مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: همه نهادهای مسوول در ترافیک و حمل و نقل مخالف افزایش سن معاینه فنی خودروها هستند.

یوسف رشیدی در کافه خبر گفت: با مسوولان راهنمایی و رانندگی، محیط زیست، نماینده های مجلس و چند نهاد دیگر که درباره افزایش سن معاینه فنی گفتگو کردیم، همگی از این افزایش نگران و ناراضی بودند. ضمن اینکه با هیچ کدام از این نهادها درباره افزایش سن معاینه فنی مشورت نشده است و آنها هم تا ابلاغ قانون بی اطلاع بوده اند.

او با بیان اینکه باید سن معاینه فنی به حالت قبل برگردد درباره مسوول تغییر قانون گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی موجب مصوب شدن این تغییر است. شاید خودروسازان چنین خواسته ای داشته اند.

او همچنین درباره خروج خودروهای فرسوده از شهر هم گفت: این طرح هنوز به سرانجام نرسیده است. اما از نظر ما، تنها خودروهایی که سن زیاد دارند و یا قیافه مناسبی ندارند فرسوده نیستند، همه خودروهایی که پیش از سال 82 در ایران تولید شده اند، فرسوده هستند و به شدت آلاینده محیط زیستند.

رشیدی دلیل این گفته خود را در سیستم سوخت رسانی خودروهای تولیدی پیش از سال 82 عنوان کرد و گفت: تا پیش از سال 82، خودروهای کاربراتوری در ایران تولید می شد. این خودروها به شدت آلاینده هستند و حتی معاینه فنی و تنظیم موتور آنها هم پایدار نیست. به همین دلیل به نظر ما خودروهای تولید سال 82 به قبل فرسوده اند.

 

کد خبر 151031

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مندو IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    1 0
    تمام ماشینهای تولیدی در ایران و سوخت های مصرفی در ایران همه و همه باعث آلودگی اند در ایران ماشین نباید تولید شود