فریاد جهان بر سر اسرائیل؛کودک‌کشی را متوقف کن

اعتراضات به وحشی گریهای رژیم صهیونیستی در سراسر جهان در حال برگزاری است.

مهسا مژدهی: حمله اسراییل به غزه در دو روز اخیر نه تنها کاهش نیافته که با شدت بیشتری ادامه داشته است. مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند فعلا قصد ندارند که به هدف قراردادن این باریکه پایان دهند. پیشنهاد اتش بسی که این روزها مطرح است از سوی تلاویو رد شده است. در همین حال درگیری ها در داخل سرزمین های اشغالی هم ادامه دارد. هنوز کسی نمی داند جنگی که در هفته اخیر جریان داشته، دقیقا چه تعداد قربانی گرفته است اما اعدداد تا کنون به بالا 170 نفر رسیده. اما تصاویر منتشر شده می گوید توپخانه رژیم صهیونیستی بسیاری از ساختمان های مهم را در غزه هدف قرار داده است. از آن سو فلسطینی ها هم اینبار با شدت بیشتری با پرتاب موشک به سمت سرزمین های غصب شده به مبارزه با اسراییلی ها پرداخته اند. برخی کشورهای اروپایی این روزها اما در بحبوحه جنگ با ایجاد محدودیت برای مخالفان اسراییل شگفتی ساز شده اند. رفتار پلیس با تظاهرکنندگان در فرانسه بسیاری را متعجب کرده است.

جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا، با نتانیاهو و محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگوهایی تلفنی داشته است. او در این گفتگوها نگرانی خود را از خشونت‌های موجود ابراز کرد. همچنین  دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان رسانه‌ها، گفته که از افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه عمیقا دلسرد و ناامید شده است.

اروپایی ها به خیابان ها آمدند

در پی آنچه در سرزمین های اشغالی و نوار غزه در حال وقوع است، اعتراضات در سراسر جهان به رفتار رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان فلسطینی ادامه دارد.

دهها هزار نفر از مردم در سراسر اروپا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهرات برپا کردند که در برخی شهرها با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. حمایت از مردم فلسطین در برابر تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در شهرهای اروپا روز گذشته از پاریس، مادرید و لاهه آغاز شد و در دیگر شهرهای اروپایی گسترش یافت. حدود سه هزار نفر بعدازظهر روز گذشته (شنبه) در میدان «لابرتین» بروکسل پایتخت بلژیک برای بزرگداشت «یوم النکبة» (فاجعه اشغال فلسطین) تجمع کردند و تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها در قدس اشغالی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم ممنوعیت‌های تحمیلی دولت پاریس برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین، چندین هزار نفر از مردم فرانسه روز شنبه در حمایت از فلسطینیان در سراسر این کشور اروپایی از جمله پاریس راهپیمایی کردند.

طبق این گزارش، در جریان راهپیمایی مردم فرانسه در پاریس، نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن جمعیت به زور متوسل شدند و درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان به وجود آمد و دست‌کم ۴۴ نفر بازداشت شدند.

تصاویر منتشر شده، نیروهای امنیتی را در خیابان‌های پاریس نشان می‌دهد که در حال پاشیدن آب با فشار بسیار قوی به سمت معترضان هستند تا مانع از راهپیمایی آن‌ها شوند. رسانه‌های فرانسه گزارش کردند که حدود ۲۲ هزار نفر روز گذشته در حمایت از مردم فلسطین در ۶۰ راهپیمایی جداگانه در سراسر فرانسه مشارکت کردند و این شامل راهپیمایی دو هزار و ۵۰۰ الی سه هزار و ۵۰۰ نفری در پاریس علی‌رغم وجود ممنوعیت‌های تحمیلی می‌شود. در اسپانیا نیز حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر روز گذشته در آرامش در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و شعار می‌دادند: «این جنگ نیست، نسل کشی است» و نوشته‌هایی را به دست گرفته بودند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود: «سکوت بعضی‌ها رنج دیگران است» و «بیت‌المقدس، پایتخت ابدی فلسطین».

فریاد جهان بر سر اسرائیل؛کودک‌کشی را متوقف کن

هزاران نفر نیز روز گذشته در برلین و دیگر شهرهای آلمان و همچنین سوئیس در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی نیز در خیابان‌های برلین آلمان مستقر شده بودند و پس از گذشت نیم ساعت از برگزاری راهپیمایی، دستور متفرق شدن جمعیت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را صادر کردند که در نتیجه آن نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و تعدادی نیز بازداشت شدند.

ساکنان شهرهای انگلیس از جمله لندن نیز همچون بسیاری از ساکنان کشورهای اروپایی در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی برگزار کردند و آن طور که شبکه «اسکای نیوز» گزارش کرده است، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند. پس از گذشت ساعاتی، این جمعیت بزرگ از «هاید پارک» به سمت سفارت فلسطین اشغالی در لندن حرکت کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. 

به نوشته ایرنا هزاران نفر در سراسر آمریکا و نقاط مختلف جهان، روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن خشونت علیه ساکنان غزه به خیابان‌ها آمدند.در برخی جاها هم تنش‌های کلامی بین طرفداران صهیونیسم و حامیان فلسطین رخ داد اما تاکنون گزارشی از بازداشت منتشر نشده است. همچنین صدها نفر روز شنبه با تظاهرات در خیابان‌های لس آنجلس خواستار پایان حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدند.

همچنین در بخش‌های مختلف نیویورک، تگزاس، واشنگتن دی‌سی، ماساچوست، شیکاگو هم هزاران نفر به خیابان‌ها آمدند و با شعارهایی همچون صهیونیست‌ها باید بروند، پرچم‌های فلسطین را به حرکت درآوردند.

صدها نفر روز شنبه باحضور در خیابان‌های لس آنجلس نیز خواستار پایان حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شدند.

*تصویری که نیویورک تایمز از تظاهرات نیویورک منتشر کرده است.

فریاد جهان بر سر اسرائیل؛کودک‌کشی را متوقف کن

خشم اسیا از نتانیاهو

رسانه‌های پاکستانی نیز با ابراز تاسف از تداوم حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه به رغم مخالفت جهانی، گزارش دادند: اسرائیل وحشی تر از هر زمان دیگر شده اما این رژیم فقط با بیانیه متوقف نمی‌شود و این سوال باقی می‌ماند که آیا وقت بیداری جهان از خواب غفلت فرا نرسیده است.

روزنامه های پاکستانی اعم از انگلیسی و اردو زبان امروز یکشنبه پس از ۳ روز تعطیلی به مناسبت عیدفطر، مطالب صفحه اول، سرمقاله و ستون‌های خود را به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس و واکنش‌های جهانی از جمله اقدامات کشورهای اسلامی اختصاص دادند.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز امروز با پخش تصاویری از لحظه حمله موشکی اسرائیل به ساختمان رسانه‌های بین المللی، این اقدام را به شدت محکوم کرده و گفتند: تمام جهان برای فلسطینیان به پا خواسته‌اند و این وضعیت صهیونیست‌ها را وحشت زده کرده و آنان دست به یورش به رسانه‌ها زدند.

نشریات پاکستانی از عملکرد ضعیف نهادهای بین المللی برای تامین حقوق ملت فلسطین به شدت انتقاد کرده و نوشتند: سرپیچی آشکار اسرائیل رنج و مشکلات ساکنان نوار غزه را بیشتر کرده است.

"اوصاف، نایی بات، ۹۲، جنگ و دنیا" به عنوان مطرح ترین روزنامه‌های اردو زبان پاکستان نوشتند: اقدامات حاکمان اسلامی برای دفاع از فلسطین ناکافی است باید به جای صدور بیانیه و محکوم ساختن، رویکرد موثرتری نشان دهیم تا حداقل سد راه اسرائیل افسارگسیخته شویم.

مردم و دولت های کشورهای شرق آسیا از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی به روش های مختلف به جنایات صهیونیست ها واکنش نشان داده و از مردم فلسطین حمایت کرده اند.

چین اگرچه معتقد به تشکیل دو دولت در فلسطین است اما در چند روز گذشته همواره از فلسطین حمایت کرده است.سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این کارشکنی آمریکا در شورای امنیت برای میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت: واشنگتن به تنهایی صدای شورای امنیت در واکنش به اوضاع فلسطین و اسرائیل را خاموش کرد و بار دیگر در برابر جامعه جهانی ایستاد. هوا چون اینگ افزود: چرا آمریکا باید چنین کاری بکند؟ آمریکا بارها ادعا کرده به حقوق مسلمانان اهمیت می دهد اما اکنون که بار دیگر درگیری بین اسرائیل و فلسطین شروع شده و تعداد زیادی از مسلمانان فلسطینی از آن رنج می برند، آمریکا با نادیده گرفتن شرایط دشوار زندگی مسلمانان، مانع از بهبود وضعیت آنان می‌شود. هوا تاکید کرد: چین همچنان به تلاش خود برای وادار کردن شورای امنیت برای انجام مسئولیت های خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، انجام اقدام فوری  برای توقف درگیری میان اسرائیل و فلسطین و تأکید و حمایت قاطع از "طرح دو کشور" ادامه خواهد داد و برای برقراری هر چه سریعتر صلح و ثبات در منطقه تمام توان خود را به کار خواهد بست.

با حضور مسلمانان، جمعی از ژاپنی ها و نمایندگان ادیان از جمله بودیسم، روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه، راهپیمایی با شکوهی در مقابل و  اطراف مسجد جامع توکیو در حمایت از ملت مظلوم فلسطین برگزار شد.

در این مراسم، شرکت کنندگان با صدور بیانیه ای، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار تعداد زیادی از مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

آنطور که یکی از فعالان اجتماعی ژاپن در توئیتی نوشته بود تظاهر کنندگان ضد اسرائیلی در مقابل وزارت دفاع ژاپن خواستار استعفای «یاسوهیده ناکایاما» معاون وزیر دفاع این کشور شدند زیرا آنها معتقدند که یاسوهیده از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

وزارت خارجه کره جنوبی هم در بیانیه ای نسبت به افزایش خشونت و مرگ غیرنظامیان به دلیل درگیری های نظامی بین اسرائیل و فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت: ما نسبت به تلفات گسترده غیرنظامیان از جمله کودکان به دلیل حملات موشکی در نوار غزه و ضد حمله به آنها ابراز نگرانی می کنیم.

وزارت خارجه کره جنوبی در این بیانیه از هر دو طرف خواسته است از بالا بردن تنش خودداری کرده و استفاده از نیروهای مسلح را متوقف کنند، زیرا تحت هیچ شرایطی خشونت قابل توجیه نیست.

نخست وزیر مالزی در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی "حماس"، درباره آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو و بر حمایت از مردم مظلوم این کشور تاکید کرد. محی‌الدین یاسین اعلام کرد: از جانب خودم و مردم مالزی مراتب تسلیت و اندوهمان را درباره از دست رفتن جان و همچنین جراحات وارد شده به فلسطینیان در حملات شریرانه رژیم اسراییل ابراز داشتم.

وی خاطرنشان کرد که از شنیدن درد و رنج مردم مسلمانان در  فلسطین بخصوص در نوار غزه  از زبان این مقام حماس بسیار آشفته حال و نگران شده است .

نخست وزیر مالزی ضمن تاکید بر حمایت این کشور از مبارزه فلسطینیان گفت که مالزی به تلاشها برای دفاع از حقوق فلسطینیان ادامه می‌دهد. وی بار دیگر بر تعهد مالزی به جست وجوی راههایی برای ارائه کمک برای کاهش آلام مردم فلسطین تاکید کرد.

نخست وزیر مالزی خاطرنشان کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس هم در این گفتگوی تلفنی مراتب قدردانی خود را از مردم مالزی برای ادامه کمک‌ها و حمایت‌ها از مردم فلسطین ابراز داشته است.

محی‌الدین همچنین در یک سخنرانی ویژه مساله فلسطین گفت که مالزی از ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری خشونت اسراییل علیه فلسطینیان، اندوهناک و ناامید شده است. 

مشاور رییس جمهوری ترکیه در انتقاد از حامیان رژیم صهیونیستی، از این رژیم که حملاتش منجر به کشته شدن زنان و کودکان در نوارغزه شده و نیز حامیانش، به عنوان بزرگترین قاتلان تاریخ نام برد. ترکیه این روزها به شدت در حال فعالیت علیه تلاویو است. روز گذشته پرچمی با استفاده از پرچم ایران و ترکیه و فلسطین در این کشور بالا برده شد.

حتی مقامات کوبایی، از رئیس جمهوری و ارکان دولتی تا سران جنبش‌های مردمی، بار دیگر ضمن اعلام حمایت و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهونیستی را به شدت محکوم کردند.

>>> این مطالب را هم بخوانید:
لیبرمن:در برابر حماس وضعمان این است،مقابل حزب‌الله و ایران چه خواهیم کرد؟!
انتفاضه سنگ به پرتاب موشک رسید؛آیا این جنگ فراگیر خواهد شد؟
نتانیاهو در آستانه سقوط است؟

311 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد DE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    عجب والله بالله اگه‌ما اینجاییم تو قلب دنیا فریاد دنیا بر سر حماس و ۲۰۰۰ موشک عجبببببب
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    جهان غلط می کند. بهتر است فریاد بکشد فلانی جنگ افروزی را تمام کن
  • توهم US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    ده ها هزار نفر که کل دنیا نیست . طرفداری از یک جناح کار درستی نیست . هر دو طرف مقصرند . حماس خانه مسکونی رو با راکت زده . اسرائیل هم منطقه مسکونی رو زده . لعنت بر جنگ طلب در هر لباس و هر منصب .