پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

با تصویب هیئت وزیران، ادغام وزارت صنایع و معادن در وزارت بازرگانی، ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو، ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت کار و تعیین نام " مسکن و شهرسازی و راه و ترابری "‌برای وزارتخانه جدید انجام شد.

با تصویب هیئت وزیران وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد. 
بر این اساس، کار گروهی متشکل از وزیر نیرو، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای طی مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه شود. 
با تصویب هیئت وزیران وزارت صنایع و معادن با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت بازرگانی ادغام شد. 
براساس این مصوبه، کارگروهی متشکل از وزیر بازرگانی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل می شود تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای طی مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه کند. 
بر اساس مصوبه دولت، وزارت راه و ترابری نیز با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت مسکن و شهرسازی ادغام و به عنوان " وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری " نامیده می شود. 
همچنین با تصویب هیئت وزیران، وزارت رفاه و تامین اجتماعی با همه امکانات، تجهیزات، ‌اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شد. 
بر این اساس، کار گروهی متشکل از وزیر کار و امور اجتماعی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای طی مراحل قانونی به هیئت وزیران ارائه شود. 

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي از لرستان IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    وزارت نفت ونيرو ادغام انها خيلي خوب شد
  • بدون نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    دو سه سال هم کارها در گیر ودار این انحلال ها و ادغام ها میخوابه
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    تکلیف ما نیروهای پیمانکاری چه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    راستی دووزارتخانه مهم که اساس وپایه اقتصاد مملکت هستند بایستی به بازیچه گرفته شود ودر هم ادغام شوند اما وزارت ورزش بایستی ابداع شود این چه سری است
  • فدايي حسين (ع) IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    چرادولت بدون نظر مجلس اقدام به اين كار كرده؟مگر نبايد اول لايحه آن به مجلس ارائه شود و در صورت تصويب اجرايي شود؟شما هم كه چند خبر متناقض را با هم در سايت گذاشته ايد،بالاخره ادغام اين دو وزارتخانه و رفتن آقاي ميركاظمي قطعي است يا خير؟
  • پرویز/سنندج IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    0 0
    در کشورهای پیشرفته، دولت به لحاظ حجم بسیار کوچکتر از کشور ماست لذاادغام وزارتخانه ها می تواند به کوچک سازی دولت کمک کند
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    0 0
    فواید و معایب ادغام این وزارتخانها چیست؟