۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

در حالیکه وزارتخانه هایی چون صنایع و معادن و بازرگانی سعی دارند در سایت های خبری خود به بحث ادغام وزارتخانه ها از نگاه کارشناسی بپردارند و این مساله را در اولویت اخبار خود قرارداده اند سایت های خبری دو وزارتخانه نفت و نیرو از زمان تصویب این قانون تا کنون سکوت اختیار کرده اند و از هر نوع اطلاع رسانی در این خصوص خودداری می کنند.

این در حالی است که این موضوع به یکی از مهمترین مباحث روز کشور بدل شده و هنوز مشخص نیست چرا سایت های خبری وزارت نفت و نیرو با بیش از 20 خبرنگار اما همچنان سکوت اختیار کرده اند.براساس این گزارش سایت خبری وزارت نیرو همچنان همانند گذشته به امر اطلاع رسانی خود در بخش نیرو ادامه می دهد و در عین حال سایت اطلاع رسانی نفت (شانا)نیز همانند گذشته روزانه بیش از 20 خبر برروی خروجی خود قرار می دهد.در حالیکه از چهارشنبه گذشته تا کنون حتی یک خبر کوتاه در خصوص این ادغام برروی خروجی هیچ یک از این سایت ها قرار نگرفته است.

این در حالی است که سایت های رسمی وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی از روز چهارشنبه تا کنون با مبنا قراردادن این سیاست به اثرات مثبت و منفی این طرح پرداخته اند.اما هنوز مشخص نیست علت این سکوت نفتی ها و نیرویی ها در خصوص این ادغام چیست؟این در حالی است که کارشناسان معتقدند هیچ یک از وزرای نفت و نیرو با این ادغام موافق نیستند چرا که بزودی یمی از این وزیر از کار خود برکنار و دیگری مسوولیت دو وزارتخانه را برعهده خواهد گرفت.

درعین حال بهارستانی ها تاکید دارند بخشی از فعالیت های وزارت نیرو باید در دیگر وزارتخانه ها ادغام شود و تنها بخش برق این وزارتخانه در قالب وزارت انرژی در نفت ادغام خواهد شد.براین اساس به نظر می رسد شانس نفتی ها برای مدیریت این وزارتخانه بیشتر است اما با توجه به اظهارات میرتاجد الدینی در جمع خبرنگاران در مجلس این احتمال قوت گرفته که بزودی یکی از وزرای نفت و نیرو مدیریت دو وزارتخانه را برعهده بگیرد تا لایحه پیشنهادی دولت در خصوص نحوه ادغام نفت و نیرو وشرح وظایف جدید به صحن مجلس ارائه و تعیین و تکلیف شود.که در اینصورت وزیر انرژی به مجلس معرفی خواهد شد./221

                                                        

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    چقدر تخصصي عمل مي كنند اين كميسيون تخصصي؟ ادغام نفت و نيرو؟؟!!
  • بدون نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    میرکاظمی بعید است کنار رود تیم او مشغول لابی هستند
  • گاز و نفت IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    ادغام وزارت خانه ها صرفا جهت اشتغال و اين تغييرات مدير به مديران اضافه خواهد شد . و تلاش جهت كاهش درامد زير دستان و رضايت بالا دستي است . اين كار هم اگر كارشناسي باشد تاثيري در روند اجرا نخواهد نداشت . و مخمصصه بازي و ارايه حدس و خطا است
  • بدون نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    چقدر متخصص!
  • بدون نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    چه جالب!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    چه جالب! وزارتخانه اي كه عهده دار و متولي بيش از 90 درصد انرژي كشور بوده و بيش از پنجاه سال است كه در امور تخصصي بالادستي و پايين دستي نفت فعال و سرآمد كشورهاي منطقه بوده(وزارت نفت) در وزارتخانه اي ادغام مي شود (وزارت نيرو) كه تنها فعاليت تخصصي آن ساخت سد و نيروگه آن هم در چند سال اخير بوده كه كمتر از 10 درصد انرژي كشور را توليد ميكند.آيا اين كار تخصصي آقايان است!با اين كار بايد مصدق ديگري پيدا شود و نفت را ملي كند.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    بنفع مردم است حتما هزينه هاي تشريفاتي مديريتي كاهش مييابد
  • زابل جان IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
    0 0
    میرکاظمی که به داد نیروهای پیمانی نرسید امیدواریم وزیر جدید یه نیم نگاهی به این موضوع داشته باشند
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    0 0
    ادغام نفت و نیرو به اقتصاد کشور و بودجه در اینده ضربه خواهد زد و قابل جبران نیست