مجلس بودجه سلامت را تا 16 هزار میلیارد تومان افزایش داد. همین افزایش دست شورای عالی بیمه برای تعیین تعرفه های درمان باز گذاشته است.

سید شهاب الدین صدر، رییس سازمان نظام پزشکی درباره تعرفه‌های درمان دولتی و خصوصی در مراسم روز جهانی ماما که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: از چند ماه گذشته کار گروه مشترکی با وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه و سازمان نظام پزشکی تشکیل شد. دراین زمینه تفاهم‌های خوبی با وزارت بهداشت انجام شده و نقطه نظرات مشترک به شورای عالی بیمه ارسال شده است.

به گفته صدر، تعرفه‌های سالجاری براساس نرخ تورم و دیگر هزینه‌ها تعیین شده و موضع وزارت بهداشت در این زمینه خوب بوده است. در شورای عالی بیمه نیز بحث‌های زیادی در مورد افزایش تعرفه‌های دولتی و غیردولتی صورت گرفت.

در دو ماه گذشته، تعیین تعرفه های درمان، یکی از چالش های وزارت بهداشت، نظام پزشکی، مجلس و شورای عالی بیمه بوده است. گفته شده امسال تعرفه ها تا 28 درصد افزایش دارند. با این حال از بخش خصوصی خبر می رسد، تعرفه های درمان افزایش داشته است. هرچند که غیر قانونی است.

صدر همچنین گفت: در مجموع در مورد تعرفه‌های درمان سال جاری پیشنهادهای خوبی صورت گرفته است و توافقات کلی در شورای عالی بیمه انجام شده است پس از تصویب هیات وزیران تعرفه‌های درمان سال جاری اعلام می‌شود و نگرانی خاصی در این زمینه نداریم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به سلب اختیار این سازمان در تعیین تعرفه‌های درمان بخش خصوصی گفت: آحاد جامعه پزشکی نباید نگران این موضوع باشند بحث‌های کارشناسی تعرفه‌ها به صورت جدی پیش می‌رود و تا چند هفته آینده با مصوبه هیات وزیران تعرفه‌های درمان اعلام می‌شود. تعرفه‌های درمان در بخش دولتی و غیردولتی رشد مناسبی می‌یابد و تا زمانی که این تعرفه‌ها از مرجع قانونی اعلام نشود تعرفه‌های سال گذشته باید رعایت شود تا سبب آشفتگی تعرفه‌ای نشود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    0 0
    بیچاره مریض که باید پردخت کنه این خوب اضافه شدن رو
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
    0 0
    "آحاد جامعه پزشکی نباید نگران این موضوع باشند. عمو جان، ما نگران "احاد جامعه پزشکی" و ویزیت های میلونی و زیر میزی های آنچنانی ایشان نیستیم، نگرانی ما جماعت بدبختی هستند که از پرداخت اندک حق ویزیت خود هم ناتوان اند! ما در چه حیالیم و فلک در چه خیال!!!