۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

فارس نوشت:

وزیر کشور گفت: 34 حادثه از 43 سانحه طبیعی دنیا در ایران رخ می‌دهد.

مصطفی محمدنجار در مراسم اهدای تندیس مهرورزی جمعیت هلال احمر که در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: دولت در زمینه مدیریت بحران برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی انجام داده است زیرا در ایران از 43 بلایای طبیعی 34 حادثه آن در کشور تجربه شده است.

وزیر کشور به 4 مقوله پیشگیری، آموزش، مقابله و بازسازی در حوادث طبیعی کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید در زمینه پیشگیری و همچنین پیش‌بینی با تجهیز به امکانات و علم روز حتی از حوادث نیز جلوگیری کنیم.

نجار تصریح کرد: باید در این راستا آمادگی‌های لازم را در عرصه حوادث نیز داشته باشیم که بر این اساس باید مدیریت بحران را در همه شهرستان‌ها، استان‌ها تقسیم کنیم.

او به بحث مقابله در حوادث نیز که توسط دستگاه‌ها بر اساس نقشه راه باید آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند نیز اشاره کرد و افزود: برخی از نقاط ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد و در این راستا مشاهده می‌شود که هر حادثه‌ای در نقاط مختلف ایران رخ می‌دهد جمعیت هلال احمر به همراه دیگر سازمان‌های حوزه‌های امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور می‌یابند که این امر جای تقدیر و قدردانی از مسئولان و امدادگران این جمعیت را دارد.

نجار به مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال گذشته نیز اشاره کرد وگفت: به طور مثال در سال 89 زلزله‌ای در حوالی بم به مرکزیت استان کرمان رخ داد و به دلیل مقاوم‌سازی منازل روستایی خرابی‌های بسیار کمی در این منطقه بود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    کاش میگفتید اون نه تا چیه؟