جلسه علنی امروز با دو ساعت تاخیر به دلیل تاخیر کمیسیون تلفیق در تراز کردن بودجه 90، آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس منتظر گزارش این کمیسیون بودند و رئیس مجلس هم در آغاز جلسه اعلام کرد که تاخیر در برگزاری این جلسه به همین دلیل بوده تا سقف درآمدهای دولت مشخص شود.

گفتنی است،برخلاف همیشه، امروز قاری مشخصی در جلسه مجلس حضور نداشت و اگرچه فریادهای برخی نمایندگان شنیده می​شد که از آقاتهرانی برای خوتاندن قرآن دعوت می​کنند، اما نهایتا ناصر سودانی نماینده اهواز به قرائت قرآن پرداخت.

در آغاز جلسه سیدمحمود حسینی دولت آبادی نماینده برخوار و میمه در تذکری با اشاره به اینکه جلسه امروز با دو ساعت تاخیر شروع شده است، گفت: چطور اسامی نمایندگانی که با یک ربع تاخیر وارد مجلس می​شوند، خوانده می​شود. اما چرا امروز هیات رئیسه با پیامک تاخیر جلسه را به نمایندگان اعلام نکرد تا به کارهای​شان برسند؟

وی با اشاره به اینکه حدود 167 نفر از نمایندگان از ساعت 8 صبح در مجلس حضور داشتند که دوساعت معطلی آنها به منزله حدود 340-50 ساعت اتلاف وقت نمایندگان است، خواستار پاسخگویی هیات رئیسه شد.

علی لاریجانی با بیان اینکه این تاخیر، اتلاف وقت نیست، افزود: این یک روال همه ساله است که روز آخر بررسی لایحه بودجه باید برنامه​تان را آزاد بگذارید چون رفت و برگشتی بین مجلس و شورای نگهبان هست و باید آنقدر بمانیم که به جمع​بندی برسیم.

سیدمهدی صادق نماینده آستانه اشرفیه با تشکر از اعضای کمیسیون تلفیق و تلاش​های شبانه روزی اعضای این کمیسیون گفت: چند ردیف مربوط به پروژه​هایی است که برخی اعضای کمیسیون تلفیق برای خودشان در لایحه بودجه 90 گنجانه​اند. خواهشمند است دستور حذف برخی ردیف​های خاص و مشکوک برای برخی حوزه​های خاص را بدهید.

لاریجانی در پاسخ به وی گفت:من به عنوان رئیس مجلس چنین اختیاری ندارم و نمی​توانم درخواست حذف ماده یا ردیفی را بکنم. شما خودتان درخواست حذف بدهید تا مجلس به آن رای بدهند.

نادرقاضی​پور نماینده ارومیه هم خطاب به رئیس مجلس گفت: در رابطه با تاخیر در معرفی وزیر ورزش و وزیر راه به رئیس​جمهورتذکر دارم. بفرمایید که این تذکر وارد هست یا نه؟

لاریجانی هم با خنده گفت که تذکر شما به جلسه امروز و بررسی لایحه بودجه 90 ربطی نداشت.

قاسم محمدی نماینده مریوان نیز در تذکری خواستار احصاء بودجه حوزه​های علمیه اهل سنت در قانون بودجه 90 شد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 149313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =