اجرای پروژه‌های خاص از محل مالیات در آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مالیات در همه جا وجود دارد - مالیات بر درآمد، مالیات غیر مستقیم، مالیات بر املاک، مالیات بر فروش و مالیات بر حقوق و دستمزد تنها چند مورد از لیستی است که در طول زندگی با آن روبرو هستیم. مالیات حتی به پرداخت هزینه خدمات درآمد داخلی کمک می‌کند و بنابراین ما برای کمک به جمع آوری مالیات مالیات می‌پردازیم.

اما این مالیات به جاهایی هزینه می‌شود که هرگز انتظار نداریم پول مالیات دهندگان به این نوع موارد اختصاص یابد. در اینجا چند مکان وجود دارد که مالیات پرداختی خرج آن‌ها شده و به طوری جالب نیز است.

۱. مالیات برای تبلیغ


چند سال گذشته در آمریکا ۲.۵ میلیون دلار از منبع مالیات هزینه شد تا بسترهای تبلیغ در این کشور گسترش پیدا کند یعنی تمام اقشار این کشور از جیب و درآمد خود هزینه کردند تا برخی اقشار و صاحب بیزینس در آمریکا بتوانند کسب وکار خود را به درجات بالا برسانند.

۲. مالیات بر نفس گاو

طبق بررسی‌هایی که توسط دانشگاه نیوهمپشایر انجام گرفت، هوایی که گاوها در هر بازدم از ریه‌های خود بیرون می‌دهند شامل یک گاز خاص است که برای گلخانه‌ها تحدید محصوب می‌شود، اما در برخی موارد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

در این بررسی‌ها بیش از ۷۰۰ هزار دلار هزینه شد که تمام این هزینه‌ها از منابع مالیاتی مردم آمریکا پرداخت شد.

اجرای پروژه‌های خاص از محل مالیات در آمریکا



۳. پروژه‌های عاشقانه

در سال ۲۰۱۰ آمار طلاق و خیانت بین مردم آمریکا زیاد شده بود که قرار شد تعداد فیلم‌های عاشقانه و رمانتیک در هالیوود افزایش پیدا کند به طوری که آموزشی نیز برای افراد و زوج‌های خیانت کار باشد. پروژه‌های فیلم رمانتیک در این کشور روی پرده نمایش رفتند که برخی از این پروژه‌ها هزینه‌های زیادی داشتند.

دو پروژه بسیار هزینه بر با ۱۰ میلیون و ۷ میلیون دلار در این بین رکورد زدند و بعدها مشخص شد که هزینه آن‌ها به کمک مالیات پرداخت شده است.

۴. هزینه بدنسازی میگو

آن طور که آشپزان آمریکایی پی برده اند، میگو هرچه قدر بزرگ‌تر وخوش اندام‌تر باشد، خوش مزه‌تر می‌شود و سود زیادی را برای رستوران داران دارد. چند سال گذشته یک دانشمند آمریکایی به نام کالج چارلستون در کارولینای جنوبی بیش از نیم میلیون دلار هزینه کرد تا تردمیل‌های بسیار کوچک طراحی کند و آن‌ها را در آکواریوم‌های پرورشی نصب کند، و نهایتا میگوهای خوشمزه پرورش پیدا کردند. این تحقیق به قدری برای رستوران‌ها سود داشت که دولت آمریکا این هزینه را از منبع مالیات به این محقق باز پرداخت کرد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1498409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =