علی عباسپور و احمد توکلی همچون جلسات گذشته بررسی لایحه بودجه 90، درآمدهای دولت از محل هدفمندکردن یارانه​ها را قابل تحقق ندانستند.

به گزارش خبرآنلاین، عباسپور در تذکری با بیان اینکه با افزایش حداکثر 20 درصدی قیمت حامل​های انرژی در سال 90 ، دولت به 54 هزار میلیارد تومان درآمد نمی​رسد، گفت: اعضای کمیسیونتلفیق توضیح دهند که با چه محاسبه​ای به این عدد رسیدند؟ ارقام فرضی همین مشکلات موجود در جامعه را رقم می​زند که قانون روی زمین می​ماند و مردم هم ناراضی می​شوند.

اگرچه او اصرار داشت که این مساله نباید در دستور کار مجلس قرار بگیرد، لاریجانی به وی متذکر شد که مجلس باید رقم مشخص درآمدهای یارانه​ای را تعیین کند.

احمد توکلی دیگر نماینده تهران هم در تذکری گفت که کمیسیون تلفیق باید درآمدهای هدفمندی یارانه​ها را در چهار ردیف (یک ردیف درآمدی و سه ردیف هزینه​ای) تفکیک می​کرد. اما این کار را نکرده و ردیف دولت از خانوار را جدا نکرده است. همچنین مجموع رقم بخش تولید با بخش خانوار و دولت، 50 میلیارد تومان است نه 54 میلیارد تومان.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برای تراز کردن بودجه، پرسید: چهار هزار میلیارد تومان را از کجا اورده و اینجا گذاشته؟ این نوعی حساب سازی است.

این درآمد قابل تحقق نیست، افزود: ما به این ترتیب بین خودمان و دولت دعوا درست می​کنیم! چون با حداکثر افزایش 20 درصدی قیمت حامل​های انرژی، دولت به چنین درآمدی نمی​رسد.

لاریجانی در پاسخ به وی گفت: دولت خودش مصر به دریافت چنین درآمدی است، چرا دعوا بشود؟

توکلی هم پاسخ داد: دعوا می​شود چون اصلا چنین درآمدی حاصل نمی​شود.

به گفته وی، حداکثر درآمد دولت از این محل، 31 میلیارد تومان است و با پرداخت یارانه به 72 میلیون نفر از جمعیت کشور، جور در نمی​آید.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =