70 نماینده مجلس در اعتراض به آنچه که در روزهای اخر در کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه 90 افزوده شده بود، درخواست حذف برخی ردیف​های این لایحه را دادند.

به گزارش خبرآنلاین، عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ به نمایندگی از این 70 نماینده گفت: چرا بودجه استان زنجان 66 درصد و بودجه استان تهران و قم به ترتیب 4 و 11 درصد افزایش یافته است؟ آیا این عدالت است؟ این نشان می​دهد که برخی در تلفیق به نفع حوزه​های انتخابیه شان بودجه​هایی را تخصیص داده​اند!

وی با درخواست بازنگری در این موارد از سوی رئیس مجلس، ادامه داد: متاسفانه نتیجه بررسی​های هیات رئیسه که از روز اول بررسی بودجه 90 وعده ان را داده بودید، مشخص نشده است.

جعفری با بیان اینکه برخی در کمیسیون تلفیق برای حوزه​های انتخابیه​ خودشان مصوباتی گذرانده​اند، افزود: مگر فقط حوزه​های انتخابیه برخی افراد باید از آنها راضی باشند؟ برای رضایت حسن و حسین بودجه تصویب می​کنند؟ برای اینکه هم خدا بپسندد و هم مردم، باید جلوی این روند را بگیرید.

لاریجانی با بیان اینکه فقط موارد ضروری برای اصلاح ردیف​ها را باید برای بررسی ارائه داد، گفت: اگر بخواهیم وارد بحث ردیف​ها شویم، دوماهی بررسی آن طول می​کشد.

سپس محمد مهدی مفتح سخنگوی تلفیق با بیان اینکه می خواهد از حق 51 نفر عضو کمیسیون تلفیق دفاع کند، گفت: موارد مورد ادعای آقای جعفری 9 مورد است که می​گویند حداکثر مربوط به 9 نفر است. چرا حق 51 نفر را ضایع می کنید. می توانید هر یک از این ردیف​ها را حذف کنید اما ممکن است برای آنها هم استدلال​هایی باشد و نماینده دولت درخواست آن را داده باشد نه نمایندگان مجلس.

وی با تاکید بر اینکه قصدش حمایت از اعضای کمیسیون تلفیق است، تفزود: نگویید که هر کس به کمیسیون تلفیق رفته برای حوزه انتخابیه​اش ردیف گذاشته است.

فریادهای دو-دو نمایندگان به نشانه مخالفت با سخنان مفتح شنیده می​شد که لاریجانی گفت: به خاطر خودتان و کمیسیون بهتر است که عملکرد همکارانتان را زیر سوال نبرید.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
    0 0
    زیر سئوال نبرید یعنی چه؟ اشتباه کرده اید و باید اشتباهاتتان را تصحیح کنید تا دفعه بعد با دقت بیشتری بودجه تصویب کنید.