یوسف رشیدی در کافه خبر گفت: با مسوولان راهنمایی و رانندگی، محیط زیست، نماینده های مجلس و چند نهاد دیگر که درباره افزایش سن معاینه فنی گفتگو کردیم، همگی از این افزایش نگران و ناراضی بودند. ضمن اینکه با هیچ کدام از این نهادها درباره افزایش سن معاینه فنی مشورت نشده است و آنها هم تا ابلاغ قانون بی اطلاع بوده اند.
او با بیان اینکه باید سن معاینه فنی به حالت قبل برگردد درباره مسوول تغییر قانون گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی موجب مصوب شدن این تغییر است. شاید خودروسازان چنین خواسته ای داشته اند.
او همچنین درباره خروج خودروهای فرسوده از شهر هم گفت: این طرح هنوز به سرانجام نرسیده است. اما از نظر ما، تنها خودروهایی که سن زیاد دارند و یا قیافه مناسبی ندارند فرسوده نیستند، همه خودروهایی که پیش از سال 82 در ایران تولید شده اند، فرسوده هستند و به شدت آلاینده محیط زیستند.
رشیدی دلیل این گفته خود را در سیستم سوخت رسانی خودروهای تولیدی پیش از سال 82 عنوان کرد و گفت: تا پیش از سال 82، خودروهای کاربراتوری در ایران تولید می شد. این خودروها به شدت آلاینده هستند و حتی معاینه فنی و تنظیم موتور آنها هم پایدار نیست. به همین دلیل به نظر ما خودروهای تولید سال 82 به قبل فرسوده اند.
نظر شما