۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۸

در مجموعه «دردانه» ۵۰۰ عکس از میان ۱۷ هزار عکس تهیه شده از سوی بیش از ۲۰ عکاس حرفه‌ای و خبرگزاری‌های معتبر و جمعی از علاقمندان آیت الله بهجت، جمع آوری و ارایه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب عکس «دردانه» شامل زندگینامه تصویری مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت (ره) در ۳۷۶ صفحه در قطع رحلی و طلایی و با قیمت ۵۰۰ هزار ریال از سوی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت روانه بازار کتاب شده است. برای طراحی و تدوین این کتاب، با فراخوان عکس، حدود ۱۷ هزار قطعه عکس از عکاسان مختلف به صورت رنگی، سیاه و سفید، آنالوگ و دیجیتال به دفتر مؤسسه البهجت (مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله العظمی بهجت) رسید. طی چند ماه و با استفاده از استادان برجسته، این عکس‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در ‌‌نهایت یک هزار و ۵۰۰ قطعه عکس منتخب در اختیار «مسعود نجابتی» طراح گرافیک کتاب قرار گرفت.

این عکس‌ها در مدت چند ماه نیز توسط طراح گرافیک کتاب مورد بازبینی و انتخاب قرار گرفت و در ‌‌نهایت با مشاوره حجت‌الاسلام علی بهجت، ۴۰۲ قطعه عکس از ۲۴ عکاس به انتخاب نهایی رسید و پس از سه بار تدوین و طراحی به دست چاپ سپرده شد. متن این کتاب نیز توسط «رضا بابایی»، «محسن ربانی» و «علی ابراهیمی» به رشته تحریر درآمده است و علاوه بر زبان فارسی توسط «محمدجواد معافی» به زبان انگلیسی و «محمدعلی السعدی» به زبان عربی نیز ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب در ۱۱ فصل مراحل مختلف زندگی این عالم ربانی را از دوران کودکی تا رحلت ایشان به نمایش گذاشته است. این کتاب شامل عکس‌هایی از ابراهیم سلیمانی، امیر حسامی‌نژاد، محمد اخلاقی، مهدی مریزاد، عباس منجمی گیلانی، محسن بخشنده، علی طالبی، محمد بهرامی، جعفر کبوتری، علی فریدونی، محمدرضا پاینده‌مهر، حامد محسنی، علی موسوی، محمد محسن‌زاده، حمید ادیب‌زاده، علیرضا فرزین، محمدمهدی فومنی، محمدهادی مقدم، مهدی منتظری، محسن رنگین‌کمان، صادق پناهی، سعید محمودی ازناوه، داوود بابارحیم و قاسمی است.

یادآور می‌شود پس از کتاب تصویری حضرت امام خمینی (ره)، این کتاب نخستین کتاب مصور از زندگی یکی از علما و مراجع شیعه است که به صورت مصور، مراحل مختلف زندگی یک عالم را به نمایش می‌گذارد.

مراسم رونمایی این کتاب با حضور یکی از شاگردان آیت الله بهجت در نشست اندیشه ها و آثار آیت الله بهجت امروز در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. علاقمندان می توانند این کتاب را با قیمت 400 هزار ریال در نمایشگاه کتاب تهیه کنند.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =