آخرین گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که نامجو سرپرست احتمالی وزارتخانه انرژی خواهد بود در عین حال وزیری که رای اعتماد برای اداره این وزارتخانه خواهد گرفت کسی غیر از وزاری فعلی نفت و نیرو است.

 آذرجزایری:هنوز چند روزی از اظهارنظر وزیرنفت در خصوص عدم ادغام وزارت نفت و نیرو سپری نشده که خبراز ادغام این دو وزارتخانه می رسد.ادغامی که قرار است با سرپرستی یکی از وزرای نفت  یا نیرو کلید بخورد و در آینده نزدیک با ارائه لایحه دولت در خصوص چگونه اداره شدن این وزارتخانه جدید به نام " انرژی" اسم اولین وزیر این وزارتخانه جدید در تاریخ به ثبت برسد.

مسوولان دولتی می گویند اتفاقی که برای وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی افتاده و این روزها شاهد اداره شدن هر دو این وزارتخانه ها توسط نیکزاد هستیم همین روزها برای وزارت نفت و نیرو خواهد افتاد.پس از آن نیز لایحه دولت برای اعلام جزییات فعالیت این وزارتخانه های جدید به مجلس خواهد رفت و در انصورت است که دولت وزیر جدید معرفی خواهد کرد.دولتی ها بر این روش اصرار دارند در حالیکه مجلس نشینان از این روش دولت گلایه دارند و تاکید می کنند تنها در زمانی باید این دو وزارتخانه بایکدیگر ادغام شوند که لایحه پیشنهادی دولت برای تشکیل وزارت انرژی در مجلس تصویب شده باشد.با این حال به نظر می رسد بزودی یکی از وزرای نفت یا نیرو مسوولیت اداره این دو وزارتخانه را برعهده خواهد گرفت تا آنکه دولت اقدام به نوشتن اهداف و وظایف این وزارتخانه کند و پس از تصویب شاید وزیری دیگر بر این مسند تکیه زند.برهمین اساس است که گمانه زنی ها از حضور نامجو بر مسند وزارتخانه انرژی حکایت دارد.براساس احتمالات حاضر شانس میرکاظمی برای حضور برمسند این وزارتخانه بسیار ضعیف است.بنابراین برخی از کارشناسان از انتصاب نامجو بر مسند وزارتخانه انرژی در روزهای آتی خبر می دهند.در این بین گمانه زنی های دیگری هم وجود دارد.برخی از کارشناسان تاکید دارند:وزیر وزارتخانه انرژی قطعا شخصی غیر از وزرای فعلی خواهد بود.بنابراین حضور نامجو نیز به طور قطع موقت است و بزودی باید شاهد فرد جدید بر مسند مدیریت این وزارتخانه جدید بود.

برهمین اساس بسیاری از کارشناسان تاکید دارند:قطعا باید مدیر این وزارتخانه از بدنه نفت انتخاب شود چرا که نفت فردی از بدنه خود را می پذیرد و به دلیل آنکه این بخش نیاز به تخصص و شناخت فرد به مسایل نفتی دارد بنابراین رئیس جمهور ناچار به انتخاب وزیری از جنس نفت است.شاید به همین دلیل است که این روزها گمانه ها بیشتر به سمت افراد نفتی می رود و بسیاری از گمانه زنی ها  از حضور نفتی ها بر مسند این وزارتخانه حکایت دارد.

براساس احتمالات مطرح شده شانس سه فرد نفتی بیش از بقیه برای حضور بر مسند این وزارتخانه است.قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت، بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حدادی اصل مدیر پژوهشگاه صنعت نفت مطرح است. براساس این گزارش برخی تاکید دارند شانس قلعه بانی از دیگر گزینه ها بیشتر است . برخی بر حضور قطعی حدادی اصل اصرار می ورزند.با این حال آنچه مورد تاکید است حضور فردی آشنا به صنعت انرژی است./221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیرو IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    آیا بچه های نفت از رشته تخصصی برق اطلاعات دارند ؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    قلعه بانی که نفتی نیست. از سازمان گسترش به نفت آمده. در نفت کسانی که 10 سال است به آن وارد شده اند هم نفتی نمی گویند!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    امیدوارم که نگارنده خبر سایت وزین خبر آنلاین از منابع خبری عیر کانالیزه استفاده نمایند.
  • داریوش IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    نفتی ها از آب و سد و نیروگاه هم چیزی نمی دانند
  • کاربر جدید IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    هیچی فقط تبل تو خالی.
  • بدون نام IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
    0 0
    تكليف نيروها در بخش آبذ چه مي شود ؟؟؟كه به احتمال قوي بايد برويم سيمان كاري و سيگار فروشي