم لیبی از درخواست صدور حکم جلب قذافی و پسر وی انتقاد کرده، وزیر خارجه انگلیس از صدور این حکم استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسی ابراهیم، سخنگوی نظام حاکم لیبی در سخنان خود در واکنش به درخواست صدور حکم جلب معمر قذافی رهبر لیبی، سیف الاسلام قذافی پسر وی و عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات لیبی اظهار داشت: متاسفانه دادگاه بین‌المللی جنایی (لاهه) از همان ابتدا و آغاز بحران لیبی بر گزارش‌ها و اطلاعات روزنامه‌ها و رسانه‌ها برای ارزیابی شرایط این کشور تکیه کرد.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل دادگاه لاهه به نتایج ناهماهنگی دست یافته است.

موسی ابراهیم همچنین عنوان داشت: ما در هیچ زمانی طی درگیری‌ها در لیبی دستور کشتار مردم و شهروندان را صادر نکرده و خواهان استفاده از مزدوران علیه آنها نبوده‌ایم.

وی در ادامه مدعی شد: این شورشیان هستند که با حمل سلاح باعث کشتار مردم شده‌اند.

سخنگوی نظام حاکم لیبی همچنین عنوان داشت: مسئولان لیبیایی خواهان اعزام هیات‌های تحقیقاتی به کشور شده بودند اما هیچ کس به حرف ما گوش نداد.

وی در ادامه افزود: ما همچنان خواهان پایان یافتن خشونت‌ها در کشور و آغاز روند سیاسی واقعی با مشارکت تمام مردم لیبی هستیم.

دادستان کل لاهه پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس مدارک و اسناد جمع آوری شده، معمر قذافی شخصا دستور حمله به شهروندان لیبیایی را صادر کرده بود.

خالد الکعیم، معاون وزیر امور خارجه لیبی نیز در واکنش به سخنان دادستان کل لاهه به شدت از این دادگاه انتقاد کرده و عنوان داشت که اقدامات و فعالیت‌های این دادگاه مشکوک است.

وی در ادامه افزود: اکثر کشورهای آفریقایی حکم‌های جلب دادگاه لاهه را به رسمیت نمی‌شناسند.

این در حالی است که ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت: شرایط حقوق بشر در لیبی و رفتار نظام قذافی در این کشور همچنان باعث نگرانی است.

وی در ادامه افزود: ارائه درخواست صدور حکم جلب، این مساله را به نظام قذافی یادآوری می‌کند که ارتکاب جنایت بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تاکید کرد: باید مسئولان لیبیایی به دلیل حمله به شهروندان محاکمه شوند. جامعه بین‌المللی نیز باید از دادگاه لاهه حمایت کند. ما خواهان همکاری کامل با حکم جلب دادگاه لاهه هستیم.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =